לפגישת ייעוץ ללא עלות

השאר פרטים ונחזור בהקדם

4 + 6 =

לקבלת ייעוץ משפטי חייגו:03-6969450

עמוד הבית » דיני נזיקין » דחיית תביעה אובדן כושר עבודה

דחיית תביעה אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה הוא אירוע דרמטי וטראומטי, ומבוטחים רבים מוצאים עצמם מגישים תביעת אובדן כושר עבודה – ונדחים ממש על הסף. לצערנו, ניתן אף לומר כי מרבית התביעות המוגשות מדי שנה נדחות, והסיבות לרוב ממש לא מתיישבות עם המציאות. חברות הביטוח מנצלות את העובדה שמבוטחים מגישים תביעות לבדם, כשהם אינם בקיאים בחוק ובזכויות שלהם, על מנת להימנע מתשלום. התייעצות וקבלת שירות של עורך דין אובדן כושר עבודה, עשויה לשפר את הסיכויים שלכם לקבל את הפיצויים המגיעים לכם על פי חוק.

מהן סיבות הדחייה הנפוצות מצד חברת הביטוח?

כאמור, לחברת הביטוח שלל תירוצים לדחיית תביעה – ואלו הם הנפוצים שבהם. אלא שעורך דין אובדן כושר עבודה מתמחה בפירוק טענות אלה, ולרוב מצליח להביא לקבלת הפיצויים עבור התובע.

  • אי קיום תנאי ביטוח – טענה נפוצה שאומרת כי המקרה שקרה לעובד אינו מתיישב עם הכתוב בפוליסה. למשל, עובד שאינו מצליח לעבוד בעבודה אחרת אשר תספק לו שכר דומה לשכר אותו קיבל בעבר.
  • הסתרת מידע ואי גלוי  מקרים בהם חברת הביטוח טוענת כי המבוטח הסתיר ממנה מידע בעת רכישת הפוליסה, ומידע זה עשוי היה לשנות את יחסה אליו – למשל, להעלות את תשלום הפרמיה החודשית, שינוי נוסח הפוליסה או אף להחליט שלא לבטח אותו.
  • מקרה חריג – מקרה אשר מוגדר כחריג המופיע בפוליסה. למשל, אובדן כושר עבודה שנגרם כתוצאה משימוש בסמים ו/או שכרות מאלכוהול (אדם אשר שתה לשוכרה, ביצע תאונת דרכים ונפגע כושר העבודה שלו).

מקריאה ראשונית, ניתן להבין כי אכן מדובר בסעיפים לגיטימיים, אלא שחברות הביטוח פעמים רבות לוקחות את האירוע האישי של המבוטח ומלבישות אותו על אחת מסיבות הדחייה הנפוצות הללו, באופן שרירותי ומבלי לנמק. בדרך כלל, מדובר ב"שיטת מצליח".

חשוב לזכור כי המבוטחים אשר איבדו את כושר עבודתם חשים תסכול רב מהמצב ועבור חלקם מדובר בנקודת השפל הגדולה בחייהם – ועל כן רובם אינם מסוגלים להילחם בחברת הביטוח, ואף מעדיפים לוותר על מה שמגיע להם.

על מנת לערער על טענותיה של חברת הביטוח, יש חשיבות רבה בייצוג של עורך דין אובדן כושר עבודה שהינו מיומן ובעל ניסיון בתיקים מסוג זה.

חברת הביטוח דחתה את תביעתכם? זה לא סוף הסיפור!

אם חברת הביטוח דחתה את תביעתם, זהו לא סוף הסיפור. למעשה, זוהי רק ההתחלה. אם לא פניתם לעורך דין עם פנייתכם הראשונה לחברת הביטוח, זה בדיוק הזמן לעשות זאת. תחילה, עורך הדין יאסוף מכם את כל הפרטים אודות אובדן כושר העבודה שלכם – לרבות מסמכים רפואיים וחוות דעת רפואיות, וכן יקרא ביסודיות את הפוליסה שלכם ואת סיבת הדחייה מצד חברת הביטוח.

כפי שקורה במרבית המקרים, עורך הדין יעלה על ה"תרמית" של חברת הביטוח ויעביר לה מכתב תביעה מחודש. בחלק מהמקרים חברת הביטוח, שאינה רוצה להגיע להליכים משפטיים, תשלם למבוטח את הכספים המגיעים לו. במקרים אחרים – עורך הדין ייצג את המבוטח בבית-המשפט. בדיוק עבור זה, מומלץ להסתייע בעורך דין אובדן כושר עבודה מנוסה ומקצועי, אשר ידע להעריך את סיכויי ההצלחה בתביעה כבר בשלבים הראשונים של המפגש עם החומר הרלוונטי.

עורך דין אובדן כושר עבודה ימצה את הזכויות שלכם

תביעת אובדן כושר עבודה נחשבת לתביעה מורכבת ובירוקרטית. הן המוסד לביטוח לאומי והן חברות הביטוח, מתנהלות באופן אגרסיבי למדי מול מבוטחיהן, על אף שאלה שילמו ממיטב כספם עבור הפוליסה משך שנים רבות. עם זאת, כשהתיק מנוהל על ידי עורך דין אובדן כושר עבודה מקצועי, עולים באופן משמעתי הסיכויים לזכות בתביעה, והמבוטח אשר נבצר ממנו לעבוד ולהתפרנס, יכול לקבל קצבה חודשית ולהשתקם.

עורך דין מיומן יקצר את משך הטיפול ויביא להעברת הכספים המגיעים לכם תוך פרק זמן אידיאלי, וינהל את התיק שלכם באופן מסור ורציף, מה שיאפשר לכם להתמקד בעצמכם ובשיקום שלכם.

——

 מידע נוסף

שאלות תשובות אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה לעצמאי

תביעת אובדן כושר עבודה מול המוסד לביטוח לאומי

אובדן כושר עבודה מקצועי

אובדן כושר עבודה נפשי

אובדן כושר עבודה זמני

סוגי פגיעה בעבודה

תביעה לנכות מעבודה

נכות כללית

עו"ד תביעות ביטוח

 

 

 

כתבות נוספות

שיכולות לעניין אותך…

דילוג לתוכן