לפגישת ייעוץ ללא עלות

השאר פרטים ונחזור בהקדם

13 + 3 =

לקבלת ייעוץ משפטי חייגו:03-6969450

תביעת נזקי גוף

עמוד הבית » עורך דין נזקי גוף » תביעת נזקי גוף

תביעות נזקי גוף הן תביעות המוגשות מטעמו של מי שנפגע באופן פיזי ו/או נפשי כתוצאה ממעורבות בתאונת דרכים, תאונת עבודה, רשלנות רפואית ועוד. תביעת נזקי גוף שייכת לדיני נזיקין. על פי הפקודות, אדם אשר חווה פגיעת גוף ומבקש לבחון אפשרות לקבלת פיצויים, זכאי להגיש תביעה משפטית כנגד מי שגרם לו לפציעה באופן ישיר (לדוגמה, נהג ברכב פוגע) או כנגד מי שאחראי למחדל שגרם לפגיעתו (למשל, רשות מקומית שלא טיפלה במפגעים בדרך). במאמר שלפניכם ננסה לענות על הליך תביעות נזקי גוף, משמעותם של אחוזי נכות, כיצד מחשבים אותם ומתי צריך לפנות לשירות של עורך דין לתביעות נזקי גוף.

מה התהליך בהגשת תביעת נזיקין?

על מנת להגיש תביעת פיצויים בגין נזקי גוף, יש לדאוג לתיעוד של האירוע החל משלביו המוקדמים, כולל שמירה של כלל המסמכים הרפואיים, וזאת על מנת להצליח להוכיח את הקשר הסיבתי.

מתי צריך עורך דין לנזקי גוף?

עורך דין נזקי גוף יכול לסייע לכם בכל אירוע בו נפצעתם – כתוצאה מתאונת דרכים, פציעה בעבודה, פציעה ברחוב, רשלנות רפואית וכדומה – אירועים המאפשרים תביעת פיצויים בגין נזקי גוף. כיוון שתביעות הנכנסות לקטגוריית נזקי גוף הן תביעות המתנהלות מול גופים גדולים, עורך דין לענייני נזקי גוף מומחה ומנוסה ידע לנהל עבורכם את ההליך המשפטי ולהתמודד בהצלחה עם עורכי הדין של החברה הנתבעת. השלב בו מומלץ לפנות לעורך דין הוא מוקדם ככל הניתן בסמוך לקרות האירוע, ובכל מקרה לפני שאתם מבצעים צעד משמעותי כדוגמת מילוי טפסים ואפילו פינוי לבית חולים, כיוון שכל מידע שתימסרו עלול לפגוש אתכם בהמשך בניהול התביעה.

מה חשוב לברר כשבוחרים עורך דין לענייני נזקי גוף?

הדבר הראשון שיש לברר הוא שעורך הדין הוא בעל הסמכה לעסוק בתחום. מומלץ להעדיף עורך דין לתביעות נזקי גוף, בעדיפות לעורך דין שניהל תביעות נזקי גוף בתחום הרלוונטי לכם. לדוגמה, אם נפגעתם פיזית או נפשית כתוצאה מאירוע רפואי, כדאי לבחור עורך דין לתביעות רפואיות, כך שהניסיון שלו בתחום יוכל לשרת אתכם באופן מדויק יותר. לאחר שווידאתם שמדובר בעורך דין מוסמך העוסק בתחום בו אתם מעוניינים לתבוע, כדאי לחפש המלצות ופידבקים חיוביים, ולהתעניין אצל עורך הדין בנוגע לתיקים דומים שהסתיימו בזכייה בתביעה.

אילו סוגי תביעות נזקי גוף יש?

  • תאונות עבודה – תאונות עבודה הן תאונות המתרחשות בדרך לעבודה, במהלך העבודה או בחזרה ממקום העבודה. תאונת עבודה יכולה להיות נפילה במקום העבודה, תאונת דרכים בדרך למקום העבודה וכדומה. חשוב לדעת שבסוג תביעות זה הגוף הנתבע שישלם לכם פיצויים הוא המוסד לביטוח לאומי ולא המעסיק.
  • נזקי גוף – בתביעה בגין נזקי גוף, מומלץ בנוסף לכלל המסמכים הרפואיים להציג גם חוות דעת רפואית ע"י רופא מומחה, ובה מפורטים סוג הפגיעה, חומרתה ועד כמה היא משפיעה על חיי היום-יום של הניזוק. במידה ומעוניינים לכלול תביעת נזק נפשי בנוסף, חשוב שהדוח הרפואי יציג את הקשר שבין הפגיעה הפיזית לפגיעה הנפשית. דוגמה לתביעת נזקי גוף משולבת עם נזק נפשי: נפילה מגובה במקום העבודה, שכתוצאה ממנה העובד נפגע בראשו פגיעה פיזית שהשפיעה לרעה על תפקודו הקוגניטיבי.
  • תביעת נזקי גוף בעקבות רשלנות רפואית – בתביעת נזקי גוף בגין רשלנות רפואית, יש הכרח להציג את הקשר הסיבתי. כלומר – הטיפול שניתן למטופל הוא הגורם הישיר לנזק ולפגיעה ממנה הוא סובל.לא ניתן להגיש תביעת נזקי גוף ללא חוות דעת רפואית אחת לפחות. דוגמה לנזקי גוף: טיפול השתלת שיניים ללא צילום CT מקדים כנדרש. בעקבות הרשלנות, השיניים המושתלות הושתלו על העצבים המטופל איבד תחושה בשפה ובלחי.
  • תביעת נזקי גוף בתאונת דרכים – על מנת להגיש תביעות נזקי גוף תאונות דרכים, יש להוכיח את הקשר הסיבתי בין התאונה לנזק שנגרם לניזוק. עם זאת, תביעה זו הינה מעט יותר מורכבת, שכן בתביעות מסוג זה, ממנה בית-המשפט רופאים מומחים מטעמו והם אלה שמקבלים את ההחלטה אודות קיומו של הקשר הסיבתי.
  • תאונות אופנוע / תאונת דרכים עם אופנייםתאונות אופנוע הן במקרים רבים תאונות דרכים קשות, בגלל העובדה שנהג האופנוע חשוף, וכך גם באירועים של תאונת דרכים עם אופניים. כמו בתביעות תאונת דרכים גם בתאונות אופנוע או אופניים נצטרך להוכיח קשר סיבתי, אך בגלל סוג כלי-הרכב, הוכחת הקשר בין הנזק לתאונה עשויה להיות פחות מורכבת.
  • תביעת נזק נפשי בלבד – על מנת להגיש תביעה בגין נזק נפשי שנגרם, יש צורך בהצגת חוות דעת מפסיכיאטר מוסמך שמעיד על הקשר שבין התאונה לנזק הנפשי. דוגמה לתביעת נזק נפשי בלבד: פגיעה פיזית קלה שהובילה להתקף חרדה משמעותי ולטראומה.

כיצד נקבע גובה הפיצוי?

בכל תביעת פיצויים בגין נזקי גוף, סכום הפיצויים שיתקבל יהיה משמעותי עבור שיקום חיו של הנפגע ומימון הוצאותיו השונות, והוא מורכב על סמך 3 פרמטרים:

  1. פיצוי בגין הסבל שנגרם לתובע – בדרך כלל, פיצוי כספי בגין סבל מסתכם בכמה עשרות אלפי שקלים בודדים.
  2. פיצוי בגין הפסדים כספיים שנגרמו לתובע – הפסדים כספיים שנגרמו לתובע יכולים לנבוע כתוצאה מאובדן כושר עבודה, מאיבוד ימי עבודה וכדומה.
  3. הוצאות – כתוצאה מהפציעה, נדרש התובע לשלם עבור מגוון של טיפולים – החל מהזמנה של אמבולנס, דרך רכישה של תרופות ועד למימון של טיפולים רפואיים ומטפלים.

התיישנות תביעות נזקי גוף

תביעת נזקי גוף מתיישנת לאחר שבע שנים ממועד האבחון. לדוגמה, אם נפצעתם כתוצאה מאירוע רשלנות רפואית אך התוודעתם לדבר הפציעה כחצי שנה מאוחר יותר, ספירת התקופה תחל מיום גילוי הפציעה ולא מהיום בו היא התרחשה, ולכל היותר עד לתקופה של 10 שנים ממועד ההתרחשות.

משרד עו"ד יפית אוחנה הינו משרד מוביל בתחום דיני נזיקין, עם ניסיון רב בניהול תיקים מורכבים בהצלחה תוך שירות אישי, אדיב ותומך לאורך כל הדרך. אם נגרם לכם נזק, פיזי או נפשי – יתכן שמגיע לכם סכום פיצויים גבוה. אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו להתייעצות ולהערכת ת סיכויי ההצלחה בתביעה.

בתביעת נזקי גוף מטרתו של עורך דין לתביעות נזקי גוף היא להשיג עבור התובע את הפיצוי המקסימלי האפשרי.

יפית אוחנה ושות מתמחים בתביעות נזקי גוף

מה הופך את תביעת נזקי גוף לתביעה מורכבת?

תביעות נזקי גוף הן תביעות מורכבות כיוון שהן נדרשות להציג את הקשר הסיבתי – כלומר שאירוע א' גרם לאירוע ב'. במקרים רבים, כאשר הנתבע הוא גוף גדול כמו בית-חולים ורשות מקומית, התביעה הופכת ליצרית מאוד והגוף הנתבע עושה ככל יכולתו על מנת להפריך את הקשר הסיבתי. על מנת למקסם את הפיצוי הכספי, חשוב מאוד להיעזר בעורך דין מומחה בתחום ובעל ניסיון, שמלווה ביועצים רפואיים מוסמכים מן השורה הראשונה. עלות ייעוץ וליווי מלא של עו"ד בתביעת נזקי גוף בעקבות תאונת דרכים מושת על הגוף הנתבע, ועומד על 8-13 אחוז (לפני מע"מ) מסכום הפיצוי שנפסק ובתביעות נזקי גוף אחרות יכול להגיע עד ל 20%.  תלוי בשלב בו הוכרעה התביעה: האם במסגרת פשרה או במסגרת פסק-דין. כמו כן עו"ד יקבל את הגמול באחוזים מתוך הסכום שיתקבל ולא ישלם מראש! פיצוי מקסימלי בזמן מינימאלי!

דילוג לתוכן