לפגישת ייעוץ ללא עלות

השאר פרטים ונחזור בהקדם

14 + 5 =

לקבלת ייעוץ משפטי חייגו:03-6969450

הגשת תביעת סיעוד

עמוד הבית » תביעות סיעוד

אנשים רבים מבוטחים באמצעות ביטוח סיעודי. הן באמצעות פוליסות של חברות הביטוח והן באמצעות פוליסות פרטיות. ככל וימצא שהאדם עונה על ההגדרה כאדם סיעודי, תשלם לו חברת הביטוח בין 3,500 ש"ח ל–5,500 ש"ח מדי חודש. ניתן למצות את הפוליסה במשך 60 חודשים בלבד.
ישנם אנשים הסבורים כי יש להמתין עד שמצבו הרפואי של האדם יהיה קשה יותר, דבר שאינו מומלץ, שכן חברות הביטוח בדקו וקבעו כי תחולת החיים של אדם שעונה להגדרה של סיעודי היא 5 שנים בממוצע, ועל כן נכון יהיה לפנות לחברת הביטוח בזמן.

תביעות במסגרת ביטוח סיעודי – הן הקשות ביותר. חברות הביטוח עושות כל שביכולתן להימנע מתשלום עבור פוליסת סיעוד, שכן מדובר בתשלום גבוה מדי חודש, ובכמעט ממוצע של 300,000 ש"ח לפוליסה.

על כן, במקרה של פניה לביטוח הסיעודי וביום הפקודה, מוציאים את עצמם מבוטחים תחת סירוב לפוליסה. ישנן סיבות רבות לדחייה, ביניהן כי מבוטח אינו עונה ל- 3 מבחנים מתוך 6 מבחנים. לדוגמא על פי הפסיקה אדם שהמתהלך על הליכון – אינו עונה למבחן הניידות – ואינו עונה לקושי בניידות. ניתן לומר שבהתאם לסטטיסטיקות של מדד שירות חברות הביטוח, קיימות לא מעט תביעות סיעוד שנדחות.

מהן תביעות סיעוד?

תביעות סיעוד אלו הן תביעות המוגשות כנגד חברות ביטוח ו/או מכוח פוליסת ביטוח סיעוד, ומאפשרת לתובע לקבל פיצויים כספיים במקרה בו הפך לחולה סיעודי. על מנת להגיש תביעת סיעוד יש תחילה להיות מבוטח בחברת ביטוח במסגרת סיעודי, וכן לעבור מבחן תלות מטעמה של חברת הביטוח.

מי נחשב לאדם סיעודי?

אדם סיעודי הוא מי שאינו יכול לבצע לפחות 3 מתוך 6 פעולות באופן עצמאי ללא סיוע – קימה ושכיבה, רחצה, ניידות, אכילה ושתייה, לבישה ופשיטת בגדים, שליטה בסוגרים. אחד האמצעים לבדיקת זכאות לגמלת סיעוד ומתייחס ליכולת התפקודית הינו מבחן ADL (מבחן התלות) שאותו יבצע איש מקצוע (לרוב אח או פיזיותרפיסט) מטעם חברת הביטוח.

  • קימה ושכיבה – אדם שאינו מסוגל לעבור ממצב של שכיבה לקימה באופן עצמאי.
  • רחצה – אדם שאינו מסוגל לדאוג לרחצתו באופן עצמאי, אלא בעזרתו של אדם אחר.
  • ניידות – אדם שאינו יכול להתנייד ממקום למקום באופן עצמאי.
  • אכילה ושתיה – אדם אשר אינו מסוגל, באופן עצמאי, לאכול ולשתות. למען הסר ספק – מי שאינו מסוגל להכין לעצמו אוכל אך כן מסוגל לאכול לבד, נחשב לעצמאי בקריטריון זה.
  • לבישה ופשיטת בגדים – מי שאינו מסוגל לפשוט וללבוש את בגדיו ללא עזרת אדם אחר.
  • שליטה בסוגרים – אדם אשר אינו שולט על סוגריו ונדרש להשתמש באמצעים שונים כדוגמת חיתולים או קטטר.

חשוב לדעת – מצב של אי שליטה בסוגרים נחשב לחמור, ולעיתים די בו וביכולת אחת נוספת שנפגמת כדי להכיר באדם כסיעודי. על מנת להיות זכאים לקבלת קצבת סיעוד, על המבוטח לעמוד לפחות ב-50% מהפעולות לעיל.

פוליסת סיעוד

ביטוח סיעודי, בין אם הוא נעשה באופן פרטי אצל אחת מחברות הביטוח ובין אם דרך קופת החולים, מעניק פיצויים כספיים לאדם שהופך לסיעודי על מנת להקל עליו בביצוע פעולות יום-יומיות – לרכישת עזרים ואף להעסקה של מטפל/ת.

לצערנו, רבים מהמבוטחים בביטוח סיעודי מגלים בזמן אמת, כשהם מבקשים לתבוע את חברת הביטוח, כי היא מערימה עליהם קשיים רבים, ומנסה בכל דרך להימנע מתשלום הפיצויים. עבור חולים סיעודיים אשר ממילא מתקשים לתפקד, מדובר בעונש כפול.

מה עושים במידה ואין פוליסת ביטוח סיעודית?

אם הפכתם לחולים סיעודיים אך לא ביטחתם עצמכם בפוליסת סיעוד – יש עוד מה לעשות. תביעה לגמלת סיעוד ביטוח לאומי יכול להגיש אדם שאינו מבוטח באחת מחברות הביטוח / קופת חולים, ובלבד ששילם דמי ביטוח לאומי כחוק מדי חודש, החל מהגיעו לגיל 18. במסגרת התביעה, ניתן לקבל גמלת סיעוד חודשית או סל שירותים מיוחדים.

תביעת סיעוד מול חברת הראל

 

קצבת סיעוד שהושגה בתביעת סיעוד מול חברת הביטוח הראל

האם ניתן להגיש תביעות סיעוד בגין תשישות נפש?

אדם אשר יכול לבצע את הפעולות היומיומיות הכתובות מעלה באופן עצמאי, יכול להיחשב כסיעודי במידה והוא מאובחן כ"תשוש נפש", כלומר – מצבו המנטלי והקוגניטיבי לא מאפשר להשאירו לבד היות והוא אינו יכול לקבל החלטות לבד, וכושר השיפוט שלו לוקה בחסר. למשל – אדם הלוקה באלצהיימר שיכול לבצע את מטלות היום-יום באופן עצמאי אך עלול להימצא במצב של סכנת חיים בגלל שאינו יודע להתמצא במרחב.

כפל ביטוחים

אזרחי ישראל המשלמים לאורך חייהם ביטוח לאומי, זכאים לסיוע במידה ויקלעו למצב סיעודי. ביטוח הסיעודי מעניק שעות סיוע או המרה לקצבת סיעוד בתשלום. אנשים אשר רכשו ביטוח סיעודי פרטי זכאים לקבל תגמול גם בגינו ולמעשה לקבל כפל ביטוחים, זאת בהנחה והוכרו כסיעודיים.

תביעות סיעוד – מה נדרש ומהו התהליך?

היות ותביעות סיעוד מבוססות על מצב רפואי ו/או מנטלי, יש לשמור את כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים לתביעה ולמצבכם, כדוגמת חוות דעת רפואית מפסיכו-גריאטר או נוירולוג.
כמו כן, חשוב לתעד הפניות לטיפולים רפואיים, מרשמים לתרופות וסיכומי אשפוז, במידה והיו. חשוב לדעת, כי חלק גדול מתביעות הסיעוד המוגשות לחברות הביטוח ו/או המוסד לביטוח לאומי נדחות כשהמבוטח אינו מיוצג על ידי עורך דין המומחה בתביעות סיעוד, ולכן על מנת להצליח בתביעת סיעוד ולקבל את מירב הפיצויים המגיעים לכם, ישנה חשיבות גבוהה לייצוג על ידי עורך דין לתביעות סיעוד, אשר מכיר היטב את זכויותיכם, את חוקי הביטוח ואת רזי הפוליסה.

מה נדרש להגשת תביעות סיעוד?

  • עליכם להיערך בהתאם ומראש עבור הגשת התביעה ועבור השלבים הראשונים במימוש זכויותיכם.
  • הקפידו להצטייד ברישום הפרוטוקול הרפואי שלכם.
  • איספו את כלל המסמכים הרלבנטיים.
  • בדיקת הכשרות המשפטית.
  • וודאו כי הנכם מבינים את הזכויות הביטוחיות שלכם.

שימו לב – במידה ואדם סיעודי נפטר, ניתן להגיש תביעות סיעוד לחברות הביטוח עבור תגמולי הביטוח להם היה זכאי המבוטח ב-3 השנים האחרונות.

הרפורמה בביטוח סיעוד

שימו לב, הרפורמה הינה במסגרת סיעוד ביטוח לאומי ולא ביטוחים. הרפורמה בסיעוד נכנסה לתוקפה בנובמבר 2018 ואדם הזכאי לקצבת סיעוד, יכול לקבל את הקצבה בכסף (בכל הרמות) בשילוב של שעות טיפול. הרפורמה הייתה ביוזמתו של מנכ"ל לשעבר של הביטוח הלאומי, מר שפיגל מאיר.

מאז הרפורמה עלו מספר הזכאים לקצבת סיעוד. חשוב לזכור שלא רק אנשים סיעודיים זכאים לקבל קצבת סיעוד, אלא אף אנשים לאחר גיל 67 אצל גברים וגיל 62 אצל נשים שמצבם הבריאותי והכלכלי אינו טוב. המוסד לביטוח לאומי בודק נתונים אודות הקשיש, עם מי מתגורר הקשיש, האם חי בגפו? מצבו הכלכלי ובעיקר מצבו הבריאותי, וכן את הכנסותיו.
אנשים בדרך כלל בגיל זה סובלים ממחלות. וכאמור הקשיש לא חייב להיות אדם סיעודי כדי לקבל קצבה חודשית, ויש לבחון את בעיותיו הבריאותיות, מצבו הכלכלי, ומצבו האישי.

יודגש כי קשיש ובן זוגו שהכנסותיהם החודשיות עולות על 25,000 ש"ח בחודש (כולל קצבאות ביטוח לאומי) יקבלו מחצית מהשעות שאושרה עבורם בביטוח לאומי בשל הכנסות גבוהות. רף הכנסות ליחיד – 11,241 ש"ח.

מהן הסיבות לדחיית תביעות ביטוח סיעודי על ידי חברות ביטוח?

יש להעמיד למבחן אובייקטיבי מבוטח שלא עונה לקריטריונים שהוגדרו ברמת המצב הסיעודי.
קיימים חריגים קבועים בפוליסה בהתאם לתנאי הפוליסה, כמו למשל מום מולד, תאונות עבודה ועוד.
מתקיימות מעת לעת חקירות סמויות, בהן חוקרים פרטיים בודקים ובוחנים את מצב המבוטח ואת אמיתות הדברים בעניין עמידה בתנאי הפוליסה למטרת קבלת קצבת הסיעוד.

הגשתי תביעת סיעוד אבל התביעה נדחתה, מה אפשר לעשות?

במידה והתביעה נדחתה ע"י חברת הביטוח, שימו לב שעליכם לקבל מכתב דחייה מנומק מחברת הביטוח, כולל את הנימוקים לדחייה. מכתב זה יאפשר לכם (ובמידה ותסתייעו בשירותיו של עו"ד המתמחה בתחום) להבין האם ישנה כדאיות להגשת התביעה המשפטית. מדוע זה חשוב? חברת הביטוח יכולה לציין בבית המשפט רק את הנימוקים שציינה במכתב ואין באפשרותה להוסיף דברים שלא נומקו במכתב הדחייה.

הצלחתי בתביעה! מתי אקבל את כספי הפיצויים?

הגשת תביעות סיעוד מיד עם הפיכת המבוטח לחולה סיעודי היא הכרחית על מנת להצליח בתביעה ולקבל את כספי הפיצויים בהקדם האפשרי. ככלל, בכל פוליסת ביטוח מצוינת "תקופת המתנה", שמגדירה את פרק הזמן בו חברת הביטוח תחל בתשלומי הפיצויים מרגע ההכרה במבוטח כסיעודי.

תביעת ביטוח סיעודי עם משרד עורכי דין יפית אוחנה

למשרדנו ניסיון עשיר בתביעות סיעוד מול הביטוח הלאומי ומול חברות הביטוח הפרטיות. אנו נדאג להכין עבורכם תיק ביטוח יסודי ומקצועי על מנת להגדיל את הסיכוי להצלחת התביעה. צוות המשרד עובד בשיתוף פעולה מול רופאים וגורמי מקצוע רלווטיים להכנת תיק הביטוח וכן הכנה המבוטח לקראת הבדיקות והוועדות.

הצלחות אחרונות בתביעות סיעוד

ייצוג בתביעת סיעוד מול מנורה

ייצוג בתביעת סיעוד מול מנורה

הגשת תביעה וטיפול בכל השלבים עד להשגת פיצוי מקסימלי

 

טיפול בדחיית תביעת סיעוד

לאחר דחיית הקצבה ע"י חברת הביטוח, הוחלט על המשך תשלום קצבת סיעוד

טיפול בדחיית תביעת סיעוד לאחר חקירה של חברת הביטוח

 

אישור תשלום סיעוד בתיק תביעת סיעוד - סיפור הצלחה

אושרה קצבת סיעוד ליליד 2018 שאובחן על הרצף האוטיסטי

מבוטח יליד שנת 2018 המאובחן על הרצף האוטיסטי קיבל אישור לקצבת סיעוד. המבוטח מתגורר בבית הוריו..

לקוחות ממליצים

Ohana & Co. - Law Office
4.9
מבוסס על 28 ביקורות
powered by Google
אבי אדמוניאבי אדמוני
10:22 13 Sep 23
ברצוני להודות לעו״ד יפית אוחנה ולמשרדה על הייצוג והעבודה שנעשתה עבורי. עו״ד יפית אוחנה ועובדיה בעלי יחסי אנוש מעולים, סבלנות וסובלנות כלפי הזולת, כל שאלה ובקשה נענית על הצד הטוב ביותר.
ויוי אויוי א
11:51 10 Sep 23
יפית אוחנה-משרד עורכי דין ועו״ד יפית אוחנה בפרט מקצועיים מאוד, נותנים מענה לכל שאלה ובקשה ומלווים לאורך כל הדרך. ברצוני להודות לכם ומאוד ממליצה לכל הזקוק לעזרה. שוב תודה על הכל.
איציק חדדאיציק חדד
03:38 08 Sep 23
אלופה מקצועיות ואמינה שזה הכי חשוב תודה לך
יוני אוחיוןיוני אוחיון
11:26 27 Jul 23
שירות מדהים!יפית עסרה בכל ועדה וכל בעיה מול הביטוח הלאומי ועשתה עבודה מדהימה
ברוך פלחברוך פלח
16:29 16 Jul 23
יפית אוחנה אני רוצה להודות לך על כל הזמן הזה שנילחת בישבלי במשך שנה תודהההההההההה רבה זה לו מובן מאליו מקצעיתבחסד עליון אין כמוךךךך שתמשיכי מעלה מעלה מגיע לך אלופההה 😘🤗🤗🤗
משה בחרוזימשה בחרוזי
19:29 21 Jun 23
יפית האלופה עזרה לי בתיק שנראה בלתי אפשרי..אחרי שכבר התייאשתי עזרה לי לקבל את כל מה שמגיע לי במקצועיות זריזות ומסירות רבה.
js_loader

עשוי לעניין אתכם

תביעה לנכות כללית, עורך דין ביטוח לאומי

אירוע מוחי - תביעת נכות כללית

נפגעי אירוע מוחי המוכרים כנפגעי תאונת עבודה, זכאים לפטור מלא מהתשלום עבור ביטוח לאומי. מהן ההטבות הנבחרות של נפגעי אירוע מוחי? מהו היתרון בהכרה בתאונת עבודה? האם אדם יכול להמשיך לעבוד ולקבל קצבה במקרה של תאונת עבודה?

מה נותנים אחוזי נכות - תביעה לנכות

הגשת תביעה עבור נכות מעבודה

חליתם במחלת מקצוע ו/או נפגעתם בתאונת עבודה בעת עבודתכם? תביעה לנכות מעבודה מיועדת עבורכם. מי רשאי להגיש את התביעה? למי מגישים את התביעה ואילו מסמכים צריך? מהו הליך הועדה הרפואית?

 

אובדן כושר עבודה

תביעה לאובדן כושר עבודה

ביטוח של אובדן כושר עבודה יסייע עבור אלו שאיבדו את בריאותם בשל תאונה או מחלה. מהו אובדן כושר עבודה? מהן הסיבות לדחיית תביעת אי כושר עבודה? כיצד מגישים את התביעות הללו?

 

תביעה לנכות כללית, עורך דין ביטוח לאומי

זכויות אחרי אירוע מוחי

במידה ועברתם אירוע מוחי, מומלץ להסתייע בשירותי עו"ד על מנת לממש את כלל זכויותיכם – איך ניתן לממש זכויות רפואיות? האם יש קצבת ניידות? נכות מעבודה?

דילוג לתוכן