לפגישת ייעוץ ללא עלות

השאר פרטים ונחזור בהקדם

8 + 6 =

לקבלת ייעוץ משפטי חייגו:03-6969450

נפגעי איבה וטרור – נובה ואירועי ה 7 לאוקטובר

עמוד הבית » עורך דין ביטוח לאומי » זכויות נפגעי פעולות איבה בביטוח לאומי » נפגעי איבה וטרור מסיבת נובה ואירועי ה 7 לאוקטובר

המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הבריאות והרווחה יסייעו  לאנשים שעברו את הטרור באירועי מסיבת הנובה ומסיבת הפייסדאק (מסיבה קטנה שהתקיימה בשטחים החקלאים בסמוך לניר עוז) או היו מעורבים באירועי ה 7 באוקטובר זכאים לפיצוי עבור נזקים שנגרמו להם. הביטוח הלאומי יצר קשר יזום עם הנפגעים על מנת לממש את זכויותהם.

הכרה כנפגעי טרור ופעולות איבה לנפגעי המסיבה בקיבוץ רעים וניר עוז

יש להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי שיקבע את זכויותיו של הנפגעים. המוסד לביטוח לאומי יעניק נכויות זמניות ולאחר מכן נכות לצמיתה (מענק או קצבה לכל החיים) לנפגעי פעולות איבה וזאת בהתאם לדרגת חומרת הפציעה של הנפגע. אנשי המקצוע שמטפלים בנפגע הם מכירים את הפגיעה בצורה הטובה ביותר ועל כן יש להגיש את התיק בצירוף חוות דעתם של המומחים כדי למקסם את זכויותיו של הנפגע.

תהליך להכרה כנפגע טרור ואיבה

יש להגיש את התביעה בצורה מכוונת למוסד לביטוח לאומי, כאשר מדובר באנשי ביטחון חיילים או אנשי מילואים התביעה תוגש למשרד הבטחון על פי חוק הנכים (תגמולים ושיקום) של משרד הביטחון.

זכויות חיילים שנפגעו במסגרת תפקידם בעת לוחמה 

חיילים שנפגעו יגישו הכרה למשרד הביטחון במסלול ירוק (מסלול מהיר והכרה אוטומטית) על פי חוק הנכים (תגמולים ושיקום). מדובר באנשי ביטחון, סוהרים, אנשי משרד רה"מ, משרתי החובה והמילואים. שנפגעו כתוצאה מאירועי ה -7 לאוקטובר במהלך שירותם. בחוק הנכים יש אבחנה בין חיילי חובה ומילואים לבין משרתי הקבע,  חיילי חובה ומילואים שנפגעו במהלך השירות יוכלו להגיש תביעה למשרד הביטחון.

לעמתם אנשי הביטחון הכללי אנשי קבע יוכלו להיות זכאים כנכה צה"ל אם התקיימו שני התנאים :

  1. חבלת שירות – החבלה בה נחבלו היא מוגדרת כחבלת שירות, חבלה שנגרמה בפעילות מבצעית או באימון לפעילות מבצעית.
  2. החבלה נגרמה עקב נזק אנטומי לגוף שנגרם מגורם פיזי וכן הפרעות בתר חבלתיות – PTSD

זכויות בביטוח לאומי למשפחות הנפגעים

כדי להקל על המשפחה ולאפשר לבני המשפחה לטפל ולסייע לבני משפחותיהם, בני המשפחות מקבלים סיוע בזמן שבן משפחתם מאושפז בבית חולים. הסיוע ניתן בהתייחס לאובדן הכנסה של משפחות הנפגע, הוצאות מחיה, הוצאות לינה ונסיעות למשפחות שיקירהם מאושפז רחוק ממקום האשפוז. הסיוע ניתן על פי רמת הפציעה ונבחן לגופו. המשפחה מקבלת עזרה בטיפולים נפשים במסגרת רפורמת הנפש של משרד הביטחון, כמו כן עזרה בדיור במשק בית וטיפול בכל הצרכים של בני המשפחה. משפחות שכולות יקבלו קצבה שוטפת על פי חוק משפחות חיילים שנספו במערכה.

    תמונה מחניון רעים

    מלחמת חרבות ברזל קיבוצים בעוטף עזה חניון רעים במקום בו התרחשה מסיבה המונית ונרצחו כ- 260 צעירים Photo by Kobi Gideon / GPO

    זכויות בביטוח לאומי למשפחות הנעדרים

    מלבד סיוע ומתן טיפולים נפשיים למשפחה ולחטוף שחוזר הביטוח הלאומי מעניק קצבאות חודשיות בליווי שוטף של עובד סוציאלי מטעם הביטוח הלאומי ובמתן מענה לצרכים מיוחדים כמו דיור עזרה במשק בית כדי שיוכלו להתפנות למאמצים להחזיר את יקריהם. הסיוע ניתן רק לבני המשפחה מדרג ראשון. קצבאות אלו ניתנות מעבר למענק החד פעמי שמקבלת המשפחה בסך 90 אלף ₪ שמתחלק בין המשפחה לבין בן/ בת הזוג של החטוף. מענק זה ניתן כל רבעון (כל 3 חודשים עד לחזרת החטף).

    המוסד לביטוח לאומי מכיר את המאמצים שנעשים על ידי בני המשפחה המורחבת וילדיו הבגירים של החטוף – ועל כן ניתן מענק נפרד של 21 אל"ש לכל אחד מילדיו הבגירים של החטוף אחיו ואחיותיו.

    כאשר החטוף חוסר לביתו -ניתן מענק הצטיידות בסך של 10,000 ₪ וכן תשלום של 1,350 ₪ מכוח חוק פדוי שבי וכמובן הכרה כנפגע איבה על פי נכותו. כלומר תוגש תביעה במסגרת נפגע פעולות איבה ונכותו תבחן ועל פי האחוזים שיקבעו בעניינו – תינתן קצבה לכל חיו.

    תעודת נכה ופטור מתור

    ניתנת לאדם שנקבעה לו נכות זמנית או לצמיתות כנפגע איבה מעל 10% נכות.

    חשוב לזכור כי אדם שנפגע תחת פעולות הטרור יכול לממש את זכויותיו לא רק מול הביטוח הלאומי, אלא במסגרת ביטוחים כמו אובדן כושר עבודה, ביטוחים פרטיים, ולדרוש קצבה נוספת מגורמים אלו.  אם אדם הפך לסיעודי כתוצאה מאירוע הטרור יוכל להגיש תביעה כנגד חברת סיעוד המבטחת אותו ומול הביטוח הלאומי. אדם שאיבד את יכולתו ללכת ונפגע בגפיים תחתונות יוכל להגיש תביעה לניידות, לתו נכה, דרישה לנגישות בבית והתאמות בדירה מול משרד הבריאות. עורך דין מיומן למעשה בוחן את התיק על כל רבדיו וממצה את הזכויות הרפואיות של הנפגע במלואם מול כל הגורמים הרלוונטים.

    עשוי לעניין אתכם

    תביעה לנכות כללית, עורך דין ביטוח לאומי

    תביעה לנכות כללית - אירוע מוחי

    נפגעי אירוע מוחי המוכרים כנפגעי תאונת עבודה, זכאים לפטור מלא מהתשלום עבור ביטוח לאומי. מהן ההטבות הנבחרות של נפגעי אירוע מוחי? מהו היתרון בהכרה בתאונת עבודה? האם אדם יכול להמשיך לעבוד ולקבל קצבה במקרה של תאונת עבודה?

    מה נותנים אחוזי נכות - תביעה לנכות

    הגשת תביעה לנכות מעבודה

    חליתם במחלת מקצוע ו/או נפגעתם בתאונת עבודה בעת עבודתכם? תביעה לנכות מעבודה מיועדת עבורכם. מי רשאי להגיש את התביעה? למי מגישים את התביעה ואילו מסמכים צריך? מהו הליך הועדה הרפואית?

    אובדן כושר עבודה

    תביעות אובדן כושר עבודה

    ביטוח אובדן כושר עבודה יסייע לאנשים שאיבדו את בריאותם בשל תאונה או מחלה. מה זה אובדן כושר עבודה ומהן הסיבות לדחיית תביעת אי כושר עבודה? כיצד מגישים את תביעות אובדן כושר עבודה?

    דילוג לתוכן