לפגישת ייעוץ ללא עלות

השאר פרטים ונחזור בהקדם

7 + 9 =

לקבלת ייעוץ משפטי חייגו:03-6969450

פוסט טראומה אחוזי נכות

עמוד הבית » עורך דין ביטוח לאומי » פוסט טראומה אחוזי נכות

נפגעי פוסט טראומה ובלשונה המקצועית הפרעת דוחק פוסט טראומטית זכאים להכרה בנכות על ידי המוסד לביטוח לאומי. הפיצוי הוא בהתאם לחומרת התסמינים שהם חווים, אחוזי הנכות שהוכרו עשויים להעניק לנפגעים זכאות לקבלת קצבת נכות כללית וזכויות נוספות. הליך ההכרה מול הביטוח הלאומי וגורמים נוספים הינו הליך מורכב ומאתגר להבדיל מאירוע פיזי אחר ויש להוכיח את ההשפעה הנפשית וחומרתו.

ניתן לממש את הזכויות מול הביטוח הלאומי והן מול גורמים נוספים, לדוגמא -אדם המחזיק פוליסות ביטוח כגון אובדן כושר עבודה, פוליסת סיעוד או תאונות אישיות יהיה זכאי לשיפוי הן מטעם חברות הביטוח בנוסף לתשלום מול הביטוח הלאומי. אם האדם אינו עובד למעלה מ – 3 חודשים ניתן לתבוע אובדן כושר עבודה מקרן הפנסיה. תפקידו של עורך הדין לפנות אל כל הגורמים הרלוונטיים על מנת לממש את כל זכויותיו של הנפגע.

 

מהו פוסט טראומה

פוסט טראומה PTSD היא הגדרה לאדם שעבר אירוע שהיה בו חשש לחיו או סיכון לאחרים לדוגמא אירוע ירי, תאונת דרכים כאשר לאחר האירוע פיתח הנפגע תסמינים פוסטראמוטיים, האירוע הקשה חוזר לנפגע באמצעות מחשבות חודרניות המחזירים אותו אל האירוע, בדרך כלל תסמינים אלו יעברו תוך חודש ימים מיום האירוע הטראומתי, אולם ככל ולא חלפו – יש לפנות לעזרה מקצועית. ככל וישנה השפעה תפקודית ניכרת – יש לפנות לגורם מקצועי על מנת לממש את זכויותיך. ישנם ריחות או קולות הגורמים לנפגע לחזור אל אותו אירוע פוסטראומטי. ההתעסקות המניעתית או החשיפה פוגעים ביכולותיו התפקודיות של הנפגע לרבות קושי להתמיד בעבודה, חוסר שינה, קושי ביחסים בינאישיים, הימנעות מסביבה חברתית, התקפי זעם.

זכויות נפגעי פוסט טראומה

הזכויות המגיעות לנפגעי פוסט טראומה יכולות להקל במידה ניכרת על הקושי היומיומי שהם חווים. קצבת הנכות יכולה לספק להם הכנסה קבועה, וזכויות רפואיות נוספות יכולות לסייע להם להתמודד עם הסימפטומים של ההפרעה ולהשתלב בחברה. בתקופה קשה זו בעקבות אירוע ה – 7 באוקטובר ישנם אנשים שהיו מעורבים באירועים קשים מאוד ויש לסייע ולהקל על מצבם על מנת שיחזרו לחייהם ועל כן קיימת חשיבות רבה להכיר את הזכויות המגיעות במקרים אלו.

למידע בנושא נפגעי פעולות איבה – לחצו

מהם התנאים לקבלת הזכויות

אדם שנפגע כתוצאה מפגיעה פוסטראומית זכאי לקבל זכויות מהביטוח הלאומי. יש להוכיח כי פגיעתו עוברת את הרף הקבוע בביטוח לאומי כלומר 40% נכות (ככל וקיים סעיף עיקרי של 25% נכות ) או ככל וקיימים מספר ליקויים הרף הוא 60%. לציין כי האחוזים על פי ספר התקנות של הביטוח הלאומי נקבעות על פי חומרת מצבו של אדם. לדוגמא אדם עם פגיעה נפשית קלה על פי סעיף 34 ב לתקנות הביטוח הלאומי יקבל 10% נכות, פגיעה נפשית בינונית יחד עם טיפול תרופתי תקנה 20% נכות. במקרים בהם ההשפעה הינה ניכרת ניתן לקבוע השפעה קשה – 30%- 40%. האחוזים יקבעו על פי עוצמת הפוסט טראומה, תדירות ההתקפים והשפעתם על התפקוד היומיומי.

לאחר שיקבעו נכויות, תוכרע השפעה תפקודית בפני ועדת שיקום שתקבע האם אדם איבד את יכולותיו לעבוד עקב פגיעתו, כלומר עליו להוכיח כי הוא איבד למעלה מ 50% מיכולותיו לעבוד. לאחר מכן תקבע האם הוא זכאי לקבל קצבה מלאה או חלקית.
יצוין כי אם אדם משתכר מעל לסך של 7,112 ₪ לא ניתן לבחון את זכאותו בביטוח לאומי.

פוסט טראומה בעבודה

עובדים שנפגעו בעבודה וסובלים מפוסט טראומה כתוצאה מאורע שקרה בעבודה עלולים להיות זכאים לנכות מעבודה, אנשים שעברו אירוע בעבודה כמו תאונת דרכים בדרך או בחזור לעבודה עד אנשים שעברו אירוע חריג בעבודה. התעמרות או לחץ בעבודה לא יחשב כתאונת עבודה. ככל שיוכר האירוע כתאונת עבודה הנפגע יקבל מענק חד פעמי ככל שתקבע לו נכות בין 9% – 19%. ומעל 19% יקבל קצבה חודשית קבועה.

 עברתם אירוע פוסט טראומטי – אתם לא לבד

משרדינו עוסק למעלה מ – 20 שנה בייצוג וליווי מול הביטוח הלאומי ובעל ניסיון רב בהכרה בתביעות על רקע פוסטראומטי, כאמור מדובר בתביעות מורכבות – להבדיל מפציעות פיזיות הדרך להוכיח פגיעה נפשית היא מאתגרת ומורכבת על כן חשובה מיומנות וניסיון בתחום זה. פגיעה בעבודה תנוהל מול ביטוח לאומי, אך לא רק, לדוגמא כנגד חבות מעבידים או כנגד ביטוח פרטי כמו אובדן כושר עבודה או פוליסות תאונות אישיות.
תפקידו של עורך הדין הוא למצות בצורה מקסימלית ומול כל הגורמים הרלוונטים את הזכויות המגיעות לאדם כתוצאה מפגיעתו הן מול הביטוח הלאומי והן מול כל גורם רלוונטי.

עשוי לעניין אתכם

תביעה לנכות כללית, עורך דין ביטוח לאומי

תביעה לנכות כללית - אירוע מוחי

נפגעי אירוע מוחי המוכרים כנפגעי תאונת עבודה, זכאים לפטור מלא מהתשלום עבור ביטוח לאומי. מהן ההטבות הנבחרות של נפגעי אירוע מוחי? מהו היתרון בהכרה בתאונת עבודה? האם אדם יכול להמשיך לעבוד ולקבל קצבה במקרה של תאונת עבודה?

מה נותנים אחוזי נכות - תביעה לנכות

הגשת תביעה לנכות מעבודה

חליתם במחלת מקצוע ו/או נפגעתם בתאונת עבודה בעת עבודתכם? תביעה לנכות מעבודה מיועדת עבורכם. מי רשאי להגיש את התביעה? למי מגישים את התביעה ואילו מסמכים צריך? מהו הליך הועדה הרפואית?

אובדן כושר עבודה

תביעות אובדן כושר עבודה

ביטוח אובדן כושר עבודה יסייע לאנשים שאיבדו את בריאותם בשל תאונה או מחלה. מה זה אובדן כושר עבודה ומהן הסיבות לדחיית תביעת אי כושר עבודה? כיצד מגישים את תביעות אובדן כושר עבודה?

דילוג לתוכן