לפגישת ייעוץ ללא עלות

השאר פרטים ונחזור בהקדם

15 + 9 =

לקבלת ייעוץ משפטי חייגו:03-6969450

מימוש זכויות רפואיות מול ביטוח לאומי

עמוד הבית » עורך דין ביטוח לאומי » מימוש זכויות רפואיות מול ביטוח לאומי

 מימוש זכויות רפואיות-אל תתפשרו  על פחות ממה שמגיע לכם!

משרדינו מתמחה בתביעות מול הביטוח לאומי למיצוי זכויות רפואיות באמצעות מערך צוותים רפואים מומחים ועורכי מנוסים.

המוסד לביטוח לאומי מעניק זכויות סוציאליות למבוטחים שמצבם הרפואי השתנה במהלך חייהם. מבוטחים העומדים בתנאי הזכאות שנקבעו על ידי ביטוח לאומי יכולים לקבל קצבאות שונות ולממש מגוון זכויות המגיעות להם מכוח החוק.

ביטוח לאומי מכיר במגוון מחלות וליקויים רפואיים ומעניק זכויות רפואיות לנפגעי תאונות, פציעות שונות, מחלות, ולנפגעי תאונות עבודה ולמבוטחים העובדים בסביבת עבודה מסוכנת ומזיקה. הזכויות מביטוח לאומי מוענקות גם למבוטחים הסובלים מאובדן כושר עבודה, מבעיות נפשיות ו/או פיזיות הפוגעות ביכולת ובכושר ההשתכרות שלהם ועוד. מימוש זכויות רפואיות ביטוח לאומי ניתן לרוב כמענקים, קצבאות וקבלת פיצויים, ובנוסף ניתן לממש הטבות שונות מול מס הכנסה, הרשות המקומית וגורמים ממשלתיים נוספים.

סוגי מחלות, תאונות ואירועי פגיעה המזכים בזכויות רפואיות מביטוח לאומי

המוסד לביטוח לאומי מעניק מגוון פתרונות ודרכי סיוע למבוטחים שנפגעו בנסיבות שונות ולכן הם אינם מסוגלים לתפקד בחיי היום יום ובעבודה. בביטוח לאומי מכירים במגוון סוגי מחלות שניתן לממש זכויות רפאיות עליהם, לדוגמה מחלות לב, פרקינסון, דמנציה, אלצהיימר, סוכרת, שבץ מוחי, חולי אי ספיקת כליות, אנדומטריוזיס, זכויות חולי סרטן, אפילפסיה, אירוע מוחי ועוד. ניתן לממש זכויות בביטוח לאומי גם על רקע הריון או לידה.

בנוסף, ביטוח לאומי מכיר בנפגעי תאונות עבודה ומעניק זכויות לנכים ולנפגעי פעולות איבה ופעולות התנדבות. כך לדוגמה, נפגעי תאונות עבודה, כולל נפגעים בדרך למקום העבודה או בחזרה ממנו, זכאים לפיצוי על אובדן הכנסתם לאחר הפגיעה בעבודה שגרמה להם להיות בלתי כשירים לעבוד. אם נפגעי עבודה נותרים עם נכות עקב הפגיעה מעבודה הם זכאים לקצבת נכות או למענק, על פי החלטה הוועדה הרפואית, והנפגעים זכאים לקבל טיפול רפואי ללא עלות, ובמקרה שהנפגע נפטר כתוצאה מהפגיעה בעבודה, ביטוח לאומי ישלם קצבה או מענק לבני משפחתו של המנוח.

הכרה של ביטוח לאומי בזכויות הרפואיות של המבוטחים הוא הליך ביורוקרטי מורכב וסבוך

ראוי לציין כי כל אדם רשאי להגיש תביעה לביטוח לאומי באופן עצמי וללא עזרת משרד עורך דין או חברות למימוש זכויות רפואיות, יחד עם זאת חשוב לזכור כי ביטוח לאומי אינו ממהר לפצות ולהעניק את הזכויות הרפואיות והסוציאליות שמגיעות לכם עקב מחלה, תאונת עבודה וכו'. הליך ההכרה בזכויות הרפואיות על ידי המוסד לביטוח לאומי הוא הליך ביורוקרטי מורכב, ממושך, מתיש וסבוך מאוד, לכן מומלץ שלא לוותר על עורך דין מקצועי, מוסמך ומנוסה בתחום זה.

ידוע כי המוסד לביטוח לאומי מעביר את המבוטחים המגישים תביעה הליך ארוך וסבוך עם בירוקרטיה מתישה וזמני המתנה ארוכים עד קבלת האישורים והפיצויים. תהליך ההכרה בזכויות הרפואיות מורכב וכולל בין היתר כמה בדיקות, הופעה בפני ועדה רפואית, ייעוץ עם עורך דין ועוד. הנפגעים חייבים לטפל בזכויות הרפואיות המגיעות להם על פי חוק, ויש לעבור בהצלחה ועדה רפואית המורכבת מרופא מומחה ומזכיר ישיבה (בחלק מהמקרים). למבוטח יש זמן קצר וקצוב להופיע בפני הוועדה הרפואית לכן יש להיערך לקראת ההופעה ולפרט בזמן המועט את הנתונים החשובים ביותר לצורך קביעת אחוזי נכות.

חשיבות מימוש זכויות רפואיות ביטוח לאומי ולמה אסור לכם לוותר על כל הזכויות

למימוש הזכויות הרפואיות מביטוח לאומי ישנה חשיבות רבה עבור המבוטחים ובני משפחותיהם. מימוש מלוא הזכויות הרפואיות משפיע על חיי האדם ובני משפחתו, מאחר ומדובר במקרים שבהם המבוטח זקוק לסיוע עקב מצבו הרפואי, לדוגמה נפגע עבודה שאינו יכול לחזור לעבודתו וכושר השתכרותו נפגע באופן משמעותי יוכל להמשיך להתקיים באמצעות הקצבה או המענק, לקבל טיפולים רפואיים בחינם ולממש הטבות וזכויות נוספות כמו הנחה בארנונה ותשלום מס מופחת או קבלת פטור ממס הכנסה.

יש לזכור כי עלויות הטיפול הרפואי וההוצאות הלוות עקב שינוי במצב הרפואי עשויות להיות גבוהות מאוד, לעיתים המבוטח זקוק לסיוע מבני משפחתו כדי לבצע פעולות יומיומיות וזהו נטל כבד על המשפחה, ומעבר לכך מימוש הזכויות תורם לשמירה על איכות חיי המבוטח ובני משפחתו ומאפשר להם להתמודד עם האתגרים המורכבים עקב מצבו הרפואי של התובע.

בעזרת עורך דין מיומן ניתן להגיש תביעה לביטוח לאומי ולממש את מלוא הזכויות, אין לוותר על זכויות רפואיות בגלל אי רצון להתמודד עם הבירוקרטיה המתישה ומורכבות ההליך. חשוב להגיש תביעה בזמן אחרת קיימת סכנת התיישנות של התיק, ואם המצב הרפואי מחמיר עקב הפגיעה, המבוטח לא יוכל לממש את כל הזכויות שהוא היה מקבל במקרה של טיפול מקצועי ובזמן בתיק.

דוגמא לסיפורי הצלחה

משרדנו ייצג את א' שעבדה כאם בית ובמסגרת תפקידה אצל המעסיק קיבלה סחורות מספקים ודאגה לפירוק ולסידור הסחורה במקום. בתאריך 26/1/14 א' נפה ממדרגה במחסן וכתוצאה מהנפילה נגרמה לה חבלה קשה בכתף ימין ולכן היא לא הייתה מסוגלת לעבוד לאחר התאונה במשך כשנה וחצי. לאחר ניהול התיק על ידינו א' מימשה את כל זכויותיה וקיבלה מחברת הביטוח של המעסיק ומהמוסד לביטוח לאומי פיצוי חד פעמי בגובה 400,000 ש"ח.

הכנה לוועדה רפואית

כדי לממש חלק מהזכויות הרפואיות המגיעות מביטוח לאומי יש לעבור ועדה רפואית המתכנסת כדי להעריך את אחוזי הנכות של התובע. הפגישה בוועדה הרפואית קצרה ואורכת דקות ספורות, לכן יש להיערך אליה נכון, עדיף בעזרת עורך דין מנוסה. ההכנה לועדה הרפואית כוללת איסוף מסמכים רפואיים ואישורים שונים הרלוונטיים למקרה, הכנה מראש של תיאור תמציתי של האירוע, הפגיעה, הנפילה, המחלה והסיבוכים הרפואיים, ויש להכין תיק מסמכים מפורט ומקיף.

למה כדאי להתייעץ עם עורך דין לתביעות ביטוח לאומי לפני שפונים אל ביטוח לאומי?

ישראלים רבים אינם מודעים לזכויות המגיעות להם על פי חוק מהמוסד ביטוח לאומי עקב תאונות, מחלות ואירועים שונים. לא מעט מהישראלים לא מעוניינים להתמודד עם הביורוקרטיה ואחרים חוששים מסטיגמות ומפגיעה במוניטין שלהם. אם מנסים להגיש תביעה באופן עצמי לביטוח לאומי כדי לממש זכויות רפואיות חשופים לדחיית התביעה או לפגיעה ממשית בזכויות המגיעות על פי חוק. זהו הליך מורכב הדורש ידע וניסיון, הכרות עם החוק וספרי החוקים, המחלות והנכויות של המוסד לביטוח לאומי. בנוסף, עורך דין ביטוח לאומי בוחן את המקרה מכל הצדדים, מכין את התובע לפני הוועדה הרפואית ומלווה אותו לכל אורך הדרך על מנת לממש את כל הזכויות, ללא יוצא מן הכלל.

שירותים שלנו

תביעות סיעוד ומיצוי זכויות מול ביטוח לאומי

כל המידע לגבי תביעות סיעוד

במקרה וחולה הפך סיעודי, תביעות הסיעוד מאפשרות לתובע לקבל פיצויים כספיים במקרה הצורך, במידה ומבוטח התובע במסגרת ביטוח סיעודי. מה עושים במקרה ואין פוליסת ביטוח סיעודית ?מי נחשב סיעודי?

מה נותנים אחוזי נכות - תביעה לנכות

נכות כללית ביטוח לאומי

קבצה חודשית משולמת עבור מי שבעקבות נכותו צומצם כושרו לעבוד, במסגרת ביטוח נכות כללית. כיצד יוכר נכה? מהו הליך קביעת דרגת הנכות? מה גובה קצבת הנכות הכללית?

 

אובדן כושר עבודה

הליך תביעה לגמלת נכות מעבודה

חליתם במחלת מקצוע ו/או נפגעתם בתאונת עבודה בעת עבודתכם? תביעה לנכות מעבודה מיועדת עבורכם. מי רשאי להגיש את התביעה? למי מגישים את התביעה ואילו מסמכים צריך? מהו הליך הועדה הרפואית?

 

 

דילוג לתוכן