לפגישת ייעוץ ללא עלות

השאר פרטים ונחזור בהקדם

12 + 7 =

לקבלת ייעוץ משפטי חייגו:03-6969450

הוצאת תו נכה

עמוד הבית » עורך דין ביטוח לאומי » הכל על הוצאת תו נכה

 

לאנשים בעלי מוגבלות ישנן זכויות שונות המגיעות להם עקב מוגבלותם, אחת מהזכויות היא הוצאת תו נכה לרכב. לאנשים עם נכות הזקוקים לרכב כאמצעי תנועה בגלל לקויות ונכויות מולדות המקשות עליהם לנוע במרחב הציבורי, משרד הרישוי מאפשר להם קבלת תג חנייה לרכב על מנת להקל עליהם ולסייע להם להתנייד.

תג זה מאפשר להם להחנות את כלי הרכב שלהם במקומות המיועדים לנכים בלבד ובתנאים מסוימים אף במקומות שאין בהם חניה מותרת. חשוב לציין כי התג הינו אישי ואין להעבירו לאדם אחר שאינו נכה וניתן להשתמש בו כאשר הנכה בתוך הרכב.

מי רשאי לקבל תו נכה?

את התג חנייה לנכה זכאים לקבל אלו העונים על אחד מהתנאים הבאים:

  1. נכים מוגבלי ניידות הזקוקים לרכב כאמצעי תנועה בגלל בעיית נכות ברגליים המונעת מהם להתנייד בכוחות עצמם או שדרגת הנכות שלהם מגיעה ל – 60% לפחות ותנועתם ללא רכב בדרכים עשויה לערער את מצב בריאותו.
  2. אנשים המתקשים בהליכה שיש להם אישור רפואי המעיד כי הם סובלים מקושי בהליכה או מכאבי גב כרוניים שמקרינים לרגליים.
  3. בעלי לקות ראייה חמורה ועיוורים יכולים לקבל תג נכה למרות שאינם נוהגים
  4. חולי סרטן מטופלים.
  5. אנשים עם נכות נפשית
  6. חולים בעלי נכות נוירולוגית כמו: אנשים שעברו אירוע מוחי, אלצהיימר, פרקינסון וכו'.
  7. חולי אסטמה הסובלים או מאובחנים עם תפקודי ריאות נמוכים.
  8. חולי סוכרת עם פגיעה באברי מטרה כמו: פגיעה בראיה, הפרעות ביציבות, חולשת שרירים, כאבים עצביים ועוד.
  9. אנשים עם מחלות לב.
  10. אנשים הסובלים מפיברומיאלגיה.
  11. נפגעי פעולות איבה ונכי צה"ל.

מדוע כדאי להיעזר במשרד עורכי דין של יפית אוחנה לעזרה בנושא?

הוצאת תו נכה נחשבת לכאורה כבקשה קלה ופשוטה, ממלאים את טופס הבקשה, מצרפים את המסמכים הדרושים ומעבירים הכל למשרד תחבורה באופן מקוון או דרך הדואר אבל, על מנת להימנע מעיכובים מיותרים בירוקרטיה מייגעת ומכשולים רבים הצפויים בדרך, חשוב להיעזר בשירותי עורך דין ביטוח לאומי המתמחה בתחום.

חשוב לציין כי הוצאת תו נכה נחשב לתהליך מורכב בשל רצון הרשויות לצמצם את נתינת התו רק למי שבאמת זקוק לכך ומסיבה זו הם עשויים להערים קשיים רבים. לעיתים קרובות הבקשות להוצאת התו נפסלות באופן שרירותי, בחוסר גמישות ובמענה בלתי מוצדק. עורכי דין הבקיאים בתחום זה, מכירים את התהליך ואת הקריטריונים הנבחנים ע"י הרשויות בשביל למקסם את הסיכויים לקבל את התו ואף לסייע להשיג אותו באופן המהיר ביותר.

כאמור, מילוי חסר או לא מדוייק של המסמכים עשוי בהחלט לעכב את הבקשה ואילו במקרים אחרים גם לגרום לפסילתה מה שהופך כל הליך נוסף של המבקש למורכב יותר והראייה לכך היא כ -20   אלף בקשות להוצאת תו נכה נדחות מדי שנה!

עזרה בהוצאת תו נכה באמצעות עורך דין כוללת הכוונה מדויקת כיצד להשיג את המסמכים שיש לצרף לבקשה או מהיכן להוציא אותם, ריכוז המסמכים הרפואיים הדרושים לתהליך, הוצאת מסמכים חדשים ומעודכנים של מצבו הרפואי של המבקש, הכנת תצהירים ומכתב נלווה חתום על ידי עורך דין, הכנת הבקשה והגשתה למשרד התחבורה.

במשרד עורכי דין של יפית אוחנה עומדים לרשותכם אנשי מקצוע בעלי ניסיון רב שנים ולקוחות מרוצים רבים שקבלו את התו נכה אודות לשירות והידע המקצועי רב השנים.

תהליך הגשת בקשה להוצאת תו נכה

בתור התחלה יש להכין את המסמכים הבאים:

  • טופס בקשה לתג נכה ופטור מאגרת רישוי
  • תצהיר בחתימת הנכה אודות זהות הרכבים
  • אישור מטעם משרד הבריאות לבעלי מוגבלות טרם הגיעם לגיל 67 או לחילופין מסמכים רפואיים עדכניים של שלושת החודשים האחרונים מאושרים על ידי רופא מקצועי
  • צילום תעודת זהות של הנכה כולל הספח ורישיונות הרכב
  • במקרה של החזר אגרה יש לצרף אישור חשבון בנק או דוגמת המחאה לצורך החזר אגרה

את הבקשה לקבלת התו ניתן להעביר דרך הדואר או באמצעים מקוונים, כאשר לכל בקשה יש לצרף טופס בקשה ותצהירים, כולל מסמכים נוספים הנדרשים.

מה תפקידו של משרד עורכי הדין?

משרד עורכי הדין עורכים בדיקת זכאות ראשונית, במידה והלקוחות נמצאים מתאימים, הם מסייעים בהגשת הבקשה ומספקים ייעוץ מקצועי ממיטב הרופאים המומחים והגורמים משפטיים לאורך כל התהליך עד קבלת תו נכה.

כמה זמן לוקח להוציא תו נכה?

התשובה לבקשת תו נכה ניתנת עד תשעים יום מיום הגעת החומר למשרד התחבורה כאשר במקרים מסויים מתארך מועד התשובה מעבר לתקופה זו.

לכמה זמן התו מחזיק וכיצד ניתן לחדש אותו?

תו נכה קבוע שניתן לצמיתות בדרך כלל תקף לשמונה שנים וכמה שבועת לקראת סיום התוקף מתבצע חידוש אוטומטי על ידי אגף הרישוי שדואג לשלוח תו נכה חדש לזכאים לכך בלי לחדש או להגיש בקשה בשל כך.

לעומת זאת תג נכה זמני ניתן במקרה של מחלה חולפת והוא יכול להיות בתוקף של עד  3 שנים כאשר ניתן לחדש אותו בהתאם לצרכים הקיימים.

כיצד ניתן לחדש את התו?

חידוש תו נכה דומה בדיוק לתהליך הנפקת התו ומומלץ לבצע אותו לפחות שלושה חודשים לפני שמסתיים לו התוקף.

מידע נוסף

זכויות רפואיות

מימוש זכויות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי

ביטוח לאומי מעניק למבוטחים שמצבם הרפואי השתנה לאורך חייהם זכויות סוציאליות במידה והם עומדים בתנאי הזכאות. מדובר בהליך בירוקרטי ארוך ומורכב. לכל המידע ליחצו כאן >>

תביעות סיעוד ומיצוי זכויות מול ביטוח לאומי

תביעת סיעוד

במקרה וחולה הפך סיעודי, תביעות הסיעוד מאפשרות לתובע לקבל פיצויים כספיים במקרה הצורך, במידה ומבוטח התובע במסגרת ביטוח סיעודי. מה עושים במקרה ואין פוליסת ביטוח סיעודית ?מי נחשב סיעודי?

 

כסא גלגלים - גמלת נכות - ילד נכה - נכות כללית - ביטוח לאומי - ילד נכה עם ליקוי - גמלה לילד נכה

תביעה לגמלה לילד נכה

גמלת ילד נכה מסייעת להוצאות הכספיות של המשפחה בשל גידול ילד נכה עם ליקוי קשה. מי זכאי לגמלה זו? מהי תקופת הזכאות? מהם שיעורי הגמלה? האם ישנן הטבות נוספות? כל המידע במאמר. 

 

 

דילוג לתוכן