לפגישת ייעוץ ללא עלות

השאר פרטים ונחזור בהקדם

7 + 6 =

לקבלת ייעוץ משפטי חייגו:03-6969450

אובדן כושר עבודה זמני

עמוד הבית » עורך דין אובדן כושר עבודה » אובדן כושר עבודה זמני

מה זה אובדן כושר עבודה זמני ומהי המשמעות שלו?

אובדן כושר עבודה הוא מצב שבו אדם איבד את יכולתו לעבוד ולהתפרנס כשם שעשה עד כה. אובדן כושר עבודה זמני הוא מצב שבו המבוטח איבד לתקופה מוגבלת את יכולתו לעבוד ולהתפרנס, לרוב שלושה חודשים, אך לפי הצפי הרפואי יוכל לשוב לעבודתו כאשר יחלים. סיבות נפוצות לאובדן כושר עבודה זמני הן עקב מחלה או עקב פציעה.

מתי זכאים לאובדן כושר עבודה?

כאשר חוות הדעת הרפואית מעידה כי האדם אינו יכול לשוב לעיסוקו, בהיקף מלא או חלקי. משמעותו של אובדן כושר עבודה מלא היא שיכולתו של המבוטח להתפרנס נפגעה מעל 75%. הגדרתו של אובדן כושר עבודה חלקי היא מצב בו המבוטח מסוגל להתפרנס, אך לא באותו עיסוק בו עסק בעבר, המתאים להשכלתו או ניסיונו בעבר. במקרים אלו עדיין ניתן לעמוד על קבלת קצבת אובדן כושר עבודה חלקי, זאת אומרת המבוטח ימשיך לעבוד במשרה חלקית ויקבל השלמה מחברת הביטוח עד לגובה הכנסתו הקודמת.

מתי מגישים תביעת אובדן כושר עבודה זמני?

ברגע שנפגעה היכולת להתפרנס, מכל סיבה שהיא, יש להגיש תביעה לאובדן כושר עבודה זמני. במקרים רבים חברות הביטוח נוטות לדחות תביעות אובדן כושר עבודה זמני בטענה שהתקופה הקצרה של הפגיעה בפרנסה אין בה כדי להשפיע מהותית על העובד. דחיית התביעה עשויה לגרום למבוטח לוותר ולהפסיד את הכסף שמגיע לו. לכן אם חליתם או נפצעתם או עברתם ניתוח בגינו אינכם יכולים לעבוד לתקופה קצובה, מומלץ לפנות לעו"ד אובדן כושר עבודה, וזאת על מנת להבטיח כי תקבלו את הכסף המגיע לכם. מעבר לכך ישנם מקרים, אשר בהם ניתן לתבוע תביעת נכות כללית, כתלות במצב הפיזי של המבוטח, ולקבל במקרה זה פיצוי נוסף גם מהביטוח הלאומי וגם מחברת הביטוח.

עורך דין העוסק במימוש הזכויות ימליץ ללקוח בדבר האפשרויות העומדות בפניו כדי לקבל קצבה מידי חודש. הן מול ביטוחים פרטיים (אובדן כושר עבודה) והן מול קרנות הפנסיה ובקבלת פיצוי חד פעמי מחברות הביטוח במקרה של פוליסות כמו מחלות קשות והן מול המוסד לביטוח לאומי על מנת למקסם את הזכויות המגיע ללקוח.

מהו גובה הפיצויים בעניין אובדן כושר עבודה זמני?

חברות הביטוח נוהגות לפצות את המבוטח לפי ממוצע הכנסתו בשנה שקדמה לאירוע הביטוחי, ועד 75% מהכנסתו ברוטו.

מה ההבדל בין אובדן כושר עבודה זמני לבין חלקי?

אובדן כושר העבודה עשוי להיות חלקי או מלא, קבוע או זמני. אובדן כושר עבודה מלא הוא מצב בו אין ביכולתו של העובד להמשיך בעבודתו או בכל עבודה אחרת. אובדן כושר עבודה חלקי הוא מצב בו העובד מסוגל לעבוד בתחום עיסוקו, אך בהיקף מצומצם, למשל צמצום שעות עבודה, צמצום תחומי אחריות, תוך כדי ישיבה וכו' וגם במקרה זה יכול המבוטח לעמוד על פיצוי חלקי מחברת הביטוח.

אובדן כושר העבודה עשוי להיות קבוע, כלומר מצב שאינו מוגבל בזמן בו העובד נפגע למשך שארית חייו. לעומת זאת אובדן כושר עבודה זמני הוא מצב חולף שבתומו יוכל העובד לחזור לתחום עיסוקו כרגיל.

מה ההבדל בין אובדן כושר עבודה זמני לבין אובדן כושר עבודה לצמיתות?

כפי שהוסבר ההבדל העיקרי בין אובדן כושר עבודה קבוע ובין אובדן כושר עבודה זמני הוא שבמצב של אובדן כושר עבודה לצמיתות חוות הדעת הרפואיות מעידות כי האדם לא ישוב לאיתנו בתום תקופה ויהיה מוגבל לכל חייו.

אבדן כושר עבודה זמני הוא מצב בו מבוטח לא יכול לשוב לעבודה באופן מיידי, אבל הוא כן צפוי לחזור לעבוד בהמשך. כלומר מדובר על מחלה זמנית, פציעה או החלמה מניתוח, אשר צפויה להיות מוגבלת בזמן. לעומת זאת במצב של אובדן כושר עבודה מלא העובד לא יוכל לחזור לעבודה לעולם, והנזק מוגדר כבלתי הפיך.

לאחר שחברת הביטוח אישרה את אובדן כושר העבודה – היא אינה קובעת קצבה קבועה ולצמיתות גם אם אדם איבד את יכולתו לעבוד באופן צמית. גם במקרים אלו, חברת הביטוח קובעת תקופת אי כושר זמנית (בדרך כלל שנה) ואז מבקשת לבחון את מצבו של המבוטח בתום התקופה.

כיצד מקבלים קצבת אי כושר עבודה מביטוח לאומי?

על מנת לקבל זכאות לקצבת אי כושר עבודה זמני מביטוח לאומי יש להגיש בקשה ולצרף אליה כל אישור המעיד על מצבכם הרפואי. ישנן מספר דרגות של אי כושר והן: 60%, 65%, 74% ו-100% (אם נקבעה דרגת אי-כושר של 75% היא תיחשב כדרגת אי-כושר של 100%). בהתאם לדרגת אי כושר להשתכר נקבעת גם הזכאות לקצבת נכות כללית.

במקרים מסוימים הביטוח הלאומי דורש הגעה לוועדה פנימית מטעמו, אשר בה רופא אשר יבחן מקרוב את מבקש הבקשה ואת מצבו הרפואי.

אובדן כושר עבודה זמני עקב ניתוח

במקרים רבים אדם שעבר ניתוח זקוק לזמן התאוששות בו הוא נדרש לנוח בבית, ואינו יכול לצאת לעבודה. ההתמודדות עם אובדן ההשתכרות בתקופת ההחלמה מניתוח יכולה להיעשות בשתי דרכים עיקריות. אחת הדרכים היא הגשת תביעה לביטוח הלאומי לקבלת לקצבת נכות כללית. דרך נוספת היא תביעת חברת הביטוח אשר דרכה מבוטח המטופל בביטוח אובדן כושר עבודה.

מעבר לביטוחים פרטיים שמבוטח מחזיק – העובדים היום בישראל גם שכירים וגם עצמאים מבוטחים בביטוח אובדן כושר עבודה. אצל השכירים הדבר מתבצע אוטומטית ע"י המעסיק דרך קרן הפנסיה או ביטוח המנהלים, ואילו עצמאים צריכים על פי חוק לבטח את עצמם בביטוח אובדן כושר עבודה.

עשוי לעניין אתכם

תביעת ביטוח

תביעות ביטוח - עורך דין

לעיתים חברות הביטוח תדחה את תביעתכם בטענות מטענות שונות בנימוקים כמו גילוי לא מלא, קיום חריגים בפוליסה, אי עמידה בתנאי הפוליסה ועוד. 

ביטוח שאירים

ביטוח שאירים

מהו ביטוח שאירים? קיימים מספר תנאים בהם יש לעמוד על מנת להיות זכאים. מהו אופן הגשת התביעה לקצבה? עבור מי משולמת הקצבה? מהם סכומי הקצבה לחודש?

מימוש זכויות על מחלות המוכרות בביטוח לאומי

קצבת ביטוח לאומי - ניידות

קצבת הניידות מהווה חלק משורת ההטבות הניתנות ע"י ביטוח לאומי. מי הם זכאי הקצבה? מי קובע את המוגבלות בניידות? מהם הסוגים הקיימים לקצבת ניידות ואילו בקשות ותביעות ניתן להגיש במסגרת קצבת הניידות? האם ניתן להגיש עבור כל סוגי הליקויים?

דילוג לתוכן