לפגישת ייעוץ ללא עלות

השאר פרטים ונחזור בהקדם

14 + 4 =

לקבלת ייעוץ משפטי חייגו:03-6969450

שאלות תשובות בנושא אובדן כושר עבודה 

עמוד הבית » עורך דין אובדן כושר עבודה » שאלות תשובות אובדן כושר עבודה
אובדן כושר עבודה היא קצבה המושלמת לאדם שאיבד את כושרו לעבוד. אדם שאיבד את יכולתו לעבוד בעיסוק שלו או בעיסוק התואם את ניסיונו והשכלתו. ישנם אנשים המחזיקים פוליסות ביטוח אובדן כושר עבודה באופן פרטי. אולם גם בתוך קרנות הפנסיה שאנחנו מחזיקים, קיים רכיב של ריסק (אובדן כושר עבודה) לפיו אם אדם יוכיח שאיבד את יכולתו לעבוד יהיה זכאי לקצבת אובדן כושר עבודה. ככל ואדם מחזיק מספר פוליסות ביטוח אובדן כושר עבודה – חברות הביטוח במצטבר לא ישלמו יותר מ 75% ממשכורתו של אדם ערב הפגיעה.

מרביתנו מבוטחים בפוליסת אובדן כושר עבודה בקרן הפנסיה – על המעסיק החובה להעביר תגמולים לחברת הביטוח (בהתאם לותק של העובד) ולקבוע בפוליסה כיסוי של ריסק – אובדן כושר עבודה בפוליסה.

אובדן כושר עבודה זמני

חברת הביטוח קובעת אובדן כושר עבודה לתקופה זמנית, היא בוחנת את התיק מידי תקופה, על כן עליך להוכיח לחברת הביטוח מידי תקופה כי הנך ממשיך באובדן כושר עבודה, חברת הביטוח בוחנת את המסמכים המעודכנים, לעיתים מזמנת לועדה רפואית ולאחר מכן תינתן החלטה בדבר אי כושר עבודה. לעיתים תקבע חברת הביטוח כי הנך רשאי לעסוק בעיסוקים אחרים או שתקבע אובדן כושר עבודה חלקי או לצמיתות.

האם הביטוח הלאומי משלם במקביל ?

במקרה של אובדן כושר עבודה גם המוסד לביטוח לאומי משלם קצבת נכות כללית במקרה שמחלה או פגיעה גרמו לאובדן כושר עבודה, או במקרה של תאונת עבודה (ראה מקרה נכה נזקק) ניתן לקבע תגמול הן מהביטוח הלאומי והן מקרן הפנסיה במקביל.

ניתן לקבל קצבה מביטוח לאומי עבור אובדן כושר עבודה ככל וסך הבעיות הרפואיות עולות על 60% נכות או 40% כשקיים סעיף ליקוי עיקרי. בתאונת עבודה יש להגיש תביעה לנכה נזקק על מנת לקבל 75% מהמשכורת.

 האם יש לשלם מס על ביטוח זה

על הכנסה של אובדן כושר עבודה משלמים מס הכנסה, ביטוח לאומי ומס בריאות. ככל והעמית מקבל גם קצבת ביטוח לאומי, ניתן להציג פטור, אישור שאותו ניתן לקבל מהביטוח הלאומי ולהציגו בפני חברת הביטוח.

תקופת המתנה של 90 ימים בחברות הביטוח

כדי לקבל קצבה מחברת הביטוח במסגרת פוליסה פרטית או מקרן הפנסיה עליך להוכיח כי איבדת את יכולת לעבוד לפחות ל – 90 ימים רציפים. גם במוסד לביטוח לאומי עליך להוכיח כי שכרך פחת מ 7,112 ₪ במשך 3 חודשים כתנאי ראשון כדי לעמוד בפני ועדה של הביטוח הלאומי.

מה קורה במידה וקיבלתי דחייה מחברת הביטוח בענין כושר עבודה 

ניתן להגיש ערער לחברת הביטוח, וככל והערער ידחה ניתן להגיש אף ערער לועדה עליונה. חשוב מאוד להיעזר בשירותיו של עורך דין מנוסה עוד בשלב ההגשה של התביעה, כדי לחסוך טעויות בהגשה וניהול אסטרטגי נכון של התיק, ככל ועורך הדין לעייני אובדן כושר עבודה ינהל את התביעה לאחר שתתקבל דחיה מחברת הביטוח, יהיה יותר קשה להפוך את ההחלטה. חשוב לציין כי עורך דין המומחה בתיק מפחית משמעותית את סיכויי התיק להידחות.

 איך ניתן למנוע כפל ביטוחי? 

רצוי לשוחח עם סוכן הביטוח כדי שלא יהיה כפל בתשלומי פרמיה עבור ביטוחי אובדן כושר עבודה וכפי שצוין לעיל, חברות הביטוח לא תשלמנה מעבר ל75% משכרו של האדם, גם אם הוא ביטח את עצמו במספר פוליסות לאובדני כושר עבודה וקרן פנסיה.

מה יהיה גובה התגמולים / הפיצוי החודשי

הפיצוי החודשי הוא 75% משכרך.

מהי תקופת אכשרה?

אם אדם הצטרף לפוליסה עם עבר רפואי והתביעה הינה בגין בעיה קודמת, עליו להוכיח כי במשך 5 שנים, קרי 60 חודשים לא פנה לחברת הביטוח בתביעה לאובדן כושר עבודה.

איך אוכל להגדיל את הסיכויים שלי לזכות בתביעה ?

ניהול נכון של תביעת אובדן כושר עבודה החל משלב בניית האסטרטגיה הנכונה בתיק, הפניית הלקוח למומחים והן בהגשת התביעה, ייצוג בועדה תורמת משמעותית לקבלת התביעה על ידי חברות הביטוח. חברות הביטוח נוטות לדחות תיקים בטענות מקדמיות של תקופות אכשרה, טענות התיישנות (3 שנים מיום האירוע), אי כיסוי ביטוחי או טענות לגופן למשל שהאדם יכול לעבוד בעיסוק סביר אחר התואם את נסיונו והשכלתו ועל כן לא איבד את יכולתו לעבוד.

משרדינו מתמחה בתחום הביטוח, בעל ניסיון רב בניהול תיקי ביטוח והכרות מעמיקה עם תקנות וחוזי הביטוח. במשרדינו קיימים יועצים ומומחים רפואיים שילוו את התיק.

עשוי לעניין אתכם

תביעת ביטוח

עורך דין ביטוח לאומי

למיצוי זכויות רצוי לפנות לעורך דין מנוסה ומיומן בתביעות ביטוח פרטי או מול ביטוח הביטוח הלאומי

ביטוח שאירים

ביטוח שאירים

מהו ביטוח שאירים? קיימים מספר תנאים בהם יש לעמוד על מנת להיות זכאים. מהו אופן הגשת התביעה לקצבה? עבור מי משולמת הקצבה? מהם סכומי הקצבה לחודש?

מימוש זכויות על מחלות המוכרות בביטוח לאומי

קצבת ביטוח לאומי - ניידות

קצבת הניידות מהווה חלק משורת ההטבות הניתנות ע"י ביטוח לאומי. מי הם זכאי הקצבה? מי קובע את המוגבלות בניידות? מהם הסוגים הקיימים לקצבת ניידות ואילו בקשות ותביעות ניתן להגיש במסגרת קצבת הניידות? האם ניתן להגיש עבור כל סוגי הליקויים?

דילוג לתוכן