לפגישת ייעוץ ללא עלות

השאר פרטים ונחזור בהקדם

7 + 15 =

לקבלת ייעוץ משפטי חייגו:03-6969450

זכויות לאחר אירוע מוחי

עמוד הבית » עורך דין ביטוח לאומי » זכויות לאחר אירוע מוחי

אירוע מוחי קורה בעת שלא מגיעה אספקה דם למוח. אירוע מוחי יכול להתרחש כאשר ישנה חסימה באחד מהעורקים המובילים דם למוח.  גורמי הסיכון לאירוע או שבץ מוחי הוא עישון, סוכרת לא מטופלת, לחץ דם גבוה.

אירוע המוחי או שבץ מוחי מתאפיין בחוזר שוויון בין הידיים או הרגליים או הפרעה בדיבור (קושי בשליפת המילים), סטייה של זווית הפה. אירוע מוחי יכול לגרום לנזק בלתי הפיך, הסימנים לאירוע מוחי הוא כאב ראש קיצוני, בעיה בדיבור או בהבנה, בלבול פתאומי, חוסר תחושה בגפיים העליונות או התחתונות או בפנים.

ישנם מספר דרגות חומרה יש אירוע מוחי קל שיחלוף, יש אירוע מוחי הגורם לנזק בלתי הפיך הדורש שיקום ארוך וישנם מקרים שהחולה נושא נכות קשה בארבעת הגפיים או פגיעה קוגניטיבית.  ככל והחולה יגיע תוך 3 שעות לקבלת טיפול רפואי ניתן יהיהי למנוע את האירוע הנזק המוחי. הנכות שתקבע על ידי הביטוח הלאומי תלויה בנכות שנגרמה לאדם לאחר האירוע המוחי.

מימוש זכויות רפואיות

עורך הדין העוסק במימוש הזכויות של החולים יפנה למימוש זכויותיו בצורה אופטימלית לרבות פניה לביטוח לאומי ולחברות הביטוח ככל וקיימים ביטוחים פרטיים כמו אובדן כושר עבודה וביטוח סיעודי ופוליסת מחלות קשות (הן באופן פרטי והן באמצעות קופות החולים). כמו כן ניתן לדרוש קצבת פנסיית נכות מקרן הפנסיה (מבלי לגעת בכספים שהצטברו למבוטח בקרן הפנסיה), כאשר יש לממש את הזכויות בצורה אופטימלית מכל הגורמים התלויים אחד בשני וניהול התיק בכללותו חשוב כדי לא לפגוע בזכויותיו של הלקוח.

אדם שעבר אירוע מוחי יפנה לגורם מקצועי שיממש את זכויותיו בצורה אופטימלית  מול כל גורם לרבות פנייה לביטוח לאומי (נכות כללית, שירותים מיוחדים (ככל וקיים קושי לבצע פעולות יומיומיות, ניידות) לנכה מגיעות הטבות כמו הנחה בארנונה, חשמל מים וכו'. ככלל והאדם איבד את יכולותיו לבצע פעולות יומיומיות כמו הלבשה, ניידות רחצה, הכנת אוכל או ביצוע פעולות כמו נטילת תרופות או הפעלת מכשירים יהיהי זכאי לשירותים מיוחדים.

המוסד לביטוח לאומי לעיתים נמנע מלהעניק את אחוזי הנכות המגיעים לאדם, לדוגמא במשרדינו טופל מקרה שבו אישה שחלתה בניון שרירים  המוסד לביטוח לאומי קבע כי נכותה תעמוד על 50% נכות ועל כן לא היתה זכאית לשירותים מיוחדים.

משרדינו ייצג את התובעת ונקבע בערער כי אחוזי הנכות שנקבעו לתובעת עמדו על 80% ולכן יכלה לקבל שירותים מיוחדים.

זכויות של אדם שעבר אירוע מוחי בביטוח             

על מנת לקבל נכות מול הביטוח הלאומי יש לעבור את הסף הרפואי הקבוע בתקנות הביטוח הלאומי – הרף הוא 60% נכות או 40% ככל ויש בעיה רפואית המקנה מעל 25%.

על פי סעיף 29 לתקנות הביטוח הלאומי נכות ניתנת על פי חולשת פלג הגוף ככל וקיימת חולשה קלה מאוד – תקבע נכות של 10%

ככל וקיימת הליכה עצמאית עם או בלי סדים קצרים עם הפרעה תפקודית קלה בתפקוד היומיומי בין 20% – 30%

ככל וקיימת פגיעה בינונית – הליכה תוך שימוש בעזרים מעבר לסדים קצרים, עם הפרעה בינונית בתפקוד היומיומי 40% – 50%.

מגבלה קשה – בלא הליכה עצמאית, הפרעה קשה בתפקוד היומיומי 60% – 80%

 

קצבת ניידות לאחר אירוע מוחי

אדם שעבר אירוע מוחי ונגרמה לו פגיעה בגפיים התחתונות זכאי לקצבת ניידות בנוסף לנכות הכללית, לא ניתן לקבל קצבת שירותים מיוחדים ונכות כללית אלא אם כן קצבת השירותים המיוחדים עומד על 100% נכות. סעיפי הניידות עוסקים בקישיון של הגפיים התחתונות ורק במקרה זה תקבע נכות. ניתן לקבל קצבת ניידות והטבות לרכישת רכב המתאים לנכות של המבוטח. וועדה של משרד הבריאות תקבע את נכותו של התובע.

 

נכות מעבודה

ככל והאירוע נגרם כתוצאה מאירוע חריג (דוגמא ויכוח בעבודה ) במקום העבודה ניתן לדרוש כי המוסד לביטוח לאומי יכיר באירוע כתאונת עבודה. יצויין כי לחץ מתמשך בעבודה לא יקנה זכאות על פי דין. משרדינו ייצג לקוח שבמהלך הקורנה נפגע כתוצאה מאירוע מוחי, לאחר קריסה כלכלית של העסק שלו בעקבות הקורנה, שיקים שמסר לספקים חזרו, וללא כל גורמי רקע קיבל אירוע מוחי. הביטוח הלאומי קבע לו 66% אחוזי נכות וקצבה חודשית קבוע של 15,151 ₪ מידי חדש עד 120 שנה עד כה קיבל המבוטח סכום של 342,537 ₪ עבור נכויות זמניות.

ככל ועברת או אחד מבני משפחתך עברת אירוע מוחי חובה להיוועץ עם עורך דין כדי לממש את זכויותיך בצורה אופטימלית לרבות קצבאות למבוטח וזכויות והטבות המגיעות לו.

שירותים שלנו

תביעות סיעוד ומיצוי זכויות מול ביטוח לאומי

כל המידע לגבי תביעות סיעוד

במקרה וחולה הפך סיעודי, תביעות הסיעוד מאפשרות לתובע לקבל פיצויים כספיים במקרה הצורך, במידה ומבוטח התובע במסגרת ביטוח סיעודי. מה עושים במקרה ואין פוליסת ביטוח סיעודית ?מי נחשב סיעודי?

מה נותנים אחוזי נכות - תביעה לנכות

נכות כללית ביטוח לאומי

קבצה חודשית משולמת עבור מי שבעקבות נכותו צומצם כושרו לעבוד, במסגרת ביטוח נכות כללית. כיצד יוכר נכה? מהו הליך קביעת דרגת הנכות? מה גובה קצבת הנכות הכללית?

 

אובדן כושר עבודה

הליך תביעה לגמלת נכות מעבודה

חליתם במחלת מקצוע ו/או נפגעתם בתאונת עבודה בעת עבודתכם? תביעה לנכות מעבודה מיועדת עבורכם. מי רשאי להגיש את התביעה? למי מגישים את התביעה ואילו מסמכים צריך? מהו הליך הועדה הרפואית?

 

 

דילוג לתוכן