לפגישת ייעוץ ללא עלות

השאר פרטים ונחזור בהקדם

8 + 11 =

לקבלת ייעוץ משפטי חייגו:03-6969450

עצות חשובות בדיני נזיקין

עמוד הבית » עורך דין נזקי גוף » עצות חשובות בדיני נזיקין

עצות מקצועיות לבניית תיק נכון

פקודת הנזיקין קובעת מתי קמה הזכות לפיצויים מהמזיק, גם אם המזיק גרם לנזק בשוגג או מתוך רשלנות הוא יחויב בפיצויים.

בנזקי גוף נהוג לתבוע על ראשי נזק שונים הכוללים הפסדי השתכרות לעבר, הפסד כושר השתכרות לעתיד, פיצוי על כאב וסבל, עזרת הזולת, הוצאות רפואיות התאמת דיור וכו`.

בכל תביעת נזקי גוף יש לאסוף כמה שיותר עדים להתרחשות התאונה על מנת להוכיח את פרטי התאונה. עדות של התובע בתיק צריכה לקבל חיזוק ממקורות חיצוניים. בתי המשפט נוטים לייחס משקל נכבד לעדים חיצוניים שאינם קשורים לבעלי הדין ולכן חשוב לאסוף עדויות להתרחשות התאונה.

מומלץ לבקש את פרטי ההתקשרות ותעודות הזהות של העדים לתאונה וזאת על מנת שניתן יהיה להביאם למתן עדות על אופן התאונה ועל המפגע אשר גרם להתרחשותה.

בעת קרות אירוע מומלץ לצלם את זירת התאונה ואת המפגע הספציפי וזאת על מנת שהשופט יוכלו להתרשם מהמפגע. מומלץ גם לצלם את המפגע יחד עם חפץ מסוים לידו, על מנת שבית המשפט יוכל להתרשם ממידותיו של המפגע. במידה והגורם המעוול טיפל במפגע לאחר התרחשות התאונה, חשוב לצלם את התיקון שבוצע במפגע.

לצורך הוכחת הפסדי השתכרות רצוי לשמור את תלושי השכר של הניזוק טרם האירוע, תעודות מחלה המצביעות על תקופת היעדרות.

לצורך הוכחת הוצאות רפואיות – רצוי לשמור את כל הקבלות של ההוצאות שנגרמו לכם. אם מדובר בתרופות שנרכשו אז ניתן לגשת לבית מרקחת ולקבל פלט של כל התרופות שנרכשו. חשוב לזכור כי הוצאות העבר ישמשו אינדיקציה להוצאות בעתיד.

לצורך הוכחת הוצאות ניידות – יש לשמור קבלות המוכיחות נסיעות בתחבורה ציבורית /במונית קבלות על דלק ברכב פרטי.

זכרו אין לשוחח עם שליחים מטעם הגורם המזיק. לעיתים קרובות תבקש חברת הביטוח של הגוף המזיק לאסוף ראיות שיפגעו בתביעותיכם הצודקת בהמשך. מאחר שאינכם ערוכים להתמודד מול החוקרים הפרטיים לבדכם, רצוי כי תמנעו מכל מגע איתם.

להבדיל מתביעה כנגד הביטוח שלכם לה יש מחויבות לשתף פעולה עם חברת הביטוח, במקרה של צד שלישי וחברת הביטוח שלו, אין מחוייבות כזו לכם כתובעים.

לסיום היוועצו עם עורך דין – אנו ממליצים על פניה מידית אצל עורך דין נזקי גוף מיד בתום האירוע. אל תסתפקו בפניה טלפונית, חשיבות גדולה לפניה מוקדמת ואישית.

על כן מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בנזקי גוף שכן ההבדל בין הגשה מקצועית של התיק לבין הגשה שאינה מקצועית עלול להסתיים בהבדל של אלפי שקלים..

דילוג לתוכן