לפגישת ייעוץ ללא עלות

השאר פרטים ונחזור בהקדם

1 + 5 =

לקבלת ייעוץ משפטי חייגו:03-6969450

תביעת נזקי גוף בתאונת דרכים – מי זכאי

 

עמוד הבית » עורך דין תאונות דרכים » תביעת נזיקין ללא הוכחת נזק

כל אדם שנפגע בתאונת דרכים ונפגע בגופו זכאי לקבל פיצוי על פי חוק פיצוי לנפגעי תאונות דרכים.
אין רלוונטיות לשאלת האשמה האם התאונה נגרמה כתוצאה מרשלנותם של הנהגים. לעיתים אנחנו עדים למקרים שבהם אנשים נמנעים מלהגיש תביעה מאחר והם חוששים שהם אשמים בתאונה.

חברת הביטוח של הרכב מפצה את הנפגע ללא קשר מי אחראי לתאונה.
שאלת הפיצוי תלויה בנזק שיגרם לנפגע כתוצאה מתאונת דרכים. ככל והמבוטח ממשיך להתלונן על כאבים ומגבלות בתנועה ותומך את תלונותיו בבדיקות הדמיה – הפיצוי שיקבל גבוה יותר.

הולך רגל ורוכב אופניים חשמליות

גם אדם שהיה הולך רגל ונפגע בתאונת דרכים יקבל פיצוי על פי החוק. על פי פסק דין שניתן בבית משפט העליון גם רוכב אופניים חשמליים שנפגע על ידי כלי רכב יחשב כהולך רגל ועל חברת הביטוח של הרכב הפוגע לפצות את הנפגע.

  • במידה והנפגע/התובע הינו הנהג – יתבע את חברת הביטוח של הרכב שלו מבלי להזדקק לשאלת האחריות לתאונה.
  •  במידה והנפגע/התובע הינו הולך רגל – יתבע את חברת הביטוח של הרכב הפוגע
  •  במידה והנפגע/התובע הינו נוסע – יתבע את חברת הביטוח של הרכב בו נהג. במקרים שאין כיסוי ביטוחי לנהג הרכב, ניתן לפנות לקרנית, הקרן הממשלתית לנפגעי תאונות דרכים.

 

מי לא זכאי לפיצוי על פי חוק פיצוי לנפגעי תאונות עבודה

אדם שלא ביטח את עצמו או שהביטוח לא חל על נהג שנהג ברכב, חברת הביטוח עלולה לדחות את תביעתו. אותו נהג יוכל לקבל פיצוי רק במידה ונפגע על ידי רכב אחר שנמצא אשם בתאונה זו, ואז התביעה היא תביעה נזיקית.
לדוגמא רוכב אופנוע שלא החזיק ביטוח חובה תבע את חברת הביטוח של הרכב שפגע בו לאחר שנמצא כי הרכב הפוגע אשם בתאונה. יש לפנות לתיק משטרה ולנהל את הראיות בתיק המפנות לאשמה מצד הרכב הפוגע.

 

תאונת דרכים שהינה תאונת עבודה

במקרה שאדם נפגע בתאונה בדרך לעבודה או בחזרה או בנהיגה במהלך העבודה תוכר תביעתו גם כתאונת עבודה ולכן מגיעים לו פיצויים גם מהביטוח של הרכב וגם מהביטוח הלאומי. יכול להיות שמגיעים לו כספים נוספים מביטוחים פרטיים כמו נכות מתאונה , אובדן כושר עבודה ואולי גם מקרן הפנסיה. לכן חשוב לדעת למי לפנות וממי לקבל.

 

פיצויים על החשבון

על פי חוק פיצוי נפגעי תאונת דרכים – ניתן לבקש תשלום תכוף על פי חוק פיצוי לנפגעי תאונות דרכים, כלומר לבקש תשלומים שיסייעו לנפגע בשלב הראשון ויקוזזו בסופו של דבר מתביעתו העיקרית. הפיצוי ניתן על בסיס הפסדי שכר לעבר ולעתיד, הוצאות רפואיות, הוצאות נסיעה, פיצוי עבור כאב וסבל, ועזרה שניתנה על ידי משפחתו של הנפגע.

 

מה עליי לעשות לאחר תאונת דרכים

יש לפנות מיד לטיפול הרפואי, תלונות שלא תתלונן עליהם בימים הראשונים לא יחשבו כפגיעות הקשורות לתאונה. לעיתים אדם נפגע במספר אזורים כמו ביד ובגב וגם נבהל מהתאונה אבל יש לבני האדם יש טבע שאנחנו קדום כל מתלוננים על הדבר שהכי כואב לי – לכן חשוב להתלונן על כל הבעיות הרפואיות מאחר ואם תתלונן בשלב מאוחר יותר – תטען חברת הביטוח כי מדובר בפגיעה שאינה קשורה סיבתית לאירוע. בדוק שכל הפרטים מצוינים על גבי הרשומות הרפואיות. אסוף את כל הבדיקות כולל בדיקות דימות, שמור חשבוניות וקבלות, אל תדבר עם חברת הביטוח, אל תתפתה להצעה מהירה מחברת הביטוח ואל תנהל את תביעתך באופן עצמאי. על מנת לממש את זכויותיך בצורה אופטימלית פנה לעורך דין המתמחה בתאונות דרכים.

 

 

 

 

דילוג לתוכן