לפגישת ייעוץ ללא עלות

השאר פרטים ונחזור בהקדם

10 + 12 =

לקבלת ייעוץ משפטי חייגו:03-6969450

זכויות חולי סוכרת

עמוד הבית » עורך דין ביטוח לאומי » זכויות חולי סוכרת

מחלת הסוכרת

סוכרת היא מחלה קשה הפוגעת באיברי מטרה כמו רגליים, עיניים, כליות ומערכת העצבים (נוירופתיה סוכרתית), וכן פגיעה בלב. ישנם מספר סוגי סכרת מסוג 1 וסוג 2 – כאשר 90% מהחולים סובלים מסוכרת סוג 2 . סימנים של סוכרת – הם יובש בפה, סחרחורות, מתן שתן לעיתים תכופות ורמה של גלוקוז גבוה בשתן.

כדי לקבל נכות מביטוח לאומי יש להגיע לרף של 60% נכות או 40% אם אחת הבעיות הרפואיות מקנות מעל 25%.

אחוזי הנכות בסוכרת

  • שימוש בכדורים בלבד מקנה 10% נכות בלבד.
  • כאשר ישנו שימוש באינסולין ניתן לקבוע נכות של 20%.
  •  חולה שהסכרת אצלו לא מאוזנת הדורש טיפול אינטנסיבי באינסולין או משאבת אינסולין יקבל 40%
  • פגיעה באיברי מטרה ניתן לדרוש 65% נכות.
  • סוכרת עם פגיעה ב – 3 איברי מטרה מקנה 100%.

חובה לנהל את התיק נכון  מול הביטוח הלאומי – ככל וישנה פגיעה באחד מאיברי המטרה, בפגיעה המקנה 30% על פי ספר התקנות – עורך הדין המטפל בתיק יעמוד על נכות של  65%. אם קיימת פגיעה באחד בשתיים מאברי המטרה המקנה 20% עבור כל פגיעה ניתן לעמוד על קבלת נכות של 65%. חובתו של עורך הדין לעמוד על אחוזי הנכות המגיעים על פי חוק. למידע נוסף אודות הגשת נכות כללית לחולי סוכרת.

סוכרת אצל ילדים

גם הורה לילד החולה לסוכרת יהיה זכאי לקצבת נכה עד גיל 18, עד גיל 6 יקבל הילד 100% נכות ולאחר גיל 6 יקבל 50% עד גיל 18 על פי חוזר מנכ"ל החדש. ניתן לקבוע זכאות על סמך מסמכי אשפוז ומרפאה אנדוקרינולוגית הקובעת את האבחנה ללא השתתפות של הילד בועדה.

הכנת התיק

עורך הדין המתמחה בעיניי ביטוח לאומי, יכין את התיק בצורה אופטימלית לביטוח לאומי, תוך הצגת בדיקות לרבות בדיקת A1C   ובדיקות במרפאות אנדוקרינולוגיות. עורך הדין יעביר כתב טענות לביטוח הלאומי (הכולל טענות עובדתיות וטענות משפטיות) , ככל וחסרות בדיקות ימליץ ללקוח לבצען טרם הועדה. עורך דין מייצג בועדה, ואם קיימות פגיעות נוספות אזי עורך הדין ייצג במספר וועדות לאחר מכן יעריך את החלטת הביטוח הלאומי.

הועדה הרפואית מעריכה את אחוזי הנכות אולם רופא הועדה יחווה את דעתו האם המבוטח איבד את יכולתו לעבוד בעקבות פגיעתו, באופן חלקי או מלא או על אף הסכרת הוא יכול לחזור לעבודה מתאימה אחרת. כלומר עורך הדין פועל הן בקבלת אחוזי הנכות הרפואית והן בקביעה התפקודית של המוסד לביטוח לאומי.

סכרת ותאונת עבודה

ניתן להוכיח כי אדם חלה בסוכרת בשל תנאי עבודתו, וככל ויוכח כי עבר אירוע חריג בעבודה הגרם להתפרצות המחלה ניתן להוכיח כי תנאי עבודתו תרמו להופעת המחלה – והסכרת תוכר כתאונת עבודה.

האם חולה סוכרת זכאי לתו נכה?

התשובה היא כן. במסגרת הגשת בקשה למשרד הרישוי לבדיקת זכאות לתו נכה נבדקת הפגיעה ביכולת ההתניידות של המבוטח. יצוין עוד כי ניתן לבחון זכאות לקצבת ניידות לחולי סוכרת או אם אדם מתקשה לבצע פעולות יומיומיות ניתן לעמוד על קבלת שירותים מיוחדים.

האם קיים מענק חד פעמי לחולי סכרת?

ככל והסוכרת תוכר כתאונת עבודה ואחוזי הנכות שתקבע למבוטח תעמוד בין 9% -19% – יקבל הלקוח מענק חד פעמי. ככל והתובע יקבל נכות כללית ניתן לקבל עד שנה וחצי נכות רטרואקטיבית.

מיצוי זכויות לחולי סוכרת מול הביטוח הלאומי

אם אתה או בני משפחתך חולים בסוכרת המשפיעים על התפקוד שלך, מוזמן להיוועץ עם משרדינו למשרדינו ניסיון למעלה מ – 20 שנה בליווי של חולי סוכרת, מול המוסד לביטוח לאומי, גם במקרים שבהם מבוטח עבר את הסף הרפואי הנדרש – על המבוטח לעבור משוכה נוספת מול הביטוח הלאומי, ולהוכיח כי בעקבות מצבו הבריאותי ישנו קושי תפקודי, עורך הדין ייצג את הלקוח מול עובדת שיקום שתעריך את תפקודו של המבוטח ומול רופא המוסד שיעריך את תפקודו של המבוטח ויכולתו לעבוד.

שירותים שלנו

תביעות סיעוד ומיצוי זכויות מול ביטוח לאומי

כל המידע לגבי תביעות סיעוד

במקרה וחולה הפך סיעודי, תביעות הסיעוד מאפשרות לתובע לקבל פיצויים כספיים במקרה הצורך, במידה ומבוטח התובע במסגרת ביטוח סיעודי. מה עושים במקרה ואין פוליסת ביטוח סיעודית ?מי נחשב סיעודי?

מה נותנים אחוזי נכות - תביעה לנכות

נכות כללית ביטוח לאומי

קבצה חודשית משולמת עבור מי שבעקבות נכותו צומצם כושרו לעבוד, במסגרת ביטוח נכות כללית. כיצד יוכר נכה? מהו הליך קביעת דרגת הנכות? מה גובה קצבת הנכות הכללית?

 

אובדן כושר עבודה

הליך תביעה לגמלת נכות מעבודה

חליתם במחלת מקצוע ו/או נפגעתם בתאונת עבודה בעת עבודתכם? תביעה לנכות מעבודה מיועדת עבורכם. מי רשאי להגיש את התביעה? למי מגישים את התביעה ואילו מסמכים צריך? מהו הליך הועדה הרפואית?

 

 

דילוג לתוכן