לפגישת ייעוץ ללא עלות

השאר פרטים ונחזור בהקדם

10 + 2 =

לקבלת ייעוץ משפטי חייגו:03-6969450

מחלות מוכרות בביטוח לאומי

עמוד הבית » עורך דין ביטוח לאומי » מימוש זכויות על מחלות המוכרות בביטוח לאומי

מימוש זכויות על מחלות המוכרות בביטוח לאומי

עם השנים הרפואה העולמית התקדמה פלאים. הגיל הממוצע בו אנשים חיים ומצליחים לעשות זאת בצורה בריאה ואיכותית הולך ומתארך עם התפתחות הטכנולוגיה, אך לצד כל אלו עדיין קיימים לא מעט פגיעות ופציעות שונות, אשר עלולות להוביל לירידה בהכנסה לנפש ואף להביא לירידה באיכות חיים. למרבה המזל, ישנן לא מעט מחלות המוכרות בביטוח לאומי המעניקות זכויות שונות לנפגעים מהם.

מחלות, פציעות ופגיעות אלו מתאפיינות החל מפגיעה שולית בחיי אדם, ועד לנכות מוחלטת ותלות מתמשכת במטפל ובעזרים נוספים כמו רכב וכלים נוספים. הזכויות העומדות לכל נפגע וחולה, נותנות מענה החל מתשלום גבוה של כדורים ועד להשלמת הכנסה, אבל מרבית הזכאים לאחוזי נכות אינם יודעים כיצד לממש ומה מגיע להם.

 

קבלת אחוזי נכות כתוצאה ממחלה המוכרת בביטוח לאומי

כדי לתרגם את הפגיעה למספרים או לתמיכה כלכלית, בין אם חד פעמית או קבועה, על המבקש להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי. תביעה זו בצירוף מסמכים שונים המעידים על תהליך הפגיעה מהרגע בו התובע נפגע ועד ליום הגשה של התביעה. כדי לדעת יותר, מומלץ לקרוא את המאמר "מה נותנים אחוזי נכות".

 

 אילו סוגים של מחלות כוללת הרשימה של ביטוח לאומי?

המוסד לביטוח לאומי מכיר במספר רב של פגיעות, החל מפגיעות מולדות ועד לפציעות עבודה או אירועים לבבים ועל כן אלו סוגי המחלות בהם מכיר ביטוח לאומי:

  •   פגיעות עבודה – החל משחפת, מחלות עצבים ועד למחלות קרינה.
  •   מחלות פנימיות – החל מפגיעה בכליות, שלפוחית, כלי דם, איברי רביה.
  •   פגיעות אורטופדיות – פגיעות אלו משתנות וכוללות בתוכן מנעד פציעות והן כוללות פריצות דיסק, שברים חוזרים, פגיעות עצביות, קושי בתנועה ולעיתים הצטברות של פגיעות.

 

מחלות מקצוע -פגיעות עבודה המוכרות על ידי ביטוח לאומי

ישנם שלושה סוגי פגיעות העשויות לאפשר לנפגע זכאויות שונות:

  1. תאונת עבודה– תאונה שקרתה תוך כדי ובעקבות העבודה, כולל בדרך לעבודה וממנה.

מחלת מקצועמחלות המוגדרות בתקנות כמחלה שנגרמה כתוצאה מחשיפה לחומרים או לסביבה כחלק מתנאי העבודה

  1. מיקרוטראומהפגיעה שנגרמה כתוצאה מפעולות ממושכות וחזרתיות כחלק מהעבודה

דמי פגיעה:

דמי פגיעה הוא פיצוי ב-13 שבועות הראשונים לאחר הפגיעה. אדם אשר נפגע בעבודתו וכושר העבודה שלו ירד בשל כך, זכאי לדמי פגיעה מביטוח לאומי.

דמי הפגיעה משולמים עבור פרק הזמן שבו הנפגע לא עבד, ולכל היותר לתקופה של 13 שבועות ממחרת יום הפגיעה (שהם 91 ימים, כולל שבתות וחגים). כל עובד שמבוטח בביטוח נפגעי עבודה ונפגע בעבודתו, יכול להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי כדי לקבל דמי פגיעה.

על העובד להציג אישור רפואי כי עקב פגיעה אינו מסוגל לעבוד בעבודתו, או בעבודה מתאימה אחרת, וכן להחזיק בתעודה של אי כושר עבודה מהרופא המטפל או ממרפאה לתאונות עבודה, בתוספת ציון הפגיעות והתקופה שבמהלכה אינו יכול לעבוד.

את התביעה לדמי פגיעה יש להגיש תוך 12 חודשים מיום האירוע. הגשת תביעה לאחר מכן עשויה לפגוע בזכאות לדמי פגיעה ואף להקטין את גובה קצבת הנכות אם ייקבעו אחוזי נכות.

במקרה ונקבעה נכות כתוצאה מהפגיעה במהלך העבודה, העובד עשוי להיות זכאי לתשלום קצבת נכות או מענק נכות.

השלבים לקבלת דמי פגיעה וקבלת קצבת נכות:

1. הגשת תביעה לדמי פגיעה לנפגע עבודה
2. קבלת דמי פגיעה
3. הגשת תביעה לגמלת נכות מעבודה
4. קביעת דרגת הנכות
5. במידה והתשובה חיובית בודקים את גובה הקצבה
6. ערעור במידת הצורך
7. בנכות זמנית ייתכן זכאות לקצבה זמנית לנכה נזקק
8. יש אפשרות לבקש דיון חדש אם חלה החמרה במצב הרפואי או הכלכלי.

 

הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי

וועדה רפואית אמונה על חלקו הארי של הליך הגשת התביעה. בוועדה יימצא רופא מומחה על פי הקריטריונים של הנתבע כמו מחלות אורטופדיות או מחלות עור ומזכיר של הוועדה. במידה והנתבע מתלונן על יותר מבעיה רפואית אחת, יתווספו אל הוועדה רופאים המתמחים בתחום זה ובמקרה והנתבע  הגיש "ערער" להחלטת הוועדה, היא תתכנס בשנית עם מינימום שלושה רופאים.

 

הליך הבקשה: למה להיעזר בעורך דין?

את הבקשה עבור קבלת אחוזי נכות ניתן להגיש כיום בצורה מקוונת, עם הבקשה גם להוסיף מסמכים רפואיים רלוונטיים, החל מצילומים וסיכומי רופא ועד לחופשת מחלה. על כן, לכל פגיעה ישנם  קריטריונים שונים והתאמות שלעיתים משתנות.  כדי לעמוד בקריטריונים המתאימים לכל מטופל, מומלץ להגיש בקשה זו בעזרת עורך דין ביטוח לאומי המתמחה בהגשת בקשות אלו כמו משרד עורכי הדין יפית אוחנה.

משרדה של עורכת הדין יפית אוחנה מתמחה בניצול זכויותיהם של נפגעי עבודה, מחלות, הוצאת תו נכה אל מול המוסד לביטוח לאומי ורשם מספר לא מבוטל של תביעות מוצלחות ומימוש מלא של זכויות התובעים.

דילוג לתוכן