לפגישת ייעוץ ללא עלות

השאר פרטים ונחזור בהקדם

12 + 7 =

לקבלת ייעוץ משפטי חייגו:03-6969450

עורך דין משרד הביטחון

עמוד הבית » תביעה נגד משרד הביטחון » עורך דין משרד הביטחון

חיילים וחיילות מסיימים את שירותם הצבאי ומגלים כי חוו פגיעה פיזית או נפשית המשפיעה על מהלך החיים היומיומי. חלקם בוחרים לתבוע את הביטוח הלאומי ולבקש נכות כללית, אחרים בוחרים להיעזר בעורך דין משרד הביטחון המתמחה בתביעות נגד הצבא על מנת לקבל הכרה בנכי צה"ל ולזכות בהטבות הנלוות לאחוזי הנכות.

יתרונות בהגשת תביעה למשרד הביטחון

ככל חייל או חיילת שנפגעו יכולים לבחור בהליך מיצוי זכויות המאפשר להם לבחור בין תביעת נכות כללית מול הביטוח הלאומי או להגיש תביעה נגד משרד הביטחון ולכבר הכרה כנכי צה"ל ככל וסעיפי הליקוי חופפים. 

עורך דין משרד הביטחון ידע לבחון את פרטי האירוע שגרם לפציעה ויוכל טרם הגשת כתב התביעה לומר האם לבחור במסלול תביעה מול הביטוח הלאומי או במסלול מול משרד הביטחון על מנת לקבל את מלא הזכויות המגיעות לו. 

בין היתרונות להגשת תביעת למשרד הביטחון ניתן למצוא את משך זמן התביעה הנחשב קצר יותר משמעותית לעומת הביטוח הלאומי. יתרון נוסף טמון במגוון הזכאויות, ההטבות וההנחות להם זכאים נכי צה"ל לעומת נכי ביטוח לאומי.

מי יכול להגיש תביעה נגד משרד הביטחון?

תביעה נגד משרד הביטחון יכולים להגיש חיילים וחיילות המשרתים בצבא בשירות סדיר, שירות קבע או שירות מילואים. בנוסף, יכולים לתבוע גם שוטרים, סוהרים ואני כוחות הביטחון הכללי ( שב"כ ) ואנשי המוסד שנפגעו במהלך פעילות מבצעית.
אנשי ביטחון וחיילים בקבע שלא נפגעו במהלך פעילות מבצעית – יוכלו לממש את זכותם מול הביטוח הלאומי בלבד.
על הנפגע להוכיח קשר סיבתי בין פציעתו לבין הנזקים שנגרמו לו.
במידה ונפגעתם במהלך פעילות צבאית ואתם לא בטוחים את אתם יכולים להגיש תביעה, מומלץ להתייעץ עם עורך דין משרד הביטחון שישמע את תיאור האירוע וידע לומר לכם האם קיימת עילה לתביעה או לאו.

אני רוצה לתבוע את משרד הביטחון, איך עורך דין משרד הביטחון יכול לעזור לי?

עורכת דין יפית אוחנה הינה עורכת דין המנהלת תביעות מול משרד הביטחון בעלת ניסיון רב והצלחות רבות. במידה ותרצו לתבוע את משרד הביטחון, תוכל עורכת הדין אוחנה לסייע לכם ב:

  1.   הגשת תביעה נגד משרד הביטחון
  2.   ייצוג בועדות רפואיות 
  3.   ייצוג בתהליכי ערעור מול הוועדה הרפואית
  4.   ייצוג בתהליכי ערעור על החלטת קצין התגמולים
  5.   הכרה בנכות מוסבת על פי תקנה 9

מהם השלבים בתהליך הגשת תביעה למשרד הביטחון?

תהליך הגשת תביעה למשרד הביטחון הינו תהליך מורכב המחולק לשלבים בהתאם לחומרת המקרה:
שלב ראשון – הגשת בקשה להכרה בתביעה לקצין התגמולים של אגף השיקום במשרד הביטחון 

קצין התגמולים בוחן את כתב התביעה, את נסיבות האירוע ומבסס ( או לא מבסס ) קשר ישיר בין המקרה ובין הפגיעה בחייל. 

במידה וקצין התגמולים לא מצא קשר ישיר בין האירוע ובין הפגיעה, התביעה נדחית וניתן תוך 30 ימים להגיש ערעור על החלטתו בפני ועדת הערעורים בבית משפט שלום. במידה וקצין התגמולים אישר כי קיים קשר ישיר בין האירוע ובין הפגיעה, תדון התביעה באחד משני המסלולים הבאים:

1. מסלול מהיר (ירוק) –  מתייחס לכל תביעת פוסט טראומה הנובעת מפגיעה שנגרמה במהלך אירוע קרבי, מבצעי או לאור תאונת אימונים. לדוגמא, תביעות פוסט טראומה שנגרמה עקב התפוצצות מטען חבלה במהלך פעילות מבצעית. במסלול זה תתקבל ההחלטה לגבי שיעור הנכות של התובע תוך 14 ימים מיום הגשת התביעה. 
2. מסלול רגיל – מתייחס לכל תביעת חבלה או פגיעה שלא נכללה במסלול הירוק. הוועדה הרפואית תיתכנס תוך 45 יום מרגע הגשת התביעה. משך הדיונים משתנה בהתאם למסמכים שהוגשו ויתכן שחברי הוועדה יבחרו לבקש מסמכים נוספים או חוות דעת ממומחה. במקרים אלה יתכן עיכוב בעבודת הוועדה. כלומר, כל מקרה נידון לגופו ואין החלטה גורפת לגבי כמה זמן נמשך התהליך.

שלב שני – התייצבות בפני ועדה רפואית של משרד הביטחון 

לאחר שהוועדה קיבלה את מסמכי התביעה היא מזמנת אליה את החייל התובע ולמעשה משוחחת איתו על האירוע, על ההחמרה במצבו ועל הטיפולים הרפואיים שעבר על מנת להבין את היקף הפגיעה בהתנהלותו היום יומית ובהתאם לקבוע לו שיעור נכות שיזכה אותו במענק חד פעמי או בקצבה חודשית קבועה. 

חברי הוועדה הם רופאים המתמחים בתחום התביעה ורופאים בלתי תלויים. הם דנים במסמכים שהוגשו אליהם ומחליטים האם יש צורך במסמכים נוספים. במקרים מסוימים הם יבקשו לבצע בדיקה פיזית של החייל על מנת לאמוד את היקף הנזק שנגרם לו. 

משך הוועדה הינו כחצי שעה לערך, במהלכה יכול התובע לבקש מבן משפחה, קרוב או חבר להיות נוכח בחדר ולייצג אותו. ניתן כמובן גם להיעזר בייצוג וליווי של עורך דין משרד הביטחון אשר מכיר את רזי ההתנהלות של הוועדה הרפואית ויודע מה לבקש, איך לבקש ומתי לבקש על מנת להשיג נכות בשיעור גבוה יותר. עורך הדין ידע לעמוד על נכות מוסבת (נכות עקיפה) שנגרמה כתוצאה מהנכות המבוקשת. ככל שיקבעו למבוטח פחות מ 9% הוא לא יקבל נכות. ומעל 20% יקבל נכות לאורך כל חיו – על כן חשוב לנהל את התיק בצורה נבונה. 

שלב שלישי – ערעור על ועדה רפואית ( במידה והתביעה נדחתה )

במידה והתביעה נדחתה על ידי הוועדה הרפואית ניתן לערער על ההחלטה בוועדה רפואית העליונה הכוללת צוות רופאים מומחים בתחום התביעה. את הערעור על החלטת הוועדה הרפואית יש להגיש תוך 45 יום. למכתב הערעור יש לצרף מכתב בקשה מטעם התובע המסביר מדוע לדעתו החלטת הוועדה הרפואית הינה החלטה שגויה ומסמכים רפואיים שלא הוצגו קודם. 

יתכן כי לאחר הערעור יופחתו אחוזי הנכות להם זכה התובע בוועדה הרפואית הראשונה ותינתן לו האפשרות למשוך את התביעה על מנת שלא לפגוע בזכויותיו. 

תובעים רבים הבוחרים לערער על החלטת הוועדה הרפואית מעדיפים להיות מיוצגים על ידי עורך דין משרד הביטחון שיגדיל את הסיכוי לזכות בערעור.

למה לבחור בעורכת הדין יפית אוחנה כשמחפשים עורך דין משרד הביטחון?

במהלך 20 השנים בהם עורכת הדין יפית אוחנה מייעצת, מלווה ומייצגת תובעים היא צברה ניסיון רב בשלל תחומים משפטיים בכלל ובייצוג בתביעות נגד משרד הביטחון בפרט. באמינות, יושרה ומקצועיות תפעל למענכם עורכת הדין יפית אוחנה תוך הענקת יחס אישי, רגיש ואדיב.

הצלחות המשרד מול משרד הביטחון

דילוג לתוכן