לפגישת ייעוץ ללא עלות

השאר פרטים ונחזור בהקדם

4 + 5 =

לקבלת ייעוץ משפטי חייגו:03-6969450

אובדן כושר עבודה לצמיתות

עמוד הבית » עורך דין אובדן כושר עבודה » אובדן כושר עבודה לצמיתות

כל אחד מאיתנו חווה מספר ימים של מחלה, בהם נשאר בבית ולא עבד. בגין ימים אלה קיבל תשלום ימי מחלה מהמעסיק. אך מה קורה כאשר עובד נפגע ואינו יכול עוד לפרנס את עצמו כמו קודם? במקרים כאלה יש לבחון האם מדובר במקרה של אובדן כושר עבודה לצמיתות.

מהו אובדן כושר עבודה לצמיתות?

אדם שעקב תאונה או מחלה הוכר כבעל בעיה רפואית ( נפשית או פיזית) הפוגעת ביכולתו להשתכר ולעבוד בעיסוקו, יכול לתבוע אובדן כושר עבודה לצמיתות ולקבל שיעור נכות הקובע כי אין ביכולתו לעסוק בעיסוקו או במקצוע אחר התואם את כישוריו.
בגין אובדן כושר עבודה לצמיתות, יכול העובד לקבל מענק חד פעמי או קצבה חודשית בהתאם לשיעור אובדן כושר העבודה שנקבע לו. ישנם שני סוגים של אובדן כושר עבודה לצמיתות:
אובדן כושר עבודה לצמיתות מלא – העובד אינו יכול לעבוד לא בעיסוקו ולא בעיסוקים אחרים. לרוב, אובדן כושר עבודה לצמיתות מלא ניתן לעובדים שהוכרו עם שיעור נכות העולה על 75%.
אובדן כושר עבודה לצמיתות חלקי – העובד אינו יכול לעבוד בעיסוקו טרום מקרה הפגיעה, אך הוא יכול לעבוד במקצוע או עיסוק אחר התואמים את כישוריו אך בשכר נמוך יותר.

את מי אפשר לתבוע עבור אובדן כושר עבודה לצמיתות?

עובד יכול לתבוע 3 גורמים כאשר נפגעה יכולתו לעבוד ובעיסוקו הקבוע:

1. הגשת תביעה נגד המעסיק – במידה והוכח כי התנהגות רשלנות מצד המעסיק הובילה לאובדן כושר עבודה לצמיתות אצל העובד, יכול העובד לתבוע את חברת הביטוח של המעסיק. לדוגמה, מעסיק שלא עשה טיפול לרכב עם בעיה במנוע. כתוצאה מכך אחד העובדים שנהג ברכב, נקלע לתאונה ונפצע קשה מאוד. אותו נהג יכול לתבוע את הביטוח של הרכב במקרה זה, ובמקרה אחר כאשר עובד לדוגמא נפל מגובה, יוכל לתבוע את ביטוח חבות מעבידים של המעסיק.

2. הגשת תביעה במוסד לביטוח לאומי – במידה והתאונה התרחשה במסגרת העבודה, יכול העובד להגיש תביעה לקבלת דמי פגיעה. העובד יהיה זכאי לקבל מענק חד פעמי מהביטוח הלאומי. לאחר 91 ימים מהמקרה הביטוחי, הוא יכול להגיש בקשה לנכות בגין אובדן כושר עבודה ולקבל קצבה חודשית. על מנת לזכות בקצבת נכות חודשית יהיה על העובד להתייצב בפני חברי הוועדה הרפואית שיקבעו את שיעור הנכות שלו ואת גובה הקצבה המגיעה לו.

3. הגשת תביעה נגד חברת הביטוח הפרטית – במידה והעובד רכש ביטוח פרטי הכולל רכיב אובדן כושר עבודה, הוא יכול להגיש תביעה כנגד חברת הביטוח. גם בתביעה מסוג זה, יהיה על העובד להתייצב בפני הוועדה הרפואית של חברת הביטוח. חברי הוועדה יקבעו מהו שיעור הנכות המגיע לעובד ובהתאם יעניקו לו גמלה חודשית. חשוב לדעת כי במידה והביטוח הלאומי כבר העניק פיצוי לעובד, חברת הביטוח יכולה לנכות סכום זה מהפיצוי שהיא תעניק לעובד. במקרה של תאונת עבודה או אבטלה בלבד יבוצע ניכוי.

4. ניתן להגיש תביעה כנגד קרן הפנסיה – בתוך קרן הפנסיה קיים רכיב ריסק ביטוחי בגינו ניתן לתבוע את קרן הפנסיה בגין אובדן כושר עבודה. חברת הביטוח בוחנת האם בעקבות מצבו של המבוטח הוא אינו יכול לעבוד בעיסוק אחר המתאים להשכלתו, לניסיונו וליכולותיו, כלומר אם אינך יכול לעבוד בעבודה שעסקת בה בעת פציעתך אולם חברת הביטוח סבורה כי הנך מסוגל לעבוד בעבודה אחרת – לא תאושר תביעת פנסיית הנכות.

משרדינו מייצג בתביעות אובדן כושר עבודה לצמיתות

אנשים רבים פונים אל משרדינו ומבקשים להבין מדוע תביעתם לגמלת אובדן כושר עבודה לצמיתות נדחתה? ישנן מספר סיבות לדחייה שכזו, ביניהן:

– מסמכים רפואיים חסרים או לא מדויקים.
– בשל תצהיר בריאות שלא חשף את בעיותיו הרפואיות של הלקוח בעת הקמת הפוליסה.
– חברת הביטוח סבורה כי העובד מסוגל לעבוד בעיסוק סביר אחר המתאים למבוטח.
– כאשר לא עברה תקופת הכשרה של 60 חודשים ככל והלקוח הגיע עם בעיה רפואית קודמת.

כך למשל, לקוחה הגיעה אלי וטענה כי שברה את הרגל במהלך שיעור זומבה שהעבירה בחדר הכושר. היות והיא לא יכולה לעבוד כמורה או בכל עיסוק אחר כל עוד רגלה מגובסת והיא מתניידת בכיסא גלגלים ו/או קביים, עליה להיות זכאית גם לקצבה מהביטוח הלאומי וגם לקצבה מחברת הביטוח הפרטית.

התביעה שלה כנגד חברת הביטוח נדחתה והיא פנתה אל משרדנו להתייעצות, כדי לברר מה ניתן לעשות. מיד הרגענו אותה והסברנו כי ניתן להגיש ערעור על החלטת חברת הביטוח ויחד ניסחנו כתב ערעור. היות וחברת הביטוח לא רצתה להיפגש בבית המשפט, הצלחנו בדרכי נועם על ידי גישור להגיע לפשרה בה זכתה הלקוחה בפיצוי מוגדל גם מחברת הביטוח.

למה לבחור בעו"ד יפית אוחנה?

לעורכת הדין יפית אוחנה ניסיון של שנים והצלחות רבות בהגשת תביעות וייצוג תובעים בתביעות פיצויים עקב תאונות עבודה. היא מלווה את לקוחותיה לאורך כל התהליך במקצועיות וברגישות עד למימוש מלא של הזכויות המגיעות להם כחוק.

שאלות נפוצות

האם ניתן לתבוע אובדן כושר עבודה כתוצאה ממחלת מקצוע?

בהחלט. אך חשוב להבין תחילה שמחלת מקצוע היא מחלת הנגרמת בעקבות העבודה והיא גורמת לפגיעה בבריאותו הגופנית או הנפשית של העובד. כך למשל מחלות מקצוע כגון מחלות עור או מחלות נשימתיות יכולות להתעורר עקב חשיפה ממושכת לחומרים מסוכנים במהלך העבודה. יתרה מכך, ניתן גם לתבוע אובדן כושר עבודה כתוצאה ממחלה נפשית או אירוע לבבי או מוחי שהתעורר בעקבות אירוע חריג בעבודה.

האם מותר לעבוד בזמן קבלת קצבת נכות בגין אובדן כושר עבודה לצמיתות?

אובדן כושר עבודה לצמיתות מעיד כי העובד אינו יכול עוד לעבוד. במידה ויחזור לשוק העבודה, יתכן כי קצבת הנכות תישלל ממנו. לכן, לפני שמחפשים עבודה חדשה, מומלץ להתייעץ עם עורך דין נזיקין שיסביר כיצד הדבר עלול להשפיע על הקצבה החודשית.

האם ניתן לתבוע אובדן כושר עבודה עקב מצב נפשי מוכר?

ככל ואדם הצטרף לקרן הפנסיה עם בעיה רפואית קיימת, עליו להוכיח כי עברו 60 חודשי הכשרה, כלומר חלפו 60 חודשים מיום שהצטרף לפוליסה (עניין זה רלוונטי גם באשר לרקע רפואי קודם ולא רק נפשי).
אם אתם מתלבטים האם לתבוע אובדן כושר עבודה עקב מצב נפשי מוכר, מוטב להתייעץ עם עורך דין נזיקין שידע להמליץ על דרך הפעולה הנכונה ביותר.

מידע נוסף

נכות - נכות כללית - תביעה לנכות - מה נותנים אחוזי נכות

אחוזי נכות - מה הם נותנים?

על מנת לקבוע את דרגת אי כשירות האדם, יש צורך לעבור ועדה רפואית בביטוח לאומי. ועדה זו אחראית על קביעת אחוזי הנכות הרפואית. אם כן, כיצד נקבעים אחוזי הנכות? מה קורה בתביעות נפגעי עבודה?

תביעה כנגד משרד הביטחון

תביעה כנגד משרד הביטחון

אלו העובדים במשרד הביטחון חשופים אף הפ לנזקים ופציעות גופניים ונפשיים כתוצאה מעבודתם. פגיעות נפשיות עשויות להיות מוכרות כתסמין בגינו ניתן לתבוע בגין נכות צה"ל.

אובדן כושר עבודה

פגיעה ונכות מעבודה

חברת הביטוח של מעסיק והמוסד לביטוח לאומי פיצו את המבוטחת בסך כולל של 400,000 ₪ בגין תאונת עבודה. התובעת סבלה מקרע בכתף בעת עבודתה כאם בית אצל המעסיק ותבעה נכות מעבודה בעקבות כך.

 

דילוג לתוכן