לפגישת ייעוץ ללא עלות

השאר פרטים ונחזור בהקדם

9 + 13 =

לקבלת ייעוץ משפטי חייגו:03-6969450

זכויות חולי אפילפסיה

עמוד הבית » עורך דין ביטוח לאומי » זכויות חולי אפילפסיה

מהי מחלת האפילפסיה

מחלת האפילפסיה קרויה גם כמחלת הנפילה. זוהי הפרעה נוירולוגית במערכת העצבים המרכזית. הפרעה נוירולוגית הגורמת לפרכוסים. אדם מוגדר כחולה אפילפסיה כאשר ההוא חווה 2 התקפים בטווח של 24 שעות או עלפי תוצאות בדיקת EEG. ישנם התקפים ספונטניים לעומתם התקפים המתרחשים בשל טריגר כמו לחץ נפשי אלכוהול וכו'.

האם אפילפסיה היא נכות?

ככל ואתה או בן משפחתך או ילדך סובלים מהתקפים חוזרים ומטופלים תרופתית וישנם התקפים מתועדים ניתן להגיש תביעה לנכות כללית. ככל והחולה מתקשה בביצוע פעולות יומיומיות או זקוק להשגחה – ניתן להגיש גם תביעה לשירותים מיוחדים שהינה תוספת לנכות הכללית. קצבת שירותים מיוחדים נעה בין 1,676 ₪ לבין 3,882 ₪. ואפילו יותר – דרגת השירותים המיוחדים נקבעת במקביל ליכולותיו של חולה.

את התביעה לנכות כללית יש להגיש למוסד לביטוח הלאומי. על המבוטח לעבור 2 שלבים. שלב ראשון הוא לעבור את הרף הרפואי יש לקבוע נכות רפואית 40% נכות לאדם משתכר ו 50% נכות רפואית לעקרת בית.

על פי ספר התקנות של ביטוח לאומי לכל פגיעה ישנם אחוזי נכות מתאימים:

על פי סעיף 30 לספר התקנות של ביטוח לאומי

  • כלל ולא היו התקפים אפילפטיים במשך שנתיים – 0%
  • עד 2 התקפים מתועדים בשנה האחרונה – 20%
  • 3 התקפים מתועדים בשנה האחרונה – 40%
  • 4 התקפים מתועדים בשנה האחרונה, תוך קבלת טיפול מתועד – 60%

כאמור רק חולה מעל 40% נכות יעבור את הרף ויעבור את השלב הראשון (במידה ואחד הליקויים הוא מעל 25%). בתום הועדה הרפואית ימליץ רופא המוסד אם מבוטח מסוגל לעבוד או לא. ישנם מקרים שבהם המוסד לביטוח לאומי קובע כי אדם מסוגל לחזור למשרה מלאה או חלקית על אף מגבלותיו. לאחר מכן המבוטח יקבל זימון לעובדת שיקום שתבחן את יכולותיו התפקדויות. החלטת הרופא יחד עם החלטת עובדת השיקום תועבר לפקידת התביעות שתקבל החלטה בדבר הנכות.

איך מקבלים קצבה בגין אפילפסיה?

ניתן להגיש תביעה לביטוח לאומי לקצבת נכות  כללית למוסד לביטוח לאומי.  סכום הפיצוי – הינו בין 2,465 לבין 4093 ₪. קצבת נכות כללית מלאה או חלקית.

קצבת ניידות לחולי אפילפסיה – אין היתכנות, ניידות ניתנת רק אם יש פגיעה ברגליים.

האם גם ילדים חולי אפילפסיה זכאים לקצבה?

התשובה היא כן, ילדים חולים באפילפסיה זכאים לקצבת נכות. קצבת ילד נכה. הזכאות הינה בין 1676 לבין 3,295 ₪. הדבר תלוי במידת ההתקפים, תדירותם, הצורך בהשגחה מלאה או חלקית והצוררך בטיפול רפואי. הורים לילד נכה מקבלים הטבות מעבר לקצבה, הנחה בארנונה מים חשמל, תו נכה, הנחה בתחבורה ציבורית.

האם חולי אפילפסיה זכאים לתו נכה?

אדם שמוגדר כחולה אפילפסיה עשוי להיות זכאי לקבל תו נכה והטבות מעבר לקצבה חודשית.

זכויות חולי אפילפסיה

פטור ממס הכנסה ניתן לאנשים שנכותם עולה  על 90%, לא ניתן לקבל נכות רק עבור אפילפסיה אלא רק אם האדם סובל ממגבלות רפואיות נוספות. בשל המגבלה הקיימת לעובד בשל ההתקפים חולה שקיבל למעלה מ 20% נכות זכאי לקבל שיקום על ידי הביטוח הלאומי כלומר לימודים הממונים על ידי הביטוח הלאומי, תשלום קצבת נכות בזמן הלימודים וליווי תעסוקתי.

האם ניתן לערער על החלטת הועדה הרפואית?

כן. תפקידו של עורך הדין להעריך את האחוזים שנקבעו בתיק. יש להגיש ערער תוך 60 יום מיום שהתקבלה ההחלטה בדרג ראשון. בוועדת ערער מתכנסים רופאים המקבלים את שכרם מידי משרד הרווחה ולא מביטוח הלאומי, מדובר ב – 3 פוסקים שיכריעו בוועדה הרפואית.

תפקידו של עורך הדין למצות בצורה מקסימלית את זכויותיו מול הביטוח הלאומי ומול גורמים נוספים. כלומר עורך הדין יעסוק  בטיפול בתביעה לשירותים מיוחדים או נכות כללית  קצבת ילד נכה ובמקביל יטפל בתיק מול חברות הביטוח לרבות הגשת תביעה לאובדן כושר עבודה מול קרן הפנסיה, פנייה לביטוחים פרטיים של מבוטח כמו אובדן כושר עבודה או ביטוח מחלות קשות על מנת לממש בצורה אופטימלית את זכויותיו של המבוטח.

תביעה לקרן הפנסיה וחולי אפילפסיה 

אדם שעבד ובבעלותו קרן פנסיה פעילה זכאי לקצבת פנסיית נכות (75% משכרו). ככל והוא הצטרף לפוליסה כאשר מחלתו היתה ידועה, עליו לצבור לפחות 60 חודשי אכשרה – כלומר עליו להוכיח כי במשך 5 שנים לא תבע את הפוליסה בדרישה לתשלום פנסיית נכות. ככל ויוכיח כי איבד לפחות 25% מיכולתו לעבוד בגלל מחלתו, ואינו כשיר לעבוד בכל עבודה המתאימה להשכלתו, ניסיונו, ויכולותיו – יהיהי זכאי לקבל קצבה מקרן הפנסיה. יודגש כי התביעה לקרן הפנסיה מוגשת מידי שנה כתביעה מתחדשת לפוליסה.

משרדינו בעל ניסיון של 20 שנה מול הביטוח לאומי ומול חברות הביטוח. מטרת הטיפול בתיק הוא מיצוי כלל זכויותיו של המבוטח בצורה מקסימלית בקבלת הזכויות המגיעות לו במקביל מול המוסד לביטוח לאומי ומול כל גורם אפשרי על מנת לאפשר לו להתמודד עם מחלתו ולקבל את הזכויות המגיעות לו.

 

עשוי לעניין אתכם

תביעת ביטוח

זכויות חולי סרטן

הזכויות לחולי סרטן הם במתן קצבה על ידי הביטוח הלאומי, פטור ממס הכנסה כאשר הנכות הינה בין 90% – 100% , ניתנות הטבות  מעצם ההכרה בנכות הכללית, כמו מים ארנונה חשמל ושימוש בתחבורה ציבורית, קבלת תו נכה  ועד.

ביטוח שאירים

זכויות חולי פרקינסון

חולי פרקינסון זכאים למגוון רחב של זכויות לרבות נכות כללית מהביטוח הלאומי וקצבת שירותים מיוחדים. ככל שאחוזי הנכות הרפואיים עולים עד 90% נכות ניתן לקבל גם פטור ממס הכנסה.

אובדן כושר עבודה

טרשת נפוצה – זכויות חולי MS

מהו ביטוח שאירים? קיימים מספר תנאים בהם יש לעמוד על מנת להיות זכאים. מהו אופן הגשת התביעה לקצבה? עבור מי משולמת הקצבה? מהם סכומי הקצבה לחודש?

דילוג לתוכן