לפגישת ייעוץ ללא עלות

השאר פרטים ונחזור בהקדם

10 + 2 =

לקבלת ייעוץ משפטי חייגו:03-6969450

עמוד הבית » ביטוח לאומי » תאונת דרכים בדרך לעבודה – כיצד לנהוג

תאונת דרכים בדרך לעבודה – כיצד לנהוג

תאונות דרכים הן אירוע מצער שאין לנו דרך להתכונן אליו או לחזות אותו. ההתמודדות אתן עשויה להיות לא פשוטה, שכן לעיתים אנו חוששים כי אנו אשמים בתאונה, ולא תמיד ברור לנו מי אחראי לפיצוי לכל נזק שנגרם. רבים אינם מודעים לכך שבמקרה של תאונת דרכים שהתרחשה בדרך אל או מהעבודה, קיימים פיצויים והכרה ע"י מוסדות החוק ממש כפי שקיימים בעבור תאונת עבודה.

למעשה תאונת דרכים בדרך לעבודה או בדרך חזרה ממקום העבודה היא תאונת עבודה לכל דבר ועניין. אדם אשר נפגע בתאונת דרכים בדרכו למקום עבודתו או בחזרה ממנה זכאי לדרוש הכרה בה כתאונת עבודה ולתבוע פיצויים אשר מגיעים לו כדין. לשם כך רצוי מאד להיעזר בעורך דין ביטוח לאומי שיידע לסייע לכם למצות את זכויותיכם.

מתי תאונת דרכים נחשבת כתאונת עבודה

תאונה המתרחשת בדרך חזרה מהעבודה, או בדרך למקום העבודה, או בעת פעילות במסגרת מקום העבודה – כל אלו ייחשבו כתאונת עבודה עבורה מגיע פיצוי לפי חוק הביטוח הלאומי. בין אם הייתם הולכי רגל בזמן קרות התאונה, או שרכבתם על אופניים או קורקינט חשמלי או נסעתם באוטובוס או במונית, בכל מקרה שהייתם בדרך לעבודה או בחזרה ממנה – התאונה תחשב כתאונת עבודה. כמובן שבמקרים אלו נכללות עבודות הדורשות שימוש בתחבורה במהלך העבודה, כגון שליחויות, נהג אוטובוס או מונית כמו גם כל תפקיד שביצעתם שדרש יציאה לדרך במהלך שעות העבודה. ייתרה מכך, גם אם לקחתם הפסקה בזמן העבודה ויצאתם לאכול והתרחשה תאונת דרכים – מקרה זה יוכר ע"י ביטוח לאומי כתאונת דרכים המוכרת כתאונת עבודה.

מי אחראי על תאונת דרכים בזמן העבודה?

אף על פי שתאונת הדרכים נגרמה בזמן שהעובד היה בדרך או בחזרה ממקום העבודה, למעסיק אין כל אחריות לתאונה, בין אם אחריות עקיפה ובין אם ישירה. האחריות של המעסיק חלה רק במקרה שקרתה תאונה במקום העבודה ובתנאי שהתקיימה רשלנות מצידו וכן הוכחה סיבתיות בין הרשלנות לבין קרות התאונה. הגוף הלוקח אחריות על תאונת דרכים שקרתה בזמן העבודה הוא הביטוח הלאומי.

הוכחת קשר סיבתי בתאונת דרכים בדרך לעבודה

על מנת לקבל הכרה כנפגע עבודה במסגרת ביטוח לאומי, יש להוכיח את הקשר הסיבתי של הפגיעה, כאחת שהתרחשה בעת העבודה, בדרך אליה או בדרך ממנה. ניתן להוכיח בהסתמך על טפסי משטרה, צירוף מסמכים רפואיים, כמו למשל ע"י הגעה למרפאות או מיון. על מנת להגיש תביעת נזקי גוף לאחר תאונות דרכים, יש להוכיח את הקשר הסיבתי בין התאונה לנזק שנגרם לנפגע. תביעה זו הינה מעט מורכבת, שכן בתביעות מסוג זה, בית-המשפט ממנה רופאים מומחים מטעמו והם אלה שמקבלים את ההחלטה אודות קיומו של הקשר הסיבתי. לכן, ישנה חשיבות גבוהה מאוד להיוועצות עם עורך דין המתמחה בביטוח לאומי ותאונות עבודה, על מנת שיוכל לסייע ולייעץ בדרכי פעולה.

הגשה תביעת תאונת דרכים בדרך לעבודה

במקרה של תאונת דרכים בדרך לעבודה אתם זכאים לתבוע שני גורמים – הביטוח הלאומי וחברת הביטוח. אין זה אומר שהפיצוי שתקבלו יהיה כפול. חשוב להגיש את התביעה בהקדם האפשרי, על מנת להתמודד בצורה האופטימלית ביותר עם הפגיעה.

הביטוח הלאומי משלם דמי פגיעה בגובה של 75% מהשכר החודשי אותו קיבלתם בשלושת החודשים שקדמו לתביעה, וזאת למשך עד שלושה חודשים בלבד. בנוסף, ייתכן ותמצאו זכאים לקבלת פיצוי זמני או קבוע אם נקבעה לכם נכות או פגיעה תפקודית בעקבות התאונה. לשם כך צריך להגיש תביעה לקביעת דרגת נכות מעבודה, לאחריה יוזמן הנפגע לוועדה רפואית אשר תקבע אם נותרה לו נכות עקב הפגיעה בעבודה ואת דרגתה. בנוסף הנפגע בתאונת עבודה זכאי לקבל טיפול רפואי חינם בשל תוצאות הפגיעה. אם הנפגע נפטר, חס וחלילה, כתוצאה מהפגיעה בתאונת העבודה, בני משפחתו זכאים לתשלום קצבה או מענק.

אם הנפגע נפטר, חס וחלילה, כתוצאה מהפגיעה בתאונת העבודה, בני משפחתו זכאים לתשלום קצבה או מענק. חברת הביטוח אחראית לפצות אתכם בגין הוצאות, הפסדים עתידיים, כאב, סבל ונזקים נוספים, בהתאם לסוג וחומרת הפגיעה ובהתאם לפוליסה אותה רכשתם.

המאמר נכתב בשיתוף עורך דין תעבורה צורי סבן: לאתר

כתבות נוספות

שיכולות לעניין אותך…

דילוג לתוכן