לפגישת ייעוץ ללא עלות

השאר פרטים ונחזור בהקדם

9 + 2 =

לקבלת ייעוץ משפטי חייגו:03-6969450

עמוד הבית » דיני נזיקין » לקוח שהתווכח עם המעסיק ועבר אירוע לב

לקוח שהתווכח עם המעסיק ועבר אירוע לב

מי שיוכיח כי התקף הלב נגרם עקב עבודתו, יהיהי זכאי לתגמולים גבוהים, גם אם חזר לעבוד ללא כל פגיעה בשכרו. הנפגע זכאי למענק חד פעמי או גמלה חודשית לכל החיים, הכל בהתאם לשיעור הנכות היציבה שתקבע לו בוועדה הרפואית.

עוד בנושא עורך דין דיני עבודה

אחוזי הנכות

במידה והועדה תקבע לו אחוזי נכות בין 9% ל – 19% יקבל המבוטח מענק חד פעמי, במידה ותקבע לו נכות בגובה 20% ומעלה תוענק לו קצבה חודשית.

מדובר בסכום שפטור ממס, מידי חודש ולכל החיים, גם אם שכרו של המבוטח לא נפגע לאחר פגיעתו ואף עלה.

התנאים להכרה בתאונת עבודה

כדי שאירוע לבבי יוכר כתאונת עבודה צריכים להתקיים מספר תנאים. המבחן הראשון הינו קיומו של מאמץ פיזי בלתי רגיל בעבודה או אירוע חריג בעבודה (להבדיל ממתח מתמשך). בעניין זה חשוב לדעת כי אמנם "חריגות" אירוע נבחנת באופן סובייקטיבי לגבי כל אדם ואדם, אך על הנפגע מוטלת החובה להביא ראיות אובייקטיביות התומכות בקיומו של האירוע החריג ובעוצמתו.

המבחן השני הוא קיומו של קשר סיבתי רפואי בין האירוע החריג לבין התקף הלב. לא תמיד קל להצביע על קשר סיבתי לעבודה שכן מדובר בגורם שאינו נראה לעין. מעבר לכך נבחנת השפעת גורמי סיכון רפואיים הידועים כמסייעים בהופעת המחלה, כגון: יתר לחץ דם, סוכרת, עודף משקל, עישון, היסטוריה משפחתית וכדו`, אשר היו עלולים לגרום לאירוע הלבבי, ללא קשר לאירוע בעבודה. גם לסמיכות הזמנים בין האירוע החריג לבין המועד בו הופיע האוטם הלבבי יש משקל בקביעת הקשר הסיבתי.

מאת: יפית אוחנה, עורך דין נזיקין

כתבות נוספות

שיכולות לעניין אותך…

דילוג לתוכן