לפגישת ייעוץ ללא עלות

השאר פרטים ונחזור בהקדם

12 + 10 =

לקבלת ייעוץ משפטי חייגו:03-6969450

עורך דין תאונות עבודה

עמוד הבית » עורך דין תאונות עבודה

מהי תאונת עבודה?

לפי החוק תאונת עבודה היא תאונה שאירעה לעובד תוך כדי עבודתו ועקב עבודתו אצל מעבידו או מטעמו.כשמדברים על תאונת עבודה מתייחסים לפגיעה פיזית או נפשית של עובד שאירעה במהלך עבודתו ונגרמה ישירות או בעקיפין בגלל העבודה שהוא מבצע. הגורמים לתאונות עבודה יכולים להיות שונים. 

משרדינו מייצג בתביעות של נפגעי עבודה לא רק תביעות קלאסיות, אלא אירוע מוחי או לבבי שהתרחש בעבודה ועקב אירוע חריג בעבודה. המוסד לביטוח לאומי מטפל בתיקים אלו בקפידה רבה ומטרתו של עורך הדין – מומחה לביטוח לאומי לשכנע את הביטוח הלאומי כי מדובר בתאונת עבודה. וכי האירוע התרחש בשל פגיעה בעבודה ובעקבותיה.

תאונה מגורמים הנראים לעין

התאונה הקלאסית, פועל בניין הנופל מפיגומים, חתך מחפץ חד וכו`.

תאונה מגורמים שאינם נראים לעין

פגיעות פנימיות שהעין לא יכולה להבחין בהן: אירוע מוחי, התקף לב, סוכרת וכו`.

מתח מתמשך

מאמץ פיסי או נפשי שנמשך עד ימים אחדים – הוכר (הלכת בנשטרית): אירוע הניתן לאיתור במקום ובזמן, אפילו אם התקיים במהלך יממה או ימים אחדים מאמץ פיסי או נפשי הנמשך שבועיים ויותר לא הוכר – מתח מתמשך בן שבועיים, שלא הוכר שהיו בו עלויות הדרגתיות במפלס המתח, ושככזה, על פי הפסיקה, אינו מהווה אירוע חריג.

תהליך הגשת תביעה לביטוח לאומי לעובד שנפגע בעבודה

במידה ונפגעתם במקום עבודתכם עליכם לגשת לביטוח לאומי תוך חודשים ספורים ולהגיש תביעה להכרה בפגיעה. לתביעה תצטרכו לצרף מסמכים רפואיים המעידים על הפגיעה וחומרתה : מסמך מפורט של סיכום הביקור במיון בית החולים אליו התפניתם.
במידה ולא ניגשתם לביה"ח תצטרכו לצרף תעודה רפואית ראשונה לנפגע בעבודה שאותה מקבלים אצל רופא המשפחה. במידה והנכם עובדים שכירים ונעדרתם מעבודתכם במהלך 3 החודשים האחרונים עליכם להציג אישורי היעדרות. חשוב מאוד לשמור כל מסמך רפואי או כללי שיכול לתמוך בתביעה שלכם ולהגיש הכל מסודר למוסד לביטוח לאומי.

מענק נכות מעבודה או קצבת נכות מעבודה

במידה ועברו 3 חודשים והנפגע עדיין לא החלים הוא יכול לפנות למוסד לביטוח לאומי בבקשה שיכירו בו כנכה מעבודה. תוך תקופה קצרה נקבעת למבוטח ועדה רפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי לדון בקביעת נכות שנותרה לנפגע כתוצאה מהתאונה. ברוב המקרים נזקי הגוף אינם מתגבשים לנכות צמיתה כבר לאחר 3 חודשים, ולכן הועדה תקבע לנפגע נכויות זמניות.

במידה והנפגע אינו מסוגל עדיין לחזור למקום העבודה, ניתן לדרוש הכרה כנכה נזקק. במידה והנכה יוכר כנכה נזקק, הוא יקבל סכום כסף חודשי הזהה לגמלת נכות זמנית מעבודה, בשיעור של 100%.

לאחר תקופת הנכויות הזמניות תתכנס הועדה בעניינו של התובע לצורך קביעת נכות צמיתה. באם תקבע לתובע נכות בין 9% – 19% יקבל התובע מענק חד פעמי.

במידה והועדה תקבע לו נכות צמיתה מעל 20% התובע יקבל קצבה חודשית קבועה גם אם חזר למקום העבודה.

קצבת הנכות מחושבת על פי דרגת הנכות הרפואית ומתבססת על השכר ששולם לנפגע ברבע השנה שלפני הפגיעה בתאונה.

גמלאות תלויים בנפגעי עבודה:

פגיעות פנימיות שהעין לא יכולה להבחין בהן: אירוע מוחי, התקף לב, סוכרת וכו`.

א. קצבת תלויים – גמלה בשיעור של 40%- 100% מהגמלה המלאה, שהיתה מגיעה לנפגע אילו היה נותר בחיים ובדרגת נכות של 100%. גמלה זו מחושבת על פי מספר התלויים שהותיר אחריו הנפגע.

ב. מענק תלויים – מענק חד פעמי בסכום של 36 קצבאות חודשיות, שהגמלה החודשית היא הגמלה המלאה, שהיתה מגיעה לנפגע לו היה נותר בחיים ובדרגת נכות של 100%.

אילו  אפשרויות נוספות קיימות 

  • תביעה נגד המעביד – במידה ותאונת העבודה התרחשה בעקבות מחדל בטיחותי בעבודה או התרשלות המעביד.
  • תביעת ביטוח רכב – במידה ונפגעתם בתאונת דרכים בדרך לעבודה/בעבודה. 
  • תביעת קרן הפנסיה 
  • תביעת ביטוחים פרטיים 
  • תביעת ביטוח אובדן כושר עבודה

במה יכול לסייע לי עורך דין תאונות עבודה?

במקרה של תאונות עבודה, קיים תהליך ארוך ומייגע של הוכחת הפגיעה הפיזית/הנפשית של הנפגע ופעמים רבות אנשים אינם מודעים לזכויותיהם ומוותרים על מה שמגיע להם. עורך דין תאונות עבודה מכיר את החוקים והתקנות הרלוונטיות בצורה מקצועית ומדויקת, ויפעל ליישם את הידע והניסיון שלו כדי להבטיח שזכויותיכם לא יפגעו.

לקוחות ממליצים

Ohana & Co. - Law Office
4.9
מבוסס על 28 ביקורות
powered by Google
אבי אדמוניאבי אדמוני
10:22 13 Sep 23
ברצוני להודות לעו״ד יפית אוחנה ולמשרדה על הייצוג והעבודה שנעשתה עבורי. עו״ד יפית אוחנה ועובדיה בעלי יחסי אנוש מעולים, סבלנות וסובלנות כלפי הזולת, כל שאלה ובקשה נענית על הצד הטוב ביותר.
ויוי אויוי א
11:51 10 Sep 23
יפית אוחנה-משרד עורכי דין ועו״ד יפית אוחנה בפרט מקצועיים מאוד, נותנים מענה לכל שאלה ובקשה ומלווים לאורך כל הדרך. ברצוני להודות לכם ומאוד ממליצה לכל הזקוק לעזרה. שוב תודה על הכל.
איציק חדדאיציק חדד
03:38 08 Sep 23
אלופה מקצועיות ואמינה שזה הכי חשוב תודה לך
יוני אוחיוןיוני אוחיון
11:26 27 Jul 23
שירות מדהים!יפית עסרה בכל ועדה וכל בעיה מול הביטוח הלאומי ועשתה עבודה מדהימה
ברוך פלחברוך פלח
16:29 16 Jul 23
יפית אוחנה אני רוצה להודות לך על כל הזמן הזה שנילחת בישבלי במשך שנה תודהההההההההה רבה זה לו מובן מאליו מקצעיתבחסד עליון אין כמוךךךך שתמשיכי מעלה מעלה מגיע לך אלופההה 😘🤗🤗🤗
משה בחרוזימשה בחרוזי
19:29 21 Jun 23
יפית האלופה עזרה לי בתיק שנראה בלתי אפשרי..אחרי שכבר התייאשתי עזרה לי לקבל את כל מה שמגיע לי במקצועיות זריזות ומסירות רבה.
js_loader

הצלחות אחרונות בתביעות תאונות עבודה

נפגעה במקום עבודתה ותפוצה בסך של 479,313 ש"ח

עובדת שנפגעה במקום עבודתה בעת טיפול בקשיש שהיכה אותה במהלך עבודתה וגרם לה לנזק בלתי הפיך – והיא תפוצה בסכום של 479,313 ש"ח

עובד נפל 10 מטרים במפעל שבו עבד בשנת 2011

4 שנים של ניהול תיק בבית משפט ובסופו בית הדין לעבודה קיבל את התביעה והכיר בתיק כתאונת עבודה ואת הודעת צד ג' כנגד המעסיק.

תאונת עבודה

8 עדים ומעסיק 1 שטען כי העובד לא נפגע בתאונת עבודה

לאחר הכרה של הביטוח הלאומי בתאונת עבודה זו, ביטוח לאומי ישלם לתובע קצבה חודשית למשך כל חייו. מדובר בסכומים גבוהים ולכן המוסד לביטוח לאומי מסרב להכיר באירוע. עסקינן באירוע משמעותי, בחור צעיר שמאז האירוע ועד היום לא עובד.

עשוי לעניין אתכם

תביעה לנכות כללית, עורך דין ביטוח לאומי

תביעה לנכות כללית - אירוע מוחי

נפגעי אירוע מוחי המוכרים כנפגעי תאונת עבודה, זכאים לפטור מלא מהתשלום עבור ביטוח לאומי. מהן ההטבות הנבחרות של נפגעי אירוע מוחי? מהו היתרון בהכרה בתאונת עבודה? האם אדם יכול להמשיך לעבוד ולקבל קצבה במקרה של תאונת עבודה?

עורכת דין יפית אוחנה - מתמחה בביטוח לאומי נכות כללית

עובדת שנחשפה לחומרים בעבודתה קיבלה 20% נכות לצמיתות

סיפור הצלחה אודות עובדת קוסמטיקה שנחשפה לחומרים בעת עבודתה – המוסד לביטוח לאומי קבע עבורה 20% נכות לצמיתות.

סיפור הצלחה | הצלחה במשרד

קצבת נכות לצמיתות הושגה לגבר בן 24

הישג בתביעה של נער בן 24 שסורב במשך ארבעה סבבים אל מול הביטוח הלאומי, נקבעה קצבת נכות לצמיתות לבחור בן 24.

 

דילוג לתוכן