לפגישת ייעוץ ללא עלות

השאר פרטים ונחזור בהקדם

1 + 10 =

לקבלת ייעוץ משפטי חייגו:03-6969450

זכויות חולי פרקינסון 

עמוד הבית » עורך דין ביטוח לאומי » זכויות חולי פרקינסון

חולי פרקינסון זכאים למגוון רחב של זכויות לרבות נכות כללית מהביטוח הלאומי וקצבת שירותים מיוחדים. ככל שאחוזי הנכות הרפואיים עולים עד 90% נכות ניתן לקבל גם פטור ממס הכנסה.

מלבד קצבאות זכאים חולי פרקינסון למגוון הטבות כפי שאלו יפורטו להלן.

מחלת פרקינסון

פרקינסון הינה מחלה נוירולוגית הפוגעת בתנועות הגוף. התסמינים גורמים למגבלה קשה הן בתנועה והן במצב הקוגניטיבי. התסמינים באים לידי ביטוי ברעד בידיים, נוקשות ברגליים, קושי בזיכרון, האטה בתנועות הגוף, בלבול וכו'. 

זכויות חולי פרקינסון בביטוח לאומי איך ניתן לממש?

קצבת נכות בגין מחלת הפרקינסון – ניתן להגיש תביעה לנכות כללית, המוסד לביטוח לאומי קובע את אחוזי הנכות הרפואיים על פי מידת הפגיעה. כדי לקבל נכות מביטוח לאומי יש לעבור 2 שלבים, השלב הראשון הוא הרף הרפואי, כלומר יש לעבור רף אחוזים רפואיים, לאחר מכן תזומן לוועדה רפואית אצל פקידת השיקום שתקבע האם ישנה פגיעה תפקודית כלומר פגיעה המשפיעה על הכושר לעבוד. בתום ועדת כושר מעבר התיק להחלטה של פקידת התביעות שתקבע את הנכות ודרגתה.

גמלת שירותים מיוחדים – בנוסף לתביעת הנכות הכללית, ניתן להגיש תביעה לשירותים מיוחדים המתאימה לחולים שאיבדו את יכולתם לבצע פעולות יומיומיות. כלומר הלבשה, מקלחת, מעברים, ניידות, שליטה על סוגרים. ככל ויש קושי לבצע פעולות יומיומיות בשל תסמיני הפרקינסון יש להגיש תביעה לשירותים מיוחדים. התוספת עבור השירותים המיוחדים נעה בין 1676 – 7534 ₪ וזה תלוי בדרגת השירותים המיוחדים. יש להגיש תביעה לשירותים מיוחדים ולאחר מכן תקבל זימון לוועדה רפואית שתבחן את דרגת הסיוע הנדרשת. הערכה נעשית על פי איסוף מידע מתוך המסמכים הרפואיים ותשאול של המבוטח. עורך הדין מסייע להגיש את התיק בצורה אופטימלית, כדי להגדיל משמעותית את סיכויו של המבוטח אל מול הועדה.

קצבת סיעוד מחליפה קצבת שירותים מיוחדים לאחר גיל פרישה כלומר מעל גיל 67 תוגש תביעה לקצבת סיעוד שתבחן על ידי הביטוח הלאומי ותקבע דרגה בין 1-6 המקנה קצבה חודשית שוטפת ושעות עזרה.

ככל שהנך מחזיק קצבת סיעוד דרך קופת חולים ניתן לפנות לקצבת סיעוד מול קופת החולים, ניתן לקבל קצבה חודשית בין 4,500 ל – 6,000 ₪.

גמלת ניידות – חולי פרקינסון הסובלים מפגיעה ברגליים ומחוסר יציבות וקושי בהליכה עלולים להיות זכאים לקצבת ניידות. תביעה קצבת ניידות מוגשת למשרד הבריאות. משרד הבריאות מזמן את המבוטח לוועדה רפואית מטעמו שתקבע את אחוזי הנכות. בהתאם לקביעה נקבעת זכאותו של התובע וגודל רכב. במסגרת ניידות ניתן לקבל הנחה ברכישת רכב והטבות נוספות כגון פטור מתשלום של ביטוח לרכב. לציין כי ישנם תיקים רבים בהם משרד הבריאות קובע כי הפגיעה ברגליים חולים הסובלים מפרקינסון אינם עונים על ההגדרה של קישון / קטיעות או פגיעה ניכרת בעצבי הרגליים ולכן לא מאושרת קצבה. עורך דין שמטפל בתיק ינסה לקבוע את הקשר הסיבתי בין הפגיעה ובין הליקויים שנקבעו בחוק. יודגש כי לא ניתן לקבל גמלת ניידות במקביל לשירותים מיוחדים, אלא אם הזכאות בשירותים מיוחדים הינה 112% או כי הנך זקוק לכיסא גלגלים.

אבדן כושר עבודה – חולי פרקינסון שאיבדו את יכולתם לעבוד יכולים כאמור להגיש תביעה לנכות כללית מול הביטוח הלאומי, אלא שהקצבה הניתנת הינה 4,063 ₪ – שהינה הקצבה המקסימלית. במקביל לנכות הכללית ניתן להגיש תביעה לאובדן כושר עבודה מול קרן הפנסיה. אדם שעבד במקום עבודה וטרם גילוי המחלה החזיק בקרן פנסיה יכול לפנות לקרן הפנסיה ולדרוש תשלום של פנסיית נכות המשולמת למבוטחים שאיבדו את יכולתם לעבוד מעל ל 90 ימים. ההגדרה של תקנון הביטוח היא שאיבדת לפחות 25% מיכולתך לעבוד ואינך מסוגל לעבוד בכל עבודה בהתאם להשכלה, לניסיונו התעסוקתי וליכולתו.

ככל וקיימת ברשותך פוליסת ביטוח פרטי תוכל להגיש תביעה נוספת לאובדן כושר עבודה  נוספת, אלא שלא ניתן לקבל קצבה בן מקרן הפנסיה והן מביטוח פרטי ויהיה עליך לבחור בין השתיים. 

תו נכה לחולה פרקינסון – ניתן לקבל תו נכה לחולה פרקינסון, לא כל חולה פרקינסון יקבל תו נכה. מדובר במקרים של חולי פרקינסון המוגבלים בתפקודם בשל אובדן מהותי של יכולתם להתנייד. התביעה תוגש למשרד התחבורה אשר יבחן באמצעות רופא במכון את יכולתו של התובע להתנייד ואת השפעת המחלה על תפקודו. ניתן להגיש ערער כנגד החלטת משרד התחבורה. בקשה לתו נכה מוגשת למשרד הרישוי ונבחנת ללא זימון הלקוח לוועדה כך שיש להכין את התיק נכון ולטעון את הטענות המדויקות בפני הרופא שבוחן את התיק.

פטור ממס הכנסה לחולי פרקינסון – בהתאם לאחוז הנכות שנקבעת ותחת תנאים מסויימים חולי פרקינסון עשויים להיות זכאים לפטור ממס הכנסה.

 כיצד עורך דין ביטוח לאומי יכול לסייע עם זכויות חולי פרקינסון?

תפקידו של עורך הדין לפנות לכל הגורמים הקיימים למימוש זכויותיו של הלקוח, אנשים רבים אינם מכירים את הזכויות המגיעות להם, לרבות זכאות למספר קצבאות מול הביטוח הלאומי, כמוכן פניה לחברות הביטוח (ביטוחי אובדן כושר עבודה/ סיעוד/ מחלות קשות קרן פנסיה) ההתמודדות עם חברת הביטוח היא עיקשת ויש לנהל את התיק בצורה נכונה.

 

עשוי לעניין אתכם

תביעת ביטוח

זכויות חולי סרטן

הזכויות לחולי סרטן הם במתן קצבה על ידי הביטוח הלאומי, פטור ממס הכנסה כאשר הנכות הינה בין 90% – 100% , ניתנות הטבות  מעצם ההכרה בנכות הכללית, כמו מים ארנונה חשמל ושימוש בתחבורה ציבורית, קבלת תו נכה  ועד.

ביטוח שאירים

ביטוח שאירים

מהו ביטוח שאירים? קיימים מספר תנאים בהם יש לעמוד על מנת להיות זכאים. מהו אופן הגשת התביעה לקצבה? עבור מי משולמת הקצבה? מהם סכומי הקצבה לחודש?

אובדן כושר עבודה

טרשת נפוצה – זכויות חולי MS

אנשים הסובלים מטרשת נפוצה יכולים לממש את זכויותיהם מול הביטוח הלאומי ולהגיש תביעה לנכות כללית ולשירותים מיוחדים. לאחר גיל פגישה וככל וקיימת פגיעה תפקודית ניתן להגיש תביעה לסיעוד. 

 

דילוג לתוכן