לפגישת ייעוץ ללא עלות

השאר פרטים ונחזור בהקדם

4 + 14 =

לקבלת ייעוץ משפטי חייגו:03-6969450

פיצויים תאונת עבודה

עמוד הבית » עורך דין תאונות עבודה » פיצויים תאונת עבודה

אם יצאתם בבוקר לעבודה אבל את הערב סיימתם במיון, קיים סיכוי גדול שעברתם תאונת עבודה ומגיעים לכם פיצויים בגין תאונת עבודה. מי יכול להגיש בקשה לפיצויים תאונת עבודה? מה צריך? ומה גובה הפיצוי? כל התשובות ואף יותר, במאמר שלפניכם.

תאונת עבודה – הגדרה

תאונת עבודה הינה אירוע חבלה או מקרה ביטוחי שהתרחשו במסגרת שעות העבודה של העובד וגרמו לו נזק נפשי או גופני המונע ממנו לעבוד בעיסוקו הקבוע באופן זמני או באופן קבוע.

לצורך קבלת סכום פיצויים תאונת עבודה, גם אירוע חבלה או מקרה ביטוחי שאירעו בזמן ההגעה לעבודה או בזמן החזרה ממנה יחשבו כשעות עבודה של העובד.

במידה והתפתחה מחלת מקצוע, מחלה כרונית הנובעת מתנאי העבודה, גם ניתן להגיש בקשה לפיצויים בגין תאונת עבודה.

פיצויים תאונת עבודה – דמי פגיעה

על מנת לקבל פיצויים עקב תאונת עבודה, על העובד ( שכיר או עצמאי ) להגיש תביעת דמי פגיעה למוסד לביטוח לאומי.

כדי להגיש את התביעה לפיצויים תאונת עבודה, על העובד לאסוף מספר מסמכים רפואיים ולמלא טפסים המעידים כי הפגיעה בו נעשתה במסגרת שעות העבודה:

1. מילוי מיידי של טופס 250 – טופס זה נקרא גם " טופס מתן טיפול רפואי לנפגעי עבודה " והמעסיק ממלא אותו מיד עם היוודע דבר האירוע והיקף הפגיעה בעובד. עם הטופס הזה יכול העובד שנפגע לפנות מיידית את קופת החולים או אל חדר המיון ( בבית חולים ציבורי בלבד ) לקבל טיפול רפואי ראשוני ללא עלות.
2. מסמכים רפואיים המעידים על חומרת הפגיעה ועל דרכי הטיפול השונות בה – למסמכי התביעה יש לצרף כל מסמך רפואי המעיד על תוצאות בדיקות, אבחונים, סיכומי אשפוזים, חוות דעת מקצועיות ועוד.
3. קבלות בגין הוצאות רפואיות – עובדים הנעדרים מעבודתם נאלצים לרכוש באופן פרטי אביזרים רפואיים, לבצע התאמות בבית, לשכור ציוד רפואי כגון כיסא גלגלים ולעיתים גם להיעזר במטפלת סיעודי. את הקבלות המעידות על ההוצאות הכלכליות המרובות שיש לעובד בתקופת ההחלמה יש לצרף לכתב התביעה.
4. תיעוד הכנסות קודמות – על מנת להוכיח את הירידה בכושר ההשתכרות, על העובד שנפגע לצרף 3 תלושי שכר אחרונים מהיום בו אירוע מקרה החבלה.

לאחר שיש בידי העובד את כל המסמכים הנ"ל, הוא יכול להגיש תביעת פיצויים תאונת עבודה באתר של המוסד לביטוח לאומי.

ועדה רפואית לתאונת עבודה

לאחר שמסמכי התביעה התקבלו, התביעה נידונה בפני ועדה רפואית שבודקת מה יהיה גובה הפיצוי של העובד שנפגע בהתאם לעדויות העולות מהמסמכים שצירף. במקרים מסוימים יתכן שהעובד יידרש להתייצב בפני חברי הוועדה ולהעיד על יכולתו לעבוד.

הוועדה הרפואית מאשרת תשלום חד פעמי הנקרא, דמי פגיעה. תשלום זה מחושב כ – 75% משכרו של העובד ב- 3 החודשים שקדמו לתאונה שלו. התשלום לכל יום לא יעלה על 1,241.25 ₪ ( נכון לתאריך 1.1.2024 ).

על מנת לקבוע את גובה דמי הפגיעה, חברי הוועדה בוחנים את המקרה ובודקים האם מדובר ב:

תאונת עבודה מובהקת – בה קיים קשר ישיר בין מקרה הפגיעה ובין סביבת העבודה. לדוגמה: נהג מלגזה שנפלו עליו קרטונים כי המדפים לא היו מחוברים בצורה נכונה לקיר המחסן.

תאונת עבודה סמויה – בה קיים קשר עקיף בין מקרה הפגיעה ובין סביבת העבודה. לדוגמה: עובד שפיתח מחלת עור, לאחר שהשתמש בכפפות פלסטיק במשך שנים.

מה קורה אם ההחלמה מתארכת?

במידה וההחלמה מתאונת העבודה נמשכת מעל 91 ימים, יכול העובד להגיש תביעה חוזרת לביטוח הלאומי כדי לקבל גמלת נכות מעבודה. במידה שהעובד נמצא זכאי לשיעור נכות עד 9%, הוא לא יהיה זכאי לדבר.

במידה שהעובד נמצא זכאי לשיעור נכות הנע בין 10% ל- 19%, הוא יהיה זכאי למענק חד פעמי המחושב כ – 75% ממוצע שכרו ב – 3 החודשים שקדמו לתאונה, כפול 43.

במידה שהעובד נמצא זכאי לשיעור נכות הנע בין 20% ועד 100% ומעלה, יהיה העובד זכאי לגמלת נכות מעבודה חודשים שתחושב כממוצע שכרו ב – 3 החודשים שקדמו לתאונה, כפול 75% כפול שיעור הנכות ב – %. כך למשל עובד שנקבעו לו 40% נכות והשתכר בממוצע 12,000 ₪, יהיה זכאי לגמלת נכות מעבודה בסך 3,600 ₪.

משרדינו מייצג בתביעות פיצויים תאונת עבודה

לעורכת הדין יפית אוחנה ניסיון של שנים והצלחות רבות בהגשת תביעות וייצוג תובעים בתביעות פיצויים עקב תאונות עבודה. היא מלווה את לקוחותיה לאורך כל התהליך במקצועיות וברגישות עד למימוש מלא של הזכויות המגיעות להם כחוק.

שאלות נפוצות

מתי מתקבל סכום הפיצוי על תאונת עבודה מהמעסיק?

במידה ואירוע החבלה או המקרה הביטוחי נגרמו עקב רשלנות של המעסיק, ניתן לתבוע גם את חברת הביטוח שלו. מומלץ לצלם את המקום בו אירע מקרה החבלה או האירוע הביטוחי על מנת להוכיח שהמעסיק פעל ברשלנות.

מה קורה במקרה של אובדן כושר עבודה לעצמאי?

עצמאי יהיה זכאי להגיש תביעה רק אם היה רשום בביטוח הלאומי עובד עצמאי בזמן הפגיעה ושילם את דמי הביטוח במועד . הוא יקבל תשלום בהתאם לתקופה שנעדר מהעבודה ובניכוי 12 ימי ההיעדרות הראשונים.

עצמאיים שנעדרו מעבודתם עקב אירוע חבלה או מקרה ביטוחי יותר מ-91 יום, יכולים להגיש תביעה לביטוח הלאומי לקביעת דרגת נכות מעבודה.

בנוסף במידה ויש לעצמאי ביטוח מנהלים או ביטוח פנסיוני בעל רכיב ביטוחי של אובדן כושר עבודה, הוא יכול לתבוע גם אותם ולקבל גמלה נוספת. חשוב לציין כי גם לחברת הביטוח מגישים את המסמכים והם מנכים מהכספים המגיעים לעצמאי את הפיצויים שהוא קיבל מהביטוח הלאומי בתביעה הראשונה.

מידע נוסף

אובדן כושר עבודה

פגיעה ונכות מעבודה

חברת הביטוח של מעסיק והמוסד לביטוח לאומי פיצו את המבוטחת בסך כולל של 400,000 ₪ בגין תאונת עבודה. התובעת סבלה מקרע בכתף בעת עבודתה כאם בית אצל המעסיק ותבעה נכות מעבודה בעקבות כך.

 

נכות - נכות כללית - תביעה לנכות - מה נותנים אחוזי נכות

אחוזי נכות - מה הם נותנים?

על מנת לקבוע את דרגת אי כשירות האדם, יש צורך לעבור ועדה רפואית בביטוח לאומי. ועדה זו אחראית על קביעת אחוזי הנכות הרפואית. אם כן, כיצד נקבעים אחוזי הנכות? מה קורה בתביעות נפגעי עבודה?

תמונת המחשה לפציעה ושיקום

אובדן כושר עבודה תעסוקתי

אובדן כושר עבודה תעסוקתי הוא מצב רפואי קבוע / זמני / חלקי / מלא הנקבע על ידי רופא תעסוקתי עבור מי שאינו יכול לחזור לעבוד בשל תאונה / מחלה. את מי אפשר לתבוע? האם ניתן לערער על דחייה?

 

 

תביעה כנגד משרד הביטחון

אובדן כושר עבודה מקצועי

זהו אירוע לא פשוט העשוי באופן משמעותי להשפיע כל איכות חיי הנפגע ועל שגרת חייו ואף על יכולתו לעבוד כבעבר. ביטוח מסוג אובדן כושר עבודה מקצועי מבטיח כי במידה והמבוטח יאבד את היכולת לעבוד במקצוע בו עבד טרם הפציעה, הרי שיוכל לקבל מדי חודש תגמולים מחברת הביטוח.

דילוג לתוכן