לפגישת ייעוץ ללא עלות

השאר פרטים ונחזור בהקדם

7 + 7 =

לקבלת ייעוץ משפטי חייגו:03-6969450

ביטוח תאונות אישיות

עמוד הבית » עורך דין ביטוח לאומי » ביטוח תאונות אישיות

מהו ביטוח תאונות אישיות?

תאונה המזכה בקצבה מביטוח לאומי הינה אירוע פתאומי בו אדם נחבל בגופו על ידי גורם חיצוני, בעקבות כך איבד האדם את כושרו לתפקד, ואף בתנאי שאין מדובר בתאונת עבודה או תאונת דרכים. אלו הן תאונות אשר יכולות להתרחש בבית, תאונות בחו"ל, תאונות מדרכה. אלו הדברים שמכסה הכיסוי הביטוחי, למעט חריגים (בהתאם לפוליסה).

ביטוח תאונות – מהם תנאי הזכאות לדמי תאונה?

קיימת זכאות עבור דמי תאונה במידה ומדובר בתושב ישראלי אשר אירעה לו תאונה במדינת ישראל או מחוצה לה, כאשר מדובר בפרק זמן בו נמצא התושב בישראל ואינו יכול לתפקד.
עובד עצמאי / עובד שכיר – במידה ואינו מסוגל לעבוד בעבודתי ו/או בכל עבודה מתאימה אחרת.
מי שאינו עובד עצמאי ומי שאינו עובד שכיר – במידה והיה מרותק למיטתו או לחילופין מאושפז בבית חולים.

באילו מקרים לא ישולמו דמי תאונות אישיות?

  • במידה והאדם זכאי בעת אותה תקופה לתשלום בשל אובדן כושר העבודה ו/או התפקוד מטעמי בריאות בהתאם לחוק, כמו למשל דמי מחלה, חוק הפיצויים עבור נפגעי תאונות דרכים, או בהתאם להסכם קיבוצי, או על פי תקנות של קופת גמל של קרן ביטוח / קרן פנסיה / חוזה עבודה. לכן, אדם אשר יקבל ימי מחלה מהמעסיק בתקופת הפגיעה, הרי שלא יוכל לקבל שיפוי מביטוח לאומי.
  • במקרה וארעה תאונה תוך כדי ועקב עבודה – במקרה מסוג זה, תהיה זכאות לדמי פגיעה. לשם כך יש להגיש בצורה מסודרת תביעת נכות מעבודה.
  • עבור מי שאירעה לו התאונה בזמן ששהה במוסד סיעודי או במוסד לטיפול רפואי.
  • עבור אלו המשרתים בצה"ל
  • עבור אלו הנמצאים במאסר

מהי תקופת הזכאות המירבית?

דמי תאונה ישולמו לכל היותר לפרק זמן של כ-90 ימים רצופים, החל ביום שלאחר התאונה. לא ישולמו דמי תאונה בעד יותר מ-90 יום באותה שנה קלנדרית (מינואר עד דצמבר).

ביטוח תאונות אישיות – מהו שיעור התשלום?

לזכאי שביום התאונה היה עובד שכיר –
75% משכרו בשלושת החודשים שקדמו ליום התאונה, לחלק ב-90, עד למקסימום דמי תאונה ליום 1,094.64.
לזכאי שביום התאונה היה עובד עצמאי –
75% מן ההכנסה לתשלום דמי ביטוח בשלושת החודשים שקדמו ליום התאונה, לחלק ב-90 עד למקסימום דמי תאונה ליום 1,094.64.

תביעת ביטוח תאונות אישיות –

יש להגיש את התביעה תוך 90 יום מיום קרות המקרה, ככל והתביעה לא תוגש בזמן על המבוטח להוכיח כי לא היה מסוגל בשל מצבו הבריאותי או האישי להגיש את התביעה. תביעה לדמי תאונה למעשה נותנת מענה ראשוני לאנשים שנפגעו ולא במסגרת העבודה, התשלום הוא עבור 3 חודשים בלבד, ככל ואדם לא מסוגל לעבוד לאחר 3 חודשי עבודה – יגיש תביעה לנכות כללית.
תביעה לנכות כלליתצ משולמת רק לאחר 3 חודשים מיום הפציעה ככל והמבוטח איבד את כושרו לעבוד, על כן דמי תאונה מעניק מענה ראשוני לאדם מיום פגיעתו עד לתום 3 חודשים.

ביטוח תאונות אישיות – תלמידים

בהתאם לחוק לימוד חובה, התש"ט-1949, כל אחד מתלמידי מדינת ישראל אשר זכאים לחינוך חינם בהתאם לחוק, יהיו מבוטחי ביטוח תאונות אישיות.

עורך דין ביטוח תאונות אישיות

בשל מורכבותן של כלל הפוליסות ובשל העובדה שקיים צורך רב בגורם מוסמך ובחוות דעת, רצוי ואף מומלץ להסתייע בשירותי עורך דין המתמחה ובקיא בתביעות מסוג אלה. למשרדה של עו"ד יפית אוחנה ושות' ישנה הצלחה רבה של מעל ל-17 שנים ומגוון סיפורי הצלחה. צוות המשרד מטפל בלקוחותיו כאילו היו עולם ומלואו, כאשר כל מקרה ייבחן לגופו.

עשוי לעניין אתכם

תביעת ביטוח

תביעות ביטוח - עורך דין

לעיתים חברות הביטוח תדחה את תביעתכם בטענות מטענות שונות בנימוקים כמו גילוי לא מלא, קיום חריגים בפוליסה, אי עמידה בתנאי הפוליסה ועוד. 

ביטוח שאירים

ביטוח שאירים

מהו ביטוח שאירים? קיימים מספר תנאים בהם יש לעמוד על מנת להיות זכאים. מהו אופן הגשת התביעה לקצבה? עבור מי משולמת הקצבה? מהם סכומי הקצבה לחודש?

אובדן כושר עבודה

תביעות אובדן כושר עבודה

ביטוח אובדן כושר עבודה יסייע לאנשים שאיבדו את בריאותם בשל תאונה או מחלה. מה זה אובדן כושר עבודה ומהן הסיבות לדחיית תביעת אי כושר עבודה? כיצד מגישים את תביעות אובדן כושר עבודה?

דילוג לתוכן