לפגישת ייעוץ ללא עלות

השאר פרטים ונחזור בהקדם

7 + 6 =

לקבלת ייעוץ משפטי חייגו:03-6969450

טרשת נפוצה – זכויות חולי MS

עמוד הבית » עורך דין ביטוח לאומי » זכויות חולי טרשת נפוצה

חולי טרשת נפוצה עשויים להיות זכאים לקצבאות שונות מהמוסד לביטוח לאומי, בהתאם למצבם הרפואי.

מה זה טרשת נפוצה?

 טרשת נפוצה היא מחלה דלקתית  אוטואימונית הפוגעת במערכת העצבית. סמני המחלה הם חולשת גפיים, הפרעות תחושה הפרעות בדיבור, חוסר יציבות בהליכה. המחלה פוגעת בתפקודי הגפיים ועד פגיעה קוגניטיבית.

מימוש זכויות טרשת נפוצה מטעם המוסד לביטוח לאומי

נכות כללית

חולים בטרשת נפוצה שנקבעה להם נכות רפואית בשיעור של 60% לפחות עשויים להיות זכאים לקצבת נכות כללית. הקצבה משולמת לכל ימי החיים, וניתן לקבל קצבה ולהמשיך לעבוד.
מימוש הזכאות מתבצע בהגשת תביעה לנכות כללית ולשירותים מיוחדים בביטוח הלאומי. לאחר גיל פגישה וככל וקיימת פגיעה תפקודית ניתן להגיש תביעה לסיעוד. קצבת הסיעוד כוללת סיוע במתן קצבה ועזרה בשעות לעומת זאת שירותים מיוחדים כוללת עזרה כספית בלבד.

ניתן להגיש תביעה לנכות כללית, המוסד לביטוח לאומי קובע את אחוזי הנכות הרפואיים על פי מידת הפגיעה. כדי לקבל נכות מביטוח לאומי יש לעבור 2 שלבים, השלב הראשון הוא הרף הרפואי, כלומר יש לעבור רף אחוזים רפואיים, לאחר מכן תזומן לוועדה רפואית אצל פקידת השיקום שתקבע האם ישנה פגיעה תפקודית כלומר פגיעה המשפיעה על הכושר לעבוד. בתום ועדת כושר מעבר התיק להחלטה של פקידת התביעות שתקבע את הנכות ודרגתה.

כיצד נקבעת הזכאות לקצבת נכות כללית עבור חולי טרשת נפוצה?

הזכאות נקבעת על פי אחוזי הנכות שיקבעו על ידי הועדה. הועדה מעריכה את אחוזי הנכות על פי ספר התקנות של הביטוח הלאומי וקבועת את אחוזי הנכות על פי המצב התפקודי של החולה.

קצבת שירותים מיוחדים

חולים בטרשת נפוצה שנקבע להם נכות רפואית בשיעור של 50% לפחות, והם זקוקים לעזרה רבה של אדם אחר בפעולות היום יום, עשויים להיות זכאים לקצבת שירותים מיוחדים. הקצבה משולמת לצורך העסקת אדם אחר לסיוע במשימות היומיומיות, כגון סיוע ברחצה, אכילה, לבוש, ניידות, ועוד. גובה הקצבה משתנה בהתאם לרמת התפקוד והסיוע הנדרש בין 50% לבין 235%.

איך ניתן לממש זכויות טרשת נפוצה בקצבת שירותים מיוחדים?

בנוסף לתביעת הנכות הכללית, ניתן להגיש תביעה לשירותים מיוחדים המתאימה לחולים שאיבדו את יכולתם לבצע פעולות יומיומיות. כלומר הלבשה, מקלחת, מעברים, ניידות, שליטה על סוגרים. ככל ויש קושי לבצע פעולות יומיומיות בשל תסמיני הטרשת יש להגיש תביעה לשירותים מיוחדים. התוספת עבור השירותים המיוחדים נעה בין 1676 – 7534 ₪ וזה תלוי בדרגת השירותים המיוחדים. יש להגיש תביעה לשירותים מיוחדים ולאחר מכן תקבל זימון לוועדה רפואית שתבחן את דרגת הסיוע הנדרשת. הערכה נעשית על פי איסוף מידע מתוך המסמכים הרפואיים ותשאול של המבוטח. עורך הדין מסייע להגיש את התיק בצורה אופטימלית, כדי להגדיל משמעותית את סיכויו של המבוטח אל מול הועדה

קצבת סיעוד

מחליפה קצבת שירותים מיוחדים לאחר גיל פרישה כלומר מעל גיל 67 תוגש תביעה לקצבת סיעוד שתבחן על ידי הביטוח הלאומי ותקבע דרגה בין 1-6 המקנה קצבה חודשית שוטפת ושעות עזרה. ככל שהנך מחזיק קצבת סיעוד דרך קופת חולים ניתן לפנות לקצבת סיעוד מול קופת החולים

 

גמלת ניידות

כוללת תשלום של קצבה, הלוואות ברכישת רכב והטבות – חולים הסובלים מפגיעה ברגליים,  חוסר יציבות וקושי בהליכה עלולים להיות זכאים לקצבת ניידות. תביעה לקצבת ניידות מוגשת למשרד הבריאות. משרד הבריאות מזמן את המבוטח לוועדה רפואית מטעמו שתקבע את אחוזי הנכות. בהתאם לקביעה נקבעת זכאותו של התובע וגודל רכב. במסגרת ניידות ניתן לקבל הנחה ברכישת רכב והטבות נוספות כגון פטור מתשלום של ביטוח לרכב. לציין כי ישנם תיקים רבים כי  משרד הבריאות קובע כי הפגיעה ברגליים של חולים הסובלים מטרשת אינם עונים על ההגדרה של קישון / קטיעות או פגיעה ניכרת בעצבי הרגליים ולכן לא מאושרת קצבה. עורך דין שמטפל בתיק ינסה לקבוע את הקשר הסיבתי בין הפגיעה ובין הליקויים שנקבעו בחוק. יודגש כי לא ניתן לקבל גמלת ניידות במקביל לשירותים מיוחדים, אלא אם הזכאות בשירותים מיוחדים הינה 112% או כי הנך זקוק לכסא גלגלים.

הטבות נוספות

בנוסף לקצבאות אלה, חולי טרשת נפוצה עשויים להיות זכאים להטבות נוספות מהמוסד לביטוח לאומי, כגון:
• פטור מתשלום דמי ביטוח לאומי
• הארכת זכאות לשירותי סיעוד
• הארכת זכאות להחזר הוצאות טיפול
• הלוואות לצורך שיקום
• סיוע במימון אביזרי עזר

כיצד יכול עו"ד לסייע עם זכויות חולי טרשת נפוצה?

על מנת לברר אם אתם זכאים לקבלת זכויות בביטוח לאומי, יש להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי. התביעה מוגשת באמצעות טופס תביעה לקצבת נכות, שניתן להוריד מהאתר של המוסד לביטוח לאומי. כדי להגיש את התביעה, יש לצרף מסמכים רפואיים המעידים על נכותכם. המסמכים הרפואיים יכולים לכלול אישורים רפואיים, תוצאות בדיקות, וכן חוות דעת רפואיות.

הועדות הרפואיות של המוסד לביטוח לאומי יערכו בדיקות רפואיות לצורך קביעת שיעור הנכות הרפואית והתפקודית שלכם. לאחר קביעת שיעור הנכות, תתקבל החלטה לגבי הזכאות שלכם לקצבאות או להטבות אחרות.

תפקידו של עורך הדין לפנות לכל הגורמים הקיימים למימוש זכויותיו של הלקוח, אנשים רבים אינם מכירים את הזכויות המגיעות להם, לרבות זכאות למספר קצבאות מול הביטוח הלאומי, כמוכן פניה לחברות הביטוח (ביטוחי אובדן כושר עבודה/ סיעוד/ מחלות קשות קרן פנסיה) ההתמודדות עם חברת הביטוח היא עיקשת ויש לנהל את התיק בצורה  מקצועית ולמות את הזכויות בצורה מקסימלית. 

למשרדינו ניסיון מוכח בניהול תביעות מול המוסד לביטוח לאומי – צרו קשר לפרטים נוספים

דילוג לתוכן