לפגישת ייעוץ ללא עלות

השאר פרטים ונחזור בהקדם

5 + 1 =

לקבלת ייעוץ משפטי חייגו:03-6969450

איך לפעול בתאונת אופנוע?

אופנוע הוא כלי רכב דו גלגלי נפוץ ופרקטי, יש גם דגמים תלת גלגליים, המיועד לשאת נוסע אחד או שני נוסעים. יש אופנועי כביש מהירים וספורטיביים ואופנועי שטח המיועדים לרכיבה בדרכים לא סלולות ובשטחים הפתוחים. עם זאת, זהו כלי רכב הנחשב למסוכן ולפי דו"ח של הרלב"ד (הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים) לשנים 2019-2013 עולה כי מעורבותם של רוכבי האופנועים בתאונות הדרכים הקטלניות גבוהה פי 15 מזה של נהגי הרכבים.

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה לאחרונה נתונים אודות תאונות הדרכים בישראל ומתברר כי חלה עלייה של כ-15% במספר התאונות הקטלניות ויש גם עלייה משמעותית במספר הנפגעים בתאונות בהן מעורבים רוכבי האופנועים. זו תמונת מצב מדאיגה עבור קברניטי משרד התחבורה והמדינה, וחשוב לזכור כי בתאונה שבה מעורב אופנוע – הרוכב חשוף לסיכונים משמעותיים לפציעות גוף חמורות, להליכי שיקום ממושכים ולמוות.

עוד עולה מהדו"ח שרוכבים צעירים עד גיל 35 נוטים להיות מעורבים ביותר תאונות דרכים קשות והם נפגעים בתאונות יותר מהרוכבים המבוגרים. כמו כן, הדו"ח מגלה כי רוכבי אופנועים בנפח של מעל 400 סמ"ק נמצאים בסיכון גבוה פי 3 למות בתאונה ופי 1.6 להיפגע בתאונת דרכים, בהשוואה לנתונים של רוכבי אופנועים בנפחים נמוכים. אם יש לך אופנוע ואתה מעורב בתאונה עליך לפעול נכון ובמהירות כדי להגיש תביעה ולקבל את מלוא הפיצויים המגיעים לך על פי החוק. את התביעה יש להגיש בעזרת עורך דין לענייני תאונות דרכים, חשוב לבחור עורך דין מנוסה בתחום.

בכל תאונת דרכים בה אתה המעורב עם האופנוע שלך מומלץ לפנות מיד אל עורך דין לענייני תאונות דרכים כדי לקבל ייעוץ מקצועי וליווי משפטי בהתאם לצורך. כדי לסייע לך לפעול נכון בתאונת אופנוע הצוות המקצועי והמנוסה של משרד עו"ד יפית אוחנה הכין עבורך את המדריך הבא.

מה נחשב לתאונת אופנוע?

רוב תאונות הדרכים בהן מעורבים רוכבי אופנועים מתרחשות כאשר יש מגע פיזי בין האופנוע לבין כלי רכב נוסף. יחד עם זאת, בהגדרה של תאונת אופנוע כוללים גם מקרים של תאונה עצמית ללא מגע עם כלי רכב אחר, לדוגמה אובדן שליטה על כלי הרכב הדו גלגלי, החלקה עם האופנוע, חבלה בכף הרגל עקב ירידה מכלי הרכב, חבלת בגב התחתון עקב נסיעה מהירה על פסי האטה, ואם משתמשים ברכב הדו גלגלי בזמן עבודה (כולל בדרך למקום העבודה או בחזרה מהעבודה) התאונה מוגדרת כתאונת עבודה, על פי חוק הביטוח הלאומי.

בגין תאונות אלו ובגין מקרים אחרים – רוכב האופנוע זכאי לקבל פיצויים המכסים את נזקי הגוף והנפש שנגרמו לו בתאונת הדרכים. ראוי לציין כי כמו בכלי רכב אחרים, הרוכבים חייבים על פי חוק לרכוש ביטוח חובה, והם רשאים לרכוש גם ביטוח צד ג' או ביטוח מקיף, אך עלויות הביטוח עשויות להיות גבוהות.

איך תפעל בתאונת אופנוע – נהלים בסיסיים לפעולה לאחר כל תאונה

  1. לעצור בצד – עליך לעצור את הרכב הדו גלגלי בצד, במקום בטוח שאינו מפריע לשאר המשתמשים בדרך, אלא אם אתה מעורב בתאונה חמורה הדורשת הזמנת משטרה ואז אסור להזיז את הרכבים מהמקום.
  2. החלפת פרטים – אם לא נפצעת קשה ואינך צריך פינוי באמבולנס, עליך לדאוג להחלפת פרטים עם שאר המעורבים בתאונה, ואין לשכוח לקחת פרטים מעדים לתאונה.
  3. צילום הזירה – חשוב לתעד את מקום התאונה ולצלם אותה מכמה זוויות, כולל צילום של כלי הרכב המעורבים בתאונה.
  4. אישור מהמשטרה – יש לדווח למשטרה על התאונה בה היית מעורב ולקבל אישור מתאים. עליך למלא "טופס הודעה על תאונת דרכים" ולצרף מסמכים כמו רישיון נהיגה ורכב, ביטוח חובה, תעודה רפואית הקשורה לתאונה והעתק ת"ז.
  5. תיעוד הטיפול הרפואי – אם התפנית לאחר התאונה באמבולנס עליך לשמור את דו"ח הפינוי ולתעד ולשמור מסמכים רפואיים הקשורים לפינוי ולטיפול הרפואי שקיבלת בגלל המעורבות בתאונה. אם אינך מפונה מהזירה, מומלץ ללכת לבדיקה מאחר ולא פעם פגיעות הנראות כקלות מתגלות בהמשך כפגיעות משמעותיות הדורשות טיפול רפואי. בכל מקרה, כדאי לבקש מאדם קרוב לעדכן את חברת הביטוח על התאונה, או לדאוג לדיווח עצמי אם אתה מסוגל ולא פונית מהמקום. בנוסף, עליך להיוועץ מיד עם עורך דין מנוסה לענייני תאונות דרכים.

את מי תובעים?

ניתן להגיש תביעת פיצויים נגד חברת הביטוח או לתבוע את חברת הביטוח של הנהג שפגע בך. אם אין לך חברת ביטוח לתבוע, נניח במקרה של פגע וברח, תוכל לתבוע את קרנית. אם בעקבות התאונה הפסדת ימי עבודה אתה יכול לבצוע  את חברת הביטוח ולקבל פיצוי כספי.

יש לאסוף את כל המסמכים הנוגעים לתאונה, לרבות אישור מהמשטרה, אישור על פינוי, תיעוד הטיפול הרפואי, קבלות על קניית תרופות, תיקון האופנוע ועוד. אם נקבעו לך אחוזי נכות בוועדה הרפואית של ביטוח לאומי תוכל לקבל פיצויים (קצבה חודשית או קצבה חד פעמית).

במקרה של תאונת אופנוע המוגדרת כתאונת עבודה עליך להגיש תביעה לביטוח לאומי כדי לקבל פיצוי. ניתן לתבוע גם על נזק נפשי בעקבות תאונת אופנוע.

גובה הפיצויים מחושב לפי פרמטרים שונים כמו גיל, שיעור אחוזי הנכות, פגיעה בכושר ההשתכרות, עלות ההוצאות הרפואיות, הפסדים עתידיים ועוד.

למה משרד עורכי דין יפית אוחנה הוא המקום הנכון ליווי משפטי?

משרד עורכי דין יפית אוחנה מתמחה בייצוג נפגעי תאונות דרכים, כולל נפגעי תאונות אופנוע, ובייצוג נפגעי תאונות עבודה, רשלנות רפואית ועוד. צוות המשרד מתמחה בייצוג נפגעים מול המוסד לביטוח לאומי ובמימוש מלוא הזכויות והפיצויים המגיעים על פי חוק.

דילוג לתוכן