לפגישת ייעוץ ללא עלות

השאר פרטים ונחזור בהקדם

5 + 11 =

לקבלת ייעוץ משפטי חייגו:03-6969450

זכויות נפגעי פעולות איבה

עמוד הבית » עורך דין ביטוח לאומי » זכויות נפגעי פעולות איבה בביטוח לאומי

פיצוי כספי לא ירפא את הפגיעה הקשה מ ה – 7 באוקטובר נפגעי מלחמת חרבות הברזל ונפגעי מסיבת נובה בקיבוץ רעים ואת נפגעי פעולות האיבה במהלך כל מלחמות ומערכות במדינה ועל כן חוקק חוק התגמולים לנפגעי פעולות האיבה, התש"ל – 1970'. ההתמודדות מול הביטוח הלאומי בתביעות מהסוג הזה הוא הכרה באירוע כנפגע איבה והן בקבלת אחוזי נכות. לדוגמא עד 19% נכות המבוטח יקבל קצבה חד פעמית, ומעל 19% יקבל קצבה חודשית קבועה.

מענק למשפחות החטופים – המוסד לביטוח לאומי מעביר מענק רבעוני בסך של 90,000 ₪ שיחולק בהתאם להרכב המשפחתי של חטוף / נעדר. המענק משולם 45,000 ₪ להורים ו 45,000 ₪ לבן/ בת הזוג. המענק משולם אחת לשלושה חודשים כל עוד החטוף לא שוחרר או נעדר לא אותר ומענקים אלו נועדו לסייע למשפחות בניהול מאמציהם להשיב את בני משפחותיהם.

בזמנים קשים אלו חשוב לדעת את הזכויות המגיעות לנפגעי פעולות איבה.

מי זכאי להכרה כנפגע פעולות איבה

אנשים שנפגעו כתוצאה מפעולות האיבה על ידי כוחות אויב על רקע הסכסוך הערבי – ישראלי, אנשים שנפגעו נפשית או פיזית כתוצאה מאירוע בטחוני כמו ירי רקטי לכוון ישראל, אנשים שנפגעו מפעולות אנטישמיות מחוץ למדינת ישראל והינם אזרחי המדינה יהיו זכאים לפיצוי כנפגעי איבה. פגיעה נפשית יכולה להתרחש כתוצאה מחשיפה לזירת איבה כעד ראיה.

ככל ואדם נפגע מחוץ לישראל ואינו תושב המדינה יוכר ככל ולא חלפה עדיין שנה מיום שחדל להיות תושב ישראל. גם נפגעים שאינם בעלי אזרחות ישראלית, אבל נפגעו בישראל בעודם שוהים במדינה על פי חוק יוכרו כנפגעי איבה.
המוסד לביטוח לאומי מכיר בפגיעות פיזיות ונפשיות. מי שהוכר כנפגע איבה יהיה זכאי לתגמול כספי מענק או קצבה חודשית, מסלולי שיקום, טיפולים רפואיים עבורו ועבור משפחתו. אזרחי ישראל שנפגעו מחוץ לישראל זכאים אף הם להגיש תביעה.

הגשת תביעת נפגעי פעולות איבה וליווי התיק

יש למלא טופס תביעה למוסד לביטוח לאומי ותביעה להכרה כתאונת עבודה, טופס שניתן להורידו באינטרנט טופס מס' בל/581, יש להוסיף את המסמכים הרפואיים, תלושי שכר ואישור משטרה. את התביעה יש להגיש תוך 12 חודשים מהיום שבו התרחשה פעולת האיבה. לציין כי ניתן לקבל תביעות שהוגשו מאוחר יותר, ולעיתים אנשים מפתחים פגיעות נפשיות בשלבים מאוחרים יותר.
ככל ומדובר באירוע משמעותי רב נפגעים אין צורך להגיש אישור משטרה. לאחר קבלת הטפסים התביעה מועברת להכרה ואישור הרשות המאשרת במשרד הביטחון אשר תעביר תשובתה תוך 3 חודשים. לציין כי ישנם מקרים הנדחים על ידי הועדה המאשרת ובמקרה זה ניתן להגיש ערער לבית המשפט המחוזי תוך 45 יום, דיון המנוהל על ידי שופט בית המשפט המחוזי. ככל שיקבע בבית המשפט כי מדובר באירוע בטחוני התיק יוחזר לוועדה רפואית שתקבע את אחוזי הנכות בתיק. הועדה הרפואית תקבע לנפגע את אחוזי הנכות הזמניים ואת אחוזי הנכות הצמיתה. רק מעל 9% נכות תתקבל קצבה.

נפגעי פעולות איבה – תגמולים והטבות

תביעתו של אדם תבחן מול ועדה של המוסד לביטוח לאומי, ככל והועדה תחליט על נכות של 10% – 19% יקבל המבוטח מענק חד פעמי הנע בין 55,000 ₪ לבין 210,000 ₪. ככל ונכותו של האדם עולה על 20% יקבל המבוטח קצבה מידי חודש עד 120 שנה.

יש לציין, כי אם שאדם אינו מסוגל לעבוד כתוצאה מפגיעתו – ניתן להגיש תביעה לקצבה מיוחדת ותוספת לקבצה מידי חודש בשל אי מסוגלותו לחזור לעבודה מידי חודש.

ישנן זכויות נלוות נוספות הניתנות לאדם שנפגע בפעולות איבה כמו הנחה בארנונה, הנחה בחשמל ומים, לימודים אקדמיים, מענק שנתי, הוצאות טלפון, הטבות במיסוי מקרקעין, הטבות בקניית רכב וכו'. הביטוח הלאומי אף מכסה הוצאות עבור קבורה במלואם על ידי תשלום ישירות לחברת קדישא.
המוסד לביטוח לאומי מקבל טיפולים נפשיים למבוטח ובני משפחתו, ליווי על ידי עובדת סוציאלית מטעם הביטוח הלאומי המתמחים בנפגעי טראומות. שיעורי הגמול נקבעים על פי הוראות חוק הנכים (תגמולים ושיקום), תשי"ט – 1959 (חוק הנכים).

לאחר קבלת הטפסים – התביעה עוברת להכרה ואישור הרשות המאשרת במשרד הביטחון .
פגיעה ברכוש – יש להגיש תביעות מקוונות דרך רשות המיסים. באמצעות קרן הפיצויים של מס רכוש. יש למנות שמאי ועד להערכת השמאי אין לפנות את הדירה אין לפנות את מטלטליה.

דרגת הנכות מספר החודשים שיעור המענק   בקירוב
10% 108 ₪ 57,353
11% 125 ₪ 73,019
12% 142 ₪ 90,490
13% 155 ₪ 107,006
14% 166 ₪ 123,415
15% 175 ₪ 139,400
16% 185 ₪ 157,190
17% 193 ₪ 174,237
18% 201 ₪ 192,133
19% 215 ₪ 216,933

כפל קצבאות קצבה קיימת מול קצבת נפגעי פעולות איבה

ככל שאדם נפגע במקום העבודה והן במסגרת נפגע פעולות איבה, לדוגמא אדם שתוך כדי עבודה נפגע בדרך לממד – תוגש תביעה הן כנכות מעבודה והן כנפגעי פעולות איבה, לא ניתן לקבל את 2 הקצבאות, אולם 2 התביעות יוגשו כדי שניתן יהיה לקבל את הגבוה מבין השניים, בן במסגרת פגיעה בעבודה והן כנפגע איבה. הפיצוי במסגרת תאונת עבודה עבור נכות זמנית וצמיתה תקבע בהתאם לשכרו של העובד ועל כן יש לבחון כל מקרה ספציפי בהתאם לשכרו של העובד.
ככל שאדם ומקבל קצבה ממקור אחר כמו נכות כללית, ונקבעה לו דרגת נכות מעל 20% יצטרך לבחור בקצבה הגבוה מבין השתיים. ישנם מקרים שבהם ניתן לקבל ממקור אחד מענק חד פעמי ולהמשיך לקבל המשך קצבה ממקור אחר.

למשרד עורכי הדין יפית אוחנה 20 שנות ניסיון התביעות של נפגעי איבה

ליעוץ בנושא תביעת נפגעי פעולות טרור ואיבה ומיצוי זכויותיכם פנו אלינו עוד היום

עשוי לעניין אתכם

תביעה לנכות כללית, עורך דין ביטוח לאומי

תביעה לנכות כללית - אירוע מוחי

נפגעי אירוע מוחי המוכרים כנפגעי תאונת עבודה, זכאים לפטור מלא מהתשלום עבור ביטוח לאומי. מהן ההטבות הנבחרות של נפגעי אירוע מוחי? מהו היתרון בהכרה בתאונת עבודה? האם אדם יכול להמשיך לעבוד ולקבל קצבה במקרה של תאונת עבודה?

מה נותנים אחוזי נכות - תביעה לנכות

הגשת תביעה לנכות מעבודה

חליתם במחלת מקצוע ו/או נפגעתם בתאונת עבודה בעת עבודתכם? תביעה לנכות מעבודה מיועדת עבורכם. מי רשאי להגיש את התביעה? למי מגישים את התביעה ואילו מסמכים צריך? מהו הליך הועדה הרפואית?

אובדן כושר עבודה

תביעות אובדן כושר עבודה

ביטוח אובדן כושר עבודה יסייע לאנשים שאיבדו את בריאותם בשל תאונה או מחלה. מה זה אובדן כושר עבודה ומהן הסיבות לדחיית תביעת אי כושר עבודה? כיצד מגישים את תביעות אובדן כושר עבודה?

דילוג לתוכן