לפגישת ייעוץ ללא עלות

השאר פרטים ונחזור בהקדם

4 + 14 =

לקבלת ייעוץ משפטי חייגו:03-6969450

חידוש תו נכה

ניתן לקבל תו נכה על ידי משרד התחבורה  ומטרתו  להקל על ניידותם של נכים. תו נכה בדרך כלל מתקבל לתקופה בין 1 – 3 שנים. כאשר בתום התקופה נדרש חידוש תו נכה לרכב. ישנם מספר סוגים של תו נכה לדוגמא נכה המחזיק  בנכות רפואית מעל 90% עשוי להיות זכאי לחנית נכה מסומנת או עמוד חניה. ישנו תו נכה שמסומן בכיסא גלגלים מיוחד למי שמתנייד בעזרת כיסא גלגלים.

מי זכאי לתו נכה?

  • אדם המוגבל בהליכתו בשל בעיות ברגליים. המגבלה האורתופדית צריכה להיות חמורה ולא בינונית, בעיות אורתופדיות בינוניות נדחות על ידי משרד הרישוי.
  •  הורה לילד נכה
  •  נפגע איבה
  • בעל תעודת עיוור של משרד הרווחה
  • מי שנקבעה לו 60% נכות רפואית על יד הביטוח הלאומי ותנועתו ללא רכב תסכן את בריאותו.
  • מקבלי קצבת ניידות על ידי הביטוח הלאומי

מדוע ומתי יש לחדש את תו הנכה 

תו נכה ניתן לתקופה של שנה עד 3 שנים, על גבי הכרטיס מצויין תאריך תוקף, יש לחדש את הכרטיס לקראת סיום תוקפו. תו הנכה ניתן לנכה בלבד ורק הוא יכול להשתמש בו ולא ניתן להעבירו לאדם אחר. יש להגיש מסמכים רפואיים עדכניים בדבר מצבו של הנכה.

 

תו נכה מעניק הטבות וזכויות

אדם המחזיק תו נכה מקבל פטור מתשלום אגרה רישיון רכב שנתית. פטור מתשלום דמי חניה, או במקום ציבורי. הלוואה לרכישת רכב או קצבה עבור הוצאות ניידות ניתנת במסגרת הגשת תביעה למשרד הבריאות בלבד במסגרת הגשת תביעה לניידות. קצבת ניידות ניתנת לאנשים עם בעיות אורתופדיות ברגליים, מסוג קישיונות ברגליים, קטיעות, אי ספיקה עורקית ברגלים וסוכרת מתקדמת. הלוואה עומדת להחלפת רכב או קניית רכב תינתן במסגרת תביעת ניידות בלבד.

איך מתבצע תהליך חידוש תג נכה?  

 יש להגיש בקשה לתהליך חידוש תג נכה. אנשים בעלי מוגבלות קשה ומצבם הרפואי אינו צפוי להשתנות– יש לדרוש תו נכה קבוע. על פי פסקי דין של בתי המשפט. יש לאשר תו נכה לצמיתות לנכים שמצבם אינו בר שינוי.

 

מול מי מגישים את הבקשה אילו דרכים קיימות להגשת הבקשה 

את הטופס מגישים למשרד הרישוי, הדרכים הקיימות להגשת הבקשה הם באמצעות דואר ישראל, או בצורה מקוונת באינטרנט.יש להגיש טופס בקשה לתג נכה, יש לצרף לבקשה צילום תעודות זהות וספח, יש לצרף מכתב המציין את מספרי הרכב המבוקשים על התג (עד שני כלי רכב), צילום של רישיון רכב, ומסמכים רפואיים התומכים בבקשה.

מה קורה לאחר מילוי טופס חידוש תו נכה ?

התיק נבחן על ידי נציגי משרד הרישוי ותשובה נשלחת ללקוח. ניתן להגיש ערער במידת הצורך. זמן הטיפול בבקשה הוא בין שלושים יום – שלושה חודשים.

 

 אילו אפשרויות קיימות לאחר הגשת הבקשה

ישנם מצבים שבהם נדרשת הבהרה או מסמכים חסרים. על המבקש להעביר את המסמכים רפואיים התומכים בטענותיו. יש להגש את הבקשה דרך מערכת הזדהות לאומית.

 

 כיצד עו"ד מומחה בתחום יכול לסייע בתהליך הגשת בקשה לחידוש תו נכה?

עורך דין ביטוח לאומי יכול להגדיל משמעותית את סיכוי הבקשה או הערער על ידי הגשת טענות משפטיות ועובדתיות בתיק.

משרד הרישוי נוטה לאשר נכות לתקופה זמנית בין שנה ל- 3 שנים. במקרים בהם אין שינוי הצפוי לעין במצבו של התובע, הבקשה נתמכת בפסקי דין, מטעם בג"צ הקובעים כי כאשר מצבו של אדם לא צפוי להשתנות – אין מקום לאשר תו נכה לתקופה קצרה אלא לאשר תו נכה לצמיתות.

מידע נוסף

כסא גלגלים - גמלת נכות - ילד נכה - נכות כללית - ביטוח לאומי - ילד נכה עם ליקוי - גמלה לילד נכה

הגשת תביעה לגמלת ניידות

יש לכם ליקויים ברגליים (ע"פ רשימת הליקויים) המגבילים אתכם בניידות? המאמר הבא בשבילכם. כיצד ניתן להגיש תביעה עבור גמלת ניידות? מהם סוגי ההטבות הנכללות בגמלה? מי אינו זכאי לגמלת ניידות?

מה נותנים אחוזי נכות - תביעה לנכות

אחוזי נכות - מה הם נותנים?

על מנת לקבוע את דרגת אי כשירות האדם, יש צורך לעבור ועדה רפואית בביטוח לאומי. ועדה זו אחראית על קביעת אחוזי הנכות הרפואית. אם כן, כיצד נקבעים אחוזי הנכות? מה קורה בתביעות נפגעי עבודה?

 

אובדן כושר עבודה

קצבת ניידות

קצבת הניידות מהווה חלק משורת ההטבות הניתנות ע"י ביטוח לאומי. מי הם זכאי הקצבה? מי קובע את המוגבלות בניידות? מהם הסוגים הקיימים לקצבת ניידות ואילו בקשות ותביעות ניתן להגיש במסגרת קצבת הניידות? האם ניתן להגיש עבור כל סוגי הליקויים?

 

דילוג לתוכן