לפגישת ייעוץ ללא עלות

השאר פרטים ונחזור בהקדם

15 + 3 =

לקבלת ייעוץ משפטי חייגו:03-6969450

הגשת תביעת תאונת דרכים

 

עמוד הבית » עורך דין תאונות דרכים » תביעת נזיקין ללא הוכחת נזק

מהם תנאי הזכאות?

המוסד לביטוח לאומי מעניק פיצויים בצורת דמי תאונה לאנשים שעברו תאונות במקומות מסויימים: תאונה בבית, בחופשה, בשעות הפנאי ועוד כאשר עקב התאונה הם איבדו כושר תפקוד וזה בהתאם לתנאי הזכאות שנקבעו כל זה משתנה בהתאם לפרמטרים מסוימים כמו: אחוזי נכות, אובדן כושר עבודה וכן הלאה.

תנאי הזכאות לקבלת הפיצויים

 הזכאים לקבלת הפיצויים הם: עובד עצמאי, שכיר, עקרת בית, אדם שאינו עובד בתנאי שהם עונים כל כל תנאי הזכאות הבאים:

  • תושבי ישראל
  • גיל 18 עד גיל פרישה
  • במקרה של תאונה שאירעה בארץ או בחו"ל הגורמת לחוסר תפקוד בעקבותיה כאשר רמת התפקוד נבדקת בהתאם למצב התעסוקתי:

עצמאיאובדן כושר עבודה לעצמאי משמעו עובד עצמאי שאינו מסוגל להמשיך בעבודתו הקיימת או בעבודה אחרת דומה.

שכיר – עובד שכיר שלא מסוגל להמשיך בעבודתו הקבועה או עבודה דומה ולא נותרו לו עקב תאונת עבודה ימי מחלה לניצול.

מי שאינו עובד לא כשכיר ולא כעצמאי כאשר הוא מאושפז בבית החולים או מרותק לבית ללא יכולת לתפקד.

עקרת בית – עקרת בית שאינה מסוגלת כתוצאה מהתאונה לעבוד בעבודות משק בית.

  • ביצוע בדיקה רפואית תוך 72 שעות מזמן התאונה – במידה והנפגע לא ביצע את הבדיקה תוך 72 שעות, ניתן להיות זכאים לדמי תאונה בהתאם לאישור המוסד לביטוח לאומי בגלל שהנזק מהפגיעה עשוי להתגלות תוך שבועיים מיום התאונה.

במידה והנפגע הגיש תביעה לחברת הביטוח והתביעה נדחתה, הוא מתבקש להעביר לביטוח לאומי את מכתב הדחייה תוך 12 חודשים מיום קבלת הדחייה על מנת לבדוק שוב את הזכאות לקבלת פיצויים.

  • כאשר אין זכאות לתשלום פיצויים מגורמים אחרים עבור ימי אובדן כושר תפקוד או עבודה כמו דמי מחלה המעסיק, תשלום על פי חוזה עבודה וכן הלאה.

באמצעים המקוונים ניתן להוריד ולמלא טופס דמי תאונה ואף לערוך; על מנת לדעת מה גובה הפיצויים המגיע לכם.

נזקי גוף בגינם זכאים לפיצויים

 כל תאונה הן תאונה אישית והן תאונת דרכים הינם אירוע טראומתי לאנשים שנפגעו ואף לבני משפחותיהם.

נזקי גוף בגינם זכאים לפיצויים הם: נכות, פוסט טראומה, פגיעות המביאות לאובדן כושר עבודה והשכר ולכן התייעצות עם עורך דין מנוסה תביא בהחלט לסייע לנפגע לקבל את מקסימום הזכויות והפיצויים המגיעים לו שיעזרו לו לתפקד עד כמה שניתן במהלך היום יום.

כיצד לפעול בעת תאונה?

ישנם כמה כללים שחשוב להיצמד אליהם לאחר מקרה של תאונה:

  • איסוף פרטים וראיות – הכלל החשוב הראשון הוא השגה של כל הפרטים הרלוונטיים הקשורים לתאונה: מיקום מדוייק, צילום האירוע והמקום, לקיחת פרטי התקשרות של העדים לתאונה, זהות הנהגים המעורבים וכן הלאה.

    איסוף פרטים רבים ככל האפשר לאחר התאונה יביא לסייע להצלחת התביעה בהמשך.

    בעידן הסלולרי של היום ניתן לצלם מכל מכשיר פלאפון את זירת האירוע מכמה מוקדים וכן את נזקי הגוף שנגרמו בעקבות התאונה.

  • קבלת טיפול רפואי – טיפול רפואי לאחר התאונה גם אם לא מרגישים משהו מיוחד באותו רגע, הינו אחד הנושאים החשובים ביותר ובת הטיפול לוודא שכל הפרטים הרשומים בדוח ואף לקבל העתק של דוח זה.

    במידה ויש נזק גופני יש לפנות בהקדם האפשרי למרפאה או לבית החולים.

    חשוב לדעת שהטיפול הרפואי הינו גורם משמעותי מבחינה משפטית בעניין תביעת פיצויים, חברות הביטוח ובתי המשפט מייחסים חשיבות רבה לדיווח שהנפגע נותן לאחר התאונה בזמן קבלת טיפול רפואי.

  • פנייה למשטרה – אישור משטרתי הינו בעל חשיבות רבה ולכן יש לגשת לתחנת המשטרה לקבל אישור על מעורבות בתאונת דרכים המכיל את הפרטים הקשורים לתאונה.
  • מעקב רפואי – ביצוע מעקב מתועד אחר כל הכאבים ויחד עם זאת להקפיד לקבל את הטיפולים הרפואיים שזקוקים להם כולל פניה לרופאים מומחים כמו אורטופד, פיזיותרפיסט וכו' ולודא שהרופאים רושמים את כל התלונות והטיפולים בתיק הרפואי.
  • איסוף קבלות – איסוף של כל הקבלות של ההוצאות הנובעות ישירות מהתאונה כמו: מוניות, אמבולנס, טיפול אצל רופאים מומחים ועוד.
  • פניה לעורך דין מומחה בתחום – תביעה תאונת דרכים כרוכה בהליך משפטי ארוך הדורש ידע מקצועי ומומחיות של עורך דין מנוסה על מנת לזרז את תהליך התביעה ולקבל את מקסימום הזכויות המגיעות.

מדוע חשוב להיעזר בעורך דין בהגשת התביעה?

כפי שצויין, תביעות פיצויים לאחר תאונה הינן נושא מורכב שדורש מומחיות רבה בענף משפטי זה ולכן חשוב לפנות בהקדם לעורך דין מומחה לניהול תביעות פיצויים ותביעות לאחר תאונות דרכים. פניה בשלב מוקדם יותר לקבלת ייעוץ משפטי מגדילה את הסיכויים לקבל את מלוא הסיכויים לקבלת פיצוי תאונת דרכים על הכאב והסבל שעברתם בגינה.

מה קורה כאשר תאונת דרכים היא תאונת עבודה?

ראשית כל, הנפגע צריך להראות שהתאונה קרתה לו בדרך מביתו לעבודה או להיפך והוא זכאי לתשלום דמי פגיעה מהביטוח לאומי עבור ימים שנעדר מעבודתו וכן הוצאות טיפולים רפואיים.

אם תאונת דרכים היא גם תאונת עבודה, זכויות הנפגע מחברת הביטוח יילקחו מאחוזי הנכות שתקבע לו הוועדה הרפואית של הביטוח לאומי ולכן חשוב למקסם בוועדות את הזכויות ולוודא שכל הנזקים עקב התאונה הוצגו כראוי בפני הוועדה. במקרה שנקבעה לו נכות כתוצאה מהתאונה, הוא זכאי לתשלום קצבת נכות חודשית או למענק נכות.

איך מחשבים את סכום הפיצוים?

חישוב סכום הפיצויים נקבע לפי ראשי הנזק הבאים:

כאב וסבל, דרגת נכות, אובדן כושר השתכרות, הפסדי שכר בעבר והפסדים שכר עתידיים, עזרה מצד ג', הוצאות רפואיות, התאמת דיור, שיקום והוצאות שונות.

דילוג לתוכן