לפגישת ייעוץ ללא עלות

השאר פרטים ונחזור בהקדם

6 + 12 =

לקבלת ייעוץ משפטי חייגו:03-6969450

זכויות חולי סרטן

עמוד הבית » עורך דין ביטוח לאומי » זכויות לחולי סרטן

זכויות חולי סרטן

אדם שחלה במחלה קשה או בן משפחתו שחלה במחלה קשה רשאי לקבל זכויות הן מהביטוח הלאומי והן מחברות הביטוח. חולים אונקולוגים זכאים להטבות בתחומים ונושאים רבים. אנשים במצב זה עסוקים במציאות שונה של טיפול במחלתם, במרבית המקרים אינם עובדים עסוקים במחלתם ועל כן מיצוי זכויותיהם בצורה אופטימלית הינה קריטית וחשובה עבורם.

 

מהן זכויות לחולי סרטן? כיצד הן ניתנות ומי זכאי?

הזכויות לחולי סרטן הם במתן קצבה על ידי הביטוח הלאומי, פטור ממס הכנסה כאשר הנכות הינה בין 90% – 100% , ניתנות הטבות  מעצם ההכרה בנכות הכללית, כמו מים ארנונה חשמל ושימוש בתחבורה ציבורית, קבלת תו נכה וכן פטור מתשלום עבור הוצאות רפואיות.

זכויות חולי סרטן בביטוח לאומי

  • קצבת נכות כללית – ניתן להגיש תביעת נכות כללית לביטוח לאומי ובמקרים מסוימים גם שירותים מיוחדים. לאחר תהליך ההבראה ניתן להגיש תביעה לשיקום מקצועי לימודים אקדמיים או לימודי תעודה על חשבון הביטוח הלאומי, מתן קצבה בזמן הלימודים וליווי מקצועי ותעסוקתי. במקביל לקבלת נכות כללית – ניתן להמשיך לעבוד (עד רמת שכר מסוימת ולקבל במקביל קצבת נכות). תשלום הקצבה האופטימלית הינה 4,063 ₪. ניתן לקבל תוספת עבור תלויים עד 2 ילדים קטנים מתחת לגיל 18 ועבור בן/בת זוג במידה ובן/ בת זוג לא עובד. ניתן להגיע עד 7,469 ש"ח

במקרים מיוחדים ניתן להגיש תביעה במסלול ירוק (מסלול דחוף) לחולי סרטן סופניים וניתן לקדם את התיק ללא ועדה.

  • האם חולה סרטן מקבל נכות? – כן. ישנם מקרים שבהם ניתן להכיר בסרטן ככזה שנגרם בתאונת עבודה והתביעה הינה תביעה לנכות מעבודה ולא נכות כללית. כך לדוגמא הכרה בסרטן העור כתוצאה מחשיפה לשמש במסגרת העבודה או חשיפה ממושכת לאסבסט. המאמץ בתיקים אלו הוא בקביעת קשר סיבתי בין החשיפה לבין הסרטן.

הכרה של המחלה כתאונת עבודה רצויה מתביעה לנכות כללית. הפיצוי על פי נכות מעבודה הוא נגזרת של שכר העבודה להבדיל מקצבת נכות כללית שהסכום המקסימלי הוא 4,063 ש"ח.

  • קצבת שירותים מיוחדים לחולי סרטן. אנשים המטופלים באמצעות כימותרפיה מקבלים שירותים מיוחדים אף ללא נוכחות בוועדה רפואית.

 

  • פטור ממס הכנסה – זכויות לחולי סרטן. ככל והנכות הרפואית של המבוטח עומדת על מעל 90% כשאחד מסעיפי הליקוי ממעל 40% ניתן לקבל פטור ממס הכנסה. הפטור יכול להינתן רטרואקטיבית עבור תשלומים שבוצעו בעבר (עד 6 שנים).

 

  • מחלות קשות – זכויות לחולי סרטן – ככל ויש פוליסת מחלות קשות – יש לפנות לחברת הביטוח ולדרוש פיצוי חד פעמי.

 

  • פיצוי חד פעמי – זכויות לחולי סרטן. כאשר מוגשת תביעה לנכות כללית ובמקרים מסוימים מקבלים נכות רטרואקטיבית עבור תקופה של שנה רטרואקטיבית המהווה פיצוי חד פעמי לאחר מכן תינתן הקצבה השוטפת. ככל ותקבע נכות מעבודה ישולם פיצוי חד פעמי ככל שתקבע נכות בין9% ל 19%.

 גובה קצבת נכות לחולי סרטן – קבצת הנכות נעה בין 2456 (נכות כללית חלקית) לבין קצבה של 4073 ₪ שהינה נכות מלאה. ניתן לקבל תוספת עבור תלויים ככל ובן הזוג שלך משתכר מתחת ל 6014 ₪ או עימך 2 ילדים קטינים.

זכויות חולה סרטן למבוטחים בביטוח פרטי 

ככל וקיימות פוליסות ביטוח בריאות / מחלות קשות / אובדן כושר עבודה ניתן לפנות לחברות הביטוח ולדרוש ביום הפקודה שחברות הביטוח ישלמו את הסכומים המגיעים על פי הפוליסה.

חברות הביטוח נוטות לדחות את התיקים ואנו עדים לדחיות לא מעטות מטעם חברות הביטוח. תפקידו של עורך הדין להכיר את תקנון הביטוח והפוליסה ותקנות הביטוח ולדרוש את הפיצוי המלא המגיע למבוטח שביטח את עצמו במקרה של קרות מקרה ביטוחי

לקוחות המחזיקים ביטוח בריאות יכולים לפנות ולקבל מימון של תרופות שאינן נמצאות בסל, הוצאות רפואיות שמשולמות.  ביטוח מחלות קשות הוא פיצוי חד פעמי המתקבל מפוליסת הביטוח .

קרן פנסיה – אם אדם עובד ברציפות ויש ברשותו קרן פנסיה פעילה, או שעזב את העבודה בשנה האחרונה הוא יכול לתבוע אובדן כושר עבודה מקרן הפנסיה, תשלום של עד 75% משכרו מידי חודש לאחר 90 ימים שבהם לא עבד. מדובר בתביעת פנסיית נכות חודשית. על המבוטח להוכיח כי איבד לפחות 25% מיכולתו לעבוד ואינו מסוגל לעבוד בכל עבודה המתאימה להשכלתו, לניסיונו ולהחלטתו.

מה קורה עם חולה סרטן הופך לסיעודי?

חולה סרטן שהפך להיות סיעודי, הוא אדם מתקשה בביצוע פעולות יום יומיות, כמו הלבשה, האכלה, מעברים, או זקוק להשגחה או במקרים מסוימים ישנה פגיעה קוגניטיבית או תשישות נפש – חולה זה זכאי לתוספת עבור קצבת שירותים מיוחדים בנוסף לתשלום קצבת נכות כללית.  מבוטחים עד גיל 67 יקבלו שירותים מיוחדים ולאחר גיל פרישה ניתן לקבל קצבת סיעוד (תשלום קצבה ושעות עזרה). קצבת שירותים מיוחדים משולמת מידי חודש והיא נעה בין 1676 ₪ בין  3852 ₪ ובמקרים מסוימים מעבר לכך.

ככל והאדם מחזיק פוליסת ביטוח סיעוד פרטית או ביטוח סיעודי דרך קופת חולים עלול להיות זכאי לתגמולי ביטוח מידי חודש. יש להגיש תביעת סיעוד כנגד ביטוח פרטי או כנגד חברת הביטוח במסגרת סיעוד באמצעות קופת חולים. על המבוטח להוכיח כי הוא אינו על 3 המבחנים מתוך 6 המבחנים : ניידות, מקלחת, אכילה עצמאית, מעברים וצרכים.  ניתן לקבל קצבה הנעה בין 4,500 ₪ עד 6,000 ₪. תשלום קצבה זו תקל על המבוטח ועל היכולת שלו להעסיק עובד זר לשם טיפולו.

 

סיעוד מול ביטוח לאומי

לאחר גיל פרישה ניתן להגיש תביעה לביטוח לאומי במקום שירותים מיוחדים. יש להגיש תביעת סיעוד. המוסד לביטוח לאומי יבצע הערכה של התיק ויקיים שיחה טלפונית המתקיימת על ידי מעריכה (עובדת שיקום) הקובעת את יכולותיו של האדם ואת מצבו הכלכלי, אדם יחיד המשתכר מעל 12,532 ₪ לא יוכל לקבל קצבת סיעוד. בני זוג שהכנסתם הינה מעל 26,321 ₪ לא יוכלו להגיש תביעת סיעוד. לאחר ההערכה שמבוצעת לחולה נקבעת דרגת הסיעוד המתאימה לו ישנה דרגה 1-6. ניתן לממש את הזכאות על ידי קבלת קצבה ועל ידי קבלת עזרה בשעות ועד עזרה בקבלת עובד זר.

 

כיצד עו"ד ביטוח לאומי יכול לסייע עם זכויות לחולי סרטן? 

המוסד לביטוח לאומי יעניק קצבת נכות כללית ושירותים מיוחדים, כמו כן ניתן לקבל הנחה בארנונה, מים וחשמל וכן בתחבורה ציבורית. ככל והנכות הרפואית היא גבוה ניתן לקבל פטור ממס הכנסה (ניתן להגיש עד 6 שנים אחורה), ניתן לקבל צו נכה ויש לפנות לגורם מקצועי כדי להיחשף למגוון הזכויות המגיעות לך.

משרדינו עוסק למעלה מ – 20 שנה בייצוג מבוטחים מול הביטוח הלאומי ומול חברות הביטוח, תפקידו של עורך הדין לפעול לאישור התביעה ומיצוי הזכויות.

עשוי לעניין אתכם

תביעת ביטוח

זכויות חולי אפילפסיה

מחלת האפילפסיה קרויה גם כמחלת הנפילה. זוהי הפרעה נוירולוגית במערכת העצבים המרכזית. הפרעה נוירולוגית הגורמת לפרכוסים.

ביטוח שאירים

זכויות חולי פרקינסון

חולי פרקינסון זכאים למגוון רחב של זכויות לרבות נכות כללית מהביטוח הלאומי וקצבת שירותים מיוחדים. ככל שאחוזי הנכות הרפואיים עולים עד 90% נכות ניתן לקבל גם פטור ממס הכנסה.

 

אובדן כושר עבודה

טרשת נפוצה – זכויות חולי MS

אנשים הסובלים מטרשת נפוצה יכולים לממש את זכויותיהם מול הביטוח הלאומי ולהגיש תביעה לנכות כללית ולשירותים מיוחדים. לאחר גיל פגישה וככל וקיימת פגיעה תפקודית ניתן להגיש תביעה לסיעוד. 

 

דילוג לתוכן