לפגישת ייעוץ ללא עלות

השאר פרטים ונחזור בהקדם

5 + 6 =

לקבלת ייעוץ משפטי חייגו:03-6969450

רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים

עמוד הבית » עורך דין רשלנות רפואית » רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים

עם השנים, הניתוחים הפלסטיים הופכים לנפוצים יותר, כאשר קיים הבדל בין ניתוחים פלסטיים לבין ניתוחים אחרים – אין הכרח רפואי בביצוע הניתוח. אמנם, ניתוחים פלסטיים אינם נדרשים כתוצאה מבעיה רפואית, אך מדובר בפרוצדורה כירורגית לכל דבר – הם דורשים הרדמה מלאה, שימוש בסכין המנתחים וביצוע תפרים.

במקרים רבים, ניתוחים פלסטיים הם אפילו עמוקים ומורכבים יותר מניתוחים אחרים. כתוצאה מכך, אירועים של רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים נחשבים, לצערנו, נפוצים.
על מנת לתבוע בתביעת רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים, יש להוכיח נזק ורשלנות בקשר נסיבתי. כלומר, שהנזק נגרם כתוצאה מחוסר זהירות כנדרש מרופא.

סוגי רשלנות רפואית בעניין ניתוח פלסטי

  • רשלנות רפואית בניתוח פלסטי כאשר לא נמסר למטופל/ת מידע מלא בעניין תופעות הלוואי והסיכונים הכרוכים בהליך הכירורגי או הצעה לאפשרות טיפול חלופית.
  • רשלנות רפואית בניתוח פלסטי כאשר ההליך אינו מתבצע ע"י רופא המתמחה בו ואינו מוסמך לתחום הרלוונטי. כתוצאה מכך, עשויים להתרחש נזקים משמעותיים ותוצאות שאינן לשביעות רצון המטופל/ת.
  • רשלנות רפואית בניתוח פלסטי כאשר חלה הפרה של חובת הזהירות המוטלת על הרופא בעת ניתוח פלסטי, כלומר התרשלות הרופא. אופציה נוספת היא התרשלות לצד הצוות הרפואי.

דוגמאות לסוגי ניתוחים פלסטיים בהם עשוי מקרה של רשלנות רפואית

הגדלת שדיים

רשלנות רפואית בניתוח פלסטי של הגדלת שדיים עלול להתרחש כתוצאה מכך שהרופא כרת יותר מדי רקמה, והתובעת נותרה עם חזה מעוות ואינו לשביעות רצונה. כמו כן, אירועים נוספים שעלולים להתרחש הם חזה מצולק יתר על המידה או חזה שאינו סימטרי.

ניתוח אף

ניתוח אף יכול להיעשות במגוון דרכים, חודרניות יותר או פחות. במקרים מסויימים, עלול הניתוח להסתיים בכך שישנו קושי לנשום דרך האף בעקבות שינויים במחיצות. אם ניתן יהיה להוכיח בין הקושי לנשום לבין הליך הניתוח, הרי שניתן גם יהיה לתבוע בגין רשלנות רפואית פלסטיקה.

שאיבת שומן

מדובר בהליך רפואי מורכב לא פחות מניתוח, שהנזקים שלו אם אינו מבוצע כנדרש, עלולים להיות משמעותיים. במקרים רבים, היעדר של בירור רפואי מקיף ויסודי עלול לגרום נזקים למטופל.

מתיחת בטן

רשלנות רפואית בניתוח פלסטי מסוג מתיחת בטן עלולה להיגרם כתוצאה מבדיקות חסרות טרם הניתוח, אי קבלת הסכמה מדעת, אי מתן הנחיות רפואיות לפני או אחרי התהליך. הנזקים עשויים לבוא לידי ביטוי בעיוות, הצטלקות, זיהום, בקע ועוד – אותם כאמור ניתן היה למנוע בעבודה זהירה ויסודית יותר.

מתיחת פנים

רשלנות רפואית בניתוח פלסטי מסוג מתיחת פנים עלולה לגרום לצלקות פנים שאינן סימטריות, כתמי פיגמנטציה ועוד. חלק ממקרים אלה, עלולים להתרחש גם אם המנתח פעל כנדרש ממנו, בצורה מקצועית, זהירה ומקובלת, אך ישנם מקרים בהם הרופא לא נקט בזהירות המספקת ולא מנע את ההתרחשות.

מהן הסיבות העיקריות בעניין רשלנות רפואית בניתוח פלסטי?

אי קבלת הסכמה מדעת – אי קבלת הסכמה מדעת משמעותה היא שהרופא המנתח לא נתן את כלל המידע למנותח/ת ולא פרס בפניו את הסיכונים והסכנות, ועל כן לא אפשר לו לקבל החלטה בדבר ביצוע הניתוח כשכלל הנתונים לפניו. במילים אחרות – אם המנותח היה יודע שעלול להיגרם לו X, יתכן שלא היה מבצע את הניתוח.

אי לקיחת היסטוריה רפואית – ההיסטוריה הרפואית חשובה על מנת לקבל החלטות טרום הניתוח, במהלכו ואחריו. למשל – מרשמים לתרופות, ניתוחים שונים שעבר המטופל, אשפוזים כתוצאה ממחלות ועוד. אמנם רצוי שהמנותח ידאג לעדכן את הרופא במידע הרפואי, אך על הרופא חלה חובה לקחת את פרטי ההיסטוריה הרפואית של המנותח.

טעויות כירורגיות – טעויות כירורגיות עלולות להתרחש בכל סוג של ניתוח – חיתוך לא נכון, תפירה לא נכונה, השארת שאריות לא רצויות בתוך הגוף ועוד. אם ניתן להוכיח שהנזק שנגרם במהלך הניתוח היה נמנע אם הצוות המטפל היה נזהר יותר – אפשר יהיה לתבוע בגין רשלנות רפואית בניתוח.

רשלנות רפואית בניתוח פלסטי – פגיעות ניתוחים קוסמטיים / פלסטיים

לעיתים, רשלנות רפואית נגרמת כתוצאה מתנאים חסרים וכתוצאה מכך הליכים ופרוצדורות מסוג ניתוחים פלסטיים אינם מבוצעים כהלכה. למשל, כאשר מתבצעים הטיפולים במרכזי רפואה חיצוניים או בקליניקות פרטיות של רופאים, שלא כמו תנאים בבתי החולים.

מתי כדאי לפנות לעורך דין רשלנות רפואית?

על מנת להגיש תביעת רשלנות רפואית יש להוכיח כי הנזק שנגרם הוא כתוצאה מעבודה לא זהירה של הרופא – החל מרופא שלא ביצע בדיקות טרום הניתוח, דרך רופא שלא נתן את כלל המידע ועד רופא שלא ביצע מעקב לאחר ניתוח. ראשית, יש לאסוף את כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים – צילומים, סיכומי אשפוז, מרשמים לתן תרופות ועוד. מומלץ בשלב הראשוני לא לעדכן את המוסד הרפואי כי הינכם מתכננים לתבוע רשלנות רפואית שכן במקרים רבים הם נוטים "להעלים ראיות". מומלץ לפנות אל עורך דין רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים על מנת שיבחן את פרטי המקרה שלכם ויעריך את סיכויי ההצלחה בתביעה.

דילוג לתוכן