לפגישת ייעוץ ללא עלות

השאר פרטים ונחזור בהקדם

2 + 1 =

לקבלת ייעוץ משפטי חייגו:03-6969450

אובדן כושר עבודה מקצועי

עמוד הבית » עורך דין אובדן כושר עבודה » אובדן כושר עבודה מקצועי

אובדן כושר עבודה מקצועי הוא אירוע לא פשוט שעשוי להשפיע באופן מהותי על שגרת ואיכות חיו של הנפגע ועל יכולתו להתפרנס כבעבר. ביטוח אובדן כושר עבודה מקצועי, מבטיח למבוטח כי במידה ויאבד את יכולתו לעסוק במקצוע בו עסק לפני הפציעה – יוכל לקבל תגמולים חודשיים מחברת הביטוח. זאת, בשונה מאובדן כושר עבודה עיסוקי וכללי אשר מגדירים כי המבוטח יקבל תגמול במידה ולא יוכל לעסוק בכל "מקצוע סביר אחר"

דוגמאות לאובדן כושר עבודה מקצועי

כאמור, אובדן כושר עבודה מקצועי הינו ביטוח המבטח עובד במקרים בהם לא יוכל לעסוק במקצוע בו עסק עד ערב האירוע. להלן דוגמאות:

  • כדורגלן אשר נפצע באופן קשה ברגלו, ולא יוכל לשוב לשחק כדורגל
  • פסנתרן אשר איבד חלק מאצבעותיו, ולא יוכל לשוב לנגן
  • רופא מנתח אשר איבד את מאור עיניו ולא יוכל לשוב לעסוק כרופא מנתח

האם פוליסת אובדן כושר עבודה מכסה אובדן כושר עבודה מקצועי?

התשובה היא לא, אך באופן חלקי. פוליסת אובדן כושר עבודה בסיסי ופוליסת אובדן כושר עבודה עיסוקי מגדירות תשלום תגמולים במידה והעובד איבד את כושר עבודתו לעסוק במקצוע התואם את השכלתו וניסיונו, או בכל עיסוק סביר אחר. משכך, להגדרה "עיסוק סביר אחר" יש מגוון של פרשנויות, ובחסות הסעיף הזה חברות ביטוח רבות מצליחות להתחמק מתשלום. עבור מבוטחים רבים, אשר ציפו לקבל תגמולים בעת אובדן היכולת לעבוד במקצוע שלהם – מדובר ללא ספק בתסכול רב. פוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה מקצועי היא הפוליסה היחידה שתבטיח לכם תגמול חודשי. אמנם מדובר בפוליסה יקרה יותר, אך בסבירות גבוהה תוכלו לקבל את התגמול המגיע לכם, כתלות ביכולת להוכיח את מצבכם.

מה צריך המבוטח להוכיח כדי לקבל תגמולי ביטוח?

על מנת לקבל תגמולי ביטוח בגין אובדן כושר עבודה למקצוע, יש להוכיח שכושר העבודה של המבוטח נפגע בשיעור של לפחות 75%, וזאת באמצעות כלל החומר הרפואי העומד לרשותו, החל מאבחנות, דרך צילומים וסיכומי ביקור במרפאה ובבית-החולים ועד למרשמי תרופות. אחד המסמכים החשובים ביותר, הגם שאין בו חובה, הוא חוות דעת רפואית מקצועית שתשים דגש על אי-כושרו של המבוטח לעסוק במקצועו ערב הפציעה. כמו כן, מומלץ שהיא תעמוד בפקודות על מנת שתהיה קבילה גם בבית-המשפט במידת הצורך. כאן המקום לציין כי אובדן כושר עבודה בשיעור של 75% אינו שווה ערך לנכות רפואית בשיעור של 75%. למשל, אדם אשר איבד שתי אצבעות ביד שמאל, יקבל מטעם המוסד לביטוח רפואי נכות בשיעור של 20-25 אחוז, אך במידה ואותו אדם היה כנר במקצועו, בהחלט ניתן יהיה להניח כי לא יוכל לשוב לנגן, ועל כן יהיה זכאי לאובדן כושר עבודה בשיעור של 75% לפחות.

עורכת דין יפית אוחנה - מומחית בתביעות אובדן כושר אבודה מקצועי

מדוע חשוב להיעזר בעורך דין המתמחה בתחום

הסטטיסטיקה מראה כי חברות הביטוח דוחות למעלה מ-30% מהתביעות המוגשות אליהן, וזאת במגוון של צידוקים ואמתלות שחלקן אף מנוגדות לחוק. העובדה כי מרבית המבוטחים אינם מכירים את החוק, לא בקיאים ברזי הפוליסה ואינם מודעים לזכויות ש מאפשרת לחברות הביטוח לעשות כרצונן תוך ניצול מצבם הקשה של מבוטחיהן, שפונים אליהן – מטבע  הדברים – בשעת מצוקה. עורך דין אובדן כושר עבודה המתמחה בתחום הביטוח, אשר מכיר היטב זכויות המבוטחים מצד אחד, ומנוסה בהתמודדות עם חברות הביטוח מצד שני – יוכל לסייע לכם בניהול תביעה של אובדן כושר עבודה ובקבלת התגמולים המקסימליים המגיעים לכם על פי חוק.

דילוג לתוכן